Gå til innhold

Creative Zen Sleek


Anbefalte innlegg

Tror han spør om man kan ordne sitt eget mappesystem, eller om spilleren sorterer etter ID3-tags.

 

Sistnevnte er vel tilfellet.

Så kort kan det også skrives. Var det jeg mente ja. Selv har jeg spilleren og vet at sistnevnte er tilfellet, men det jeg lurer på er om man på den nye firmwaren også kan benytte seg av førstnevnte.

Jeg tviler, men da må du nesten spørre en av dem som har den. UUnreal kan vel bekrefte/avkrefte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker Creative Mediasource Organizer. Tag editering går lekende lett. Bare klikk på sangtittel artist, eller hva ellers du skal editere, så er det bare å endre. Ett anntet eksempel: hvis du skal editere albumnavnet for en hel skive, er det bare å markere alle låtene fra skiva, høyreklikke, for dernest å legge inn albumtittel. På samme måte kan du organisere andre større grupper med filer, hvor et av parametrene har samme navn (f.eks. sjanger rock, osv).

Lenke til kommentar
Tror han spør om man kan ordne sitt eget mappesystem, eller om spilleren sorterer etter ID3-tags.

 

Sistnevnte er vel tilfellet.

Så kort kan det også skrives. Var det jeg mente ja. Selv har jeg spilleren og vet at sistnevnte er tilfellet, men det jeg lurer på er om man på den nye firmwaren også kan benytte seg av førstnevnte.

Jeg tviler, men da må du nesten spørre en av dem som har den. UUnreal kan vel bekrefte/avkrefte.

Med gammel firmware sorterer den etter tags(enkeltfiler), men den nye firmware så sorterer den etter mapper.

Lenke til kommentar
Tror han spør om man kan ordne sitt eget mappesystem, eller om spilleren sorterer etter ID3-tags.

 

Sistnevnte er vel tilfellet.

Så kort kan det også skrives. Var det jeg mente ja. Selv har jeg spilleren og vet at sistnevnte er tilfellet, men det jeg lurer på er om man på den nye firmwaren også kan benytte seg av førstnevnte.

Jeg tviler, men da må du nesten spørre en av dem som har den. UUnreal kan vel bekrefte/avkrefte.

Med gammel firmware sorterer den etter tags(enkeltfiler), men den nye firmware så sorterer den etter mapper.

Dette høres virkelig helt fantastisk ut. Da kan jeg jo bare dra musikken direkte over fra musikk mappen min der filene er sortert i mapper etter artist og album. Dette uten å måtte sjekke at IDTaggene til hver enkelt fil er perfekte.

Lenke til kommentar

Dette høres virkelig helt fantastisk ut. Da kan jeg jo bare dra musikken direkte over fra musikk mappen min der filene er sortert i mapper etter artist og album. Dette uten å måtte sjekke at IDTaggene til hver enkelt fil er perfekte.

Første gang jeg skaffet meg creative spiller, synes jeg det var helt håpløst at jeg ikke kunne organisere filene etter mapper. Nå som jeg har hatt opptil flere creative spillere, kunne jeg ikke tenke meg å gå vekk fra sortering etter tag. Skjønner at du, hvis tag'en på enkelte av filene dine er lite oppdaterte, ønsker å sortere ut ifra mappestruktur. Kan være litt av en jobb å oppdatere tag'ene hvis man snakker om 20 gig.

Lenke til kommentar
prøver å sende mail til creative for å høre om når 40gb kommer ut. men finner liksom ingen steder å sende mail til. noen som får det til eller veit når den kommer?

 

eller når en ipod nano med mer lagring kommer?:D

[email protected]

 

Er jo bare å sjekke hjemmesidene dems! er ikke så #`%)"`%=")=%# vanskelig.

Er folk blitt inkompente for tiden eller? I disse dager har vi noe som kalles google.

 

Burde være en smal sak å finne sånt. Tar 2 min å lete opp.

Skjerpings!!.

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon. :)

Det er ikke personlig....... Bare ta poenget mitt å gjør noe med det.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Dette høres virkelig helt fantastisk ut. Da kan jeg jo bare dra musikken direkte over fra musikk mappen min der filene er sortert i mapper etter artist og album. Dette uten å måtte sjekke at IDTaggene til hver enkelt fil er perfekte.

