Gå til innhold

Creative Zen Sleek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal oppdatere firmwaren min nå. Skal si hva jeg syns etterpå.

 

EDIT: Etter en vellykket firmware oppdatering er spilleren min nå oppe og går igjen. Etter rundt 5min med den nye firmwaren kan jeg ikke si meg annet enn vanvittig skuffet. Hele greia er egentlig latterlig etter min mening.

 

Grunnen til at jeg skulle oppgradere var fordi jeg da bare kunne overføre mapper direkte via "my computer." Det funker jo til en viss grad, men ikke tilstrekkelig.

 

1. Det er ikke mulig å lage nye mapper inne på spilleren via "my computer." Dette må gjøres via WMP, eller creatives programvare. Dette er jo ikke annet enn idiotisk. Jeg må jo åpne WMP og lage ny mappe for så og åpne "my computer" og dra albumene som skal inni den enkelte artist mappen for hver gang.

2. Selv om man i windows kan sortere artist og album via mapper inne på spilleren betyr ikke dette at spilleren fatter dette. Jeg har nettop laget en mappe for bandet "katatonia" og under den har jeg lagt alle albumene deres i hver sine mapper. Gjett hva? Spilleren bryr seg ikke om mappene og ser kun på IDTAGS slik som før. For å gjøre det hele ekstra ille er det nå kun spilleren som ser på tags. Både WMP og CMS sorterer artistene etter mapper, mens spilleren går som sagt etter TAGS. Dette gjør at jeg nå må koble ut spilleren og sjekke hvilke album,sanger etc som ikke har rett tags. Før kunne jeg i hvertfall sjekke inne i creatives programvare, men nå sorterer den som sagt kun etter mapper.

 

Hele greia virker for meg helt latterlig. Hva i alle dager skal vitsen med dette være? Kanskje firmwaren forandrer hvordan PCn ser på spilleren og filene dens, men selve spilleren er fortsatt som før. Dermed stemmer ikke PC og spiller overens med hverandre. Noe som gir meg ett blodig kaos her jeg sitter!

 

Skuffet!

 

EDIT2: Er det noen her som tilfeldigvis vet om et sted jeg kan laste ned den opprinnelige firmwaren?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Skal oppdatere firmwaren min nå. Skal si hva jeg syns etterpå.

Flott, venter i spenning. Fint å høre enda flere erfaringer. Har foreløpig avventet til det kommer ny oppdatering i 1-serien. Men hvis det tar veldig lang tid, har jeg lyst til å prøve den oppdateringen som har kommet. Tar jo ikke allverdens av tid å legge filene frem og tilbake fra pc da.

Lenke til kommentar

Har testet litt til nå. Problem 1 ble løst ved at jeg oppdaterte programvaren på pcen til en ny "play for sure" versjon laget av creative. Dermed ble det mulig å lage nye mapper når jeg browset spilleren via windows.

 

Problem 2 derimot er fortsatt uløst, men det er egentlig ikke så farlig i og med at jeg har funnet en alternativ måte å overføre filer på som faktisk fungerer ypperlig.

 

Jeg oppdaget også i dag en "bug" under bruk av spilleren. jeg hadde nettop skrudd på og skulle "høyreklikke" for å slette playlisten, men da skrudde spilleren seg av. Prøvde 2 ganger og det samme skjedde begge gangene. Prøvde så og trykke "play" og starte en sang for så og stoppe den igjen og "høyreklikke." Da fungerte det. har aldri opplevd dette med første firmware versjon.

 

Vil anbefale alle som spekulerer i om de skal oppdatere om å ikke gjøre det. Blir ikke annet enn problemer med den nye firmwaren. Den tingen som gjør firmwaren verdt å oppdatere til fungerer ikke i praksis og det hele blir da meningsløst.

Lenke til kommentar
Det blei tidligere sagt at det ikkje gikk an å få støvkorn bak skjermen på spilleren, dette har desverre skjedd med meg. Og det etter berre ei vekes bruk  =\

Sett plast på skjermen så unngår du akkurat det. Slipper riper i glass i tillegg. :)

En mulig "løsning" på problemet, men ikke en god løsning!

 

Jeg ville aldri godtatt å måtte sette plast på skjermen for å forhindre støv i å trenge inn... dette er utrolig dårlig av Creativ!

 

Ville ha irritert meg grønn over støv på skjermen :no:

Lenke til kommentar
Det blei tidligere sagt at det ikkje gikk an å få støvkorn bak skjermen på spilleren, dette har desverre skjedd med meg. Og det etter berre ei vekes bruk  =\

Sett plast på skjermen så unngår du akkurat det. Slipper riper i glass i tillegg. :)

En mulig "løsning" på problemet, men ikke en god løsning!

 

Jeg ville aldri godtatt å måtte sette plast på skjermen for å forhindre støv i å trenge inn... dette er utrolig dårlig av Creativ!

 

Ville ha irritert meg grønn over støv på skjermen :no:

Se bare på ipod og sånt da? blank som bare det.... tror du de sliter med samme problem eller? Fillesak dette.....

Lenke til kommentar
Se bare på ipod og sånt da? blank som bare det.... tror du de sliter med samme problem eller? Fillesak dette.....

Vet ikke om jeg skjønner deg helt her, men for meg er det ikke en fillesak....

Tviler på at det er en fillesak for rEaliTY heller!!

 

Men om det er enkelt å åpne den, så blir det jo en annen sak!!

 

Edit: Vet ikke helt hvorfor du drar Ipod inn i dette? Har ikke hørt om dette problemet på den

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Riper er en helt annen sak, og er vel heller vanskelig å komme foruten om man ikke har beskyttelse av en eller annen type...

 

Støv på insiden av en spiller mener jeg er uakseptabelt... når man må bruke en bæreveske for å unngå dette, så burde den helt klart følge med spilleren...

 

Skjønner ikke helt at du kan ta så lett på at støv trenger inn og legger seg på skjermen :hmm: men vi kan være enige om å være uenige.... EOD for min del :)

Lenke til kommentar
Riper er en helt annen sak, og er vel heller vanskelig å komme foruten om man ikke har beskyttelse av en eller annen type...

 

Støv på insiden av en spiller mener jeg er uakseptabelt... når man må bruke en bæreveske for å unngå dette, så burde den helt klart følge med spilleren...

 

Skjønner ikke helt at du kan ta så lett på at støv trenger inn og legger seg på skjermen :hmm: men vi kan være enige om å være uenige.... EOD for min del :)

Jeg har aldri hatt det problemet på sleek. Men venter også at det skal komme bæreveske på spilleren. Den posen som følger med er ikke helt bra.

 

Seff lov å være uenig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...