Gå til innhold

Creative Zen Sleek


Anbefalte innlegg

Jeg angrer faktisk en smule, men bare pga størrelsen...

Jeg foretrekker en litt mindre spiller...Men dette er jo forskjellig for alle...

5020398[/snapback]

 

Jeg kjøper spillere på grunn av lyden. Størrelsen er så som så.

 

jukebox3pix2.jpg

 

Derfor jeg hadde denne før. Spilleren kan være liten, men hvis lyden er dåååårlig er jo halve poenget borte. Den blir jo kun brukt til å høre musikk med.....

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må gjøre visse kompromisser dersom man ønsker god plass. Det er ikke mange spillere på 20 gig som er mindre enn denne.

Alt tatt i betraktning; lyd, brukergresnitt, størrelse og pris, synes jeg dette er et meget godt kjøp. Du får også som sagt en god radio med på kjøpet. Jeg vil hevde dette er den beste rene musikkspilleren. Så for til de som ikke er opptatt av funksjoner som fargeskjerm, billed- og videofremvisning, har jeg ingen problemer med å anbefale denne. Man må samtidig være klar over at den er større enn f.eks. micro, men den er slett ikke veldig stor.

Lenke til kommentar

Selv er jeg svært fornøyd med min sleek, men det er et par ting jeg ikke er helt fornøyd med.

 

1. Jeg har fått mye støv bak displayet. Det er på både høyre og venstre side.

2. Den nye firmwaren suger. Har begrunnet dette tidligere.

 

EDIT: Jeg ble forresten overrasket da jeg fikk den over hvor liten den var. Hadde tenkt den skulle være større... Kan gå med den i lommen uten at jeg legger noe særlig merke til den.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Vedr 1.; tror dette er ørsmå partikler som har løsnet inne i spilleren (som f.eks ørsmå rester etter lim). Hadde det vært noen form for åpning i spilleren, ville problemet garantert vært mye større. Dette er et kjent problem også for mobiltelefoner. Uten at dette er med på å gjøre saken bedre. Har selv ikke opplevd dette problemet.

 

2. Har du prøvd å bytte tilbake til firmwaren som fulgte med på platen som fulgte med spilleren? Venter selv spent på neste update i 1.xx-serien. Det er denne du også skal ha regner jeg med.

 

Jeg fikk også samme positive opplevelsen som deg, da jeg pakket opp spilleren da jeg fikk den.

Endret av gustav
Lenke til kommentar
2. Har du prøvd å bytte tilbake til firmwaren som fulgte med på platen som fulgte med spilleren? Venter selv spent på neste update i 1.xx-serien. Det er denne du også skal ha regner jeg med.

5024015[/snapback]

 

Har ikke prøvd å nedgradere firmwaren nei. Er du i det hele tatt sikker på at dette er mulig?

Lenke til kommentar
Det at det er versjon 2 er også bare for å skille mellom typen av firmware. Den "normale" versjonen vil hete 1.etellerannet og vil bare få høyere desimaler etterhvert som den blir oppdatert. Versjon 2 er for de som kjøper musikken sin på nettet.

 

4817367[/snapback]

 

Det er egentlig ikke snakk om noen nedgradering. Det er mer snakk om to forskjellige typer firmware slik som larsjh skriver.

 

Da jeg hadde micro, funket det helt utmerket å gå tilbake til 1.xx-serien. Husk bare å legge filene på hardisken på din pc først, ettersom det vil bli foretatt en formatering så vidt jeg husker.

 

Trykk på pilen i quote-ruten for å komme til hele hans post.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Fikk min splitter nye Sleek for ei uke siden.

Jeg må si jeg var ganske fornøyd med den. :yes:

 

Men så oppstod da problemet. :hrm: Jeg var ute og syklet, og så helt uten forvarsel døde den.

Dvs. den hengte seg opp. Låta, artisten, 4.59 min. spilt osv. viser fortsatt på displayet og har ikke endret seg til nå, 10 timer etter det skjedde. Spilleren ragerer ikke verken på knappene, touchpad, tastelås eller av/på knapp, utenom med det at bakgrunnslyset slås på.

Har ikke peiling på hva så kan være galt, kanskje var det for kaldt ute?

Batteriet her hvertfall en strek igjen, jeg får se hva som skjer når jeg slår den på når strømmen har gått ut.

 

Jeg lurer bare på om det er noen andre som har opplevd noe slikt, eller vet noe om det. Hvis spilleren har fått noen skade vil jeg helst bytte den.

Lenke til kommentar
Min har hengt seg en gang, uten at jeg drev med noe spessielt...

Den stod helt stille, gikk ikke å slå den av eller noenting...

Eneste som hjalp var å koble den til pc'n, da ble den normal igjen...

 

Gikk ikke det heller. Først koblet jeg den til pc'n, da ville verken media source, media explorer eller min datamaskin o.O starte. Med en gang jeg koblet den fra, poppet programmene frem. Koblet jeg den til igjen mens programmene var på, fikk jeg melding om enhet ikke funnet. :hrm:

 

Det eneste synlige reaksjonene på spilleren er at bakgrunnslyset går som sagt på når jeg trykker på knappene, batterimåleren synker etterhvert og ladeikonet viser når jeg kobler til strøm.

Lenke til kommentar

Nei, la ikke merke til den.

Er ikke særlig erfaren med slike eh..hull. Er det meningen man skal stappe noe inni eller?? Vil ikke gjøre vondt verre :(

 

Edit: Det var det som skulle til ja. Tusen takk for rådet :thumbup:

 

Edit 2: Men herregud da. Nå er musikkvaliteten akkurat på samme nivå som på en av de der gamle nintendo greiene :no: Får prøve å legge inn alt på nytt og se hva som skjer.

Endret av Twoofus
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ha meg en ny punktum

Etter jeg slettet alt, prøvde jeg å legge det inn på nytt. Da kommer selvfølgelig 'terroren uten t' :hrm:

Håper jeg ikke ødelegger for alle som sier den er så bra, men den jeg har er rett å slett f'd up. Men det er helt greit det, så