Første gang jeg skaffet meg creative spiller, synes jeg det var helt håpløst at jeg ikke kunne organisere filene etter mapper. Nå som jeg har hatt opptil flere creative spillere, kunne jeg ikke tenke meg å gå vekk fra sortering etter tag. Skjønner at du, hvis tag'en på enkelte av filene dine er lite oppdaterte, ønsker å sortere ut ifra mappestruktur. Kan være litt av en jobb å oppdatere tag'ene hvis man snakker om 20 gig.

Selv har jeg hatt creative spiller før, og det er egentlig ikke noe galt med at den sorterer etter IDTags, men det hadde bare vært bedre for min del med mapper. Bare min personlige mening.

 

Selv har jeg virkelig god orden i musikkfilene jeg har på pcen, men av en eller annen merkelig grunn oppstår det ofte feil når jeg overfører til spilleren. Ofte blir f.eks band som alle andre programmer (itunes,MM og winamp) gjenkjenner navnet på utifra IDTags kjent som "unknown artist" inne på spilleren. Vet ikke hvorfor. Dette er jo egentlig bare irriterende så mapper hadde nok vært det beste for min del. Skal teste den nye firmwaren når jeg får tid. Sikkert en gang over helga.

Lenke til kommentar

eg kjøpte denne spilleren for 2 dager sidan. Så kom eg til å tenke på at det er jo ikkje utskiftbart batteri... så vil det seie at eg må kaste spilleren når batteriet begynner å bli dårlig kapasitet på (etter lang tid i bruk) ??=/

 

kor lenge trur dokke batteriet kommer til å holde? Eg bruker spilleren langt i fra kvar dag!

Endret av Simon88
Lenke til kommentar

Det er ingen vits å legge inn spørsmålet ditt i flere tråder.

 

Det du spør om er jo ikke noe som gjelder bare denne spilleren. iPod'en har vel også integrert batteri så vidt jeg husker, blant mange flere, (uten at det er noen trøst).

 

Med ditt spillemønster tror jeg ikke du skal bekymre deg om dette. Batteriet vil holde i mange år. Det har ikke dukket opp som noe problem for de som hadde forgjengeren. Dessuten har du vel også 2 års reklamasjonsrett, så dersom du ikke kan bruke spilleren pga av at batteriet slutter å gi strøm, er det bare å benytte seg av reklamasjonsretten.

 

Du har antagelig lest den totalt useriøse anmeldelsen som er lagt inn på hardware.no. Bry deg ikke om den. ;)

Endret av gustav
Lenke til kommentar

ok. Men det er trist å tenke på at denne flotte spilleren må gå i søppla når batteriet slutter å gi strøm! For meg er 2,2k ganske masse, så eg forventer at den holder ei goood stund!

Sikker på at eg kan ta i bruk reklamasjonsretten, etter at det er gått ei god stund?

 

Har dei fleste hd baserte spillere innebygd batteri som ikkje kan skiftast?

Lenke til kommentar

2,2 k er relativt mye penger for de fleste, og ja du har full rett til å forvente at spilleren din skal holde lenge. Du må heller ikke forveksle garanti og reklamasjonsrett.

 

Med normal bruk av spilleren din, har du full rett til å kreve at eventuelle mangler/feil som oppstår, utbedres av selger. Det er i så fall bare å henvise til din reklamasjonsrett. En mp3-spiller er utvilsomt ment å vare i minst 2 år, og dersom din spiller begynner å streike før den tid (dette inkluderer også at batteriet ikke leverer strøm), har du full rett til å klage.

 

Slutt å tenke på dette, og ikke bry deg om hva denne umodne "anmelderen" skrev.

 

Det er ikke meningen at dette skal være en tråd om hvilke spillere som har integrert batteri, men jeg kan si at det er opptil flere.

 

For de som lurer, tenker jeg på DENNE "anmeldelsen".

Endret av gustav
Lenke til kommentar

haha! sjekke svaret jeg fikk fra creative da:

 

Hi

The zen sleek has just arrived on the market!!Why are you already asking

about a new version of it?!

To be honest, no, we have not heard about a new capacity coming out, as

this model has only just arrived.

 

 

Best Regards

Niamh Martin

Creative Online Sales

www.europe.creative.com

 

Hva er det med å bli sint da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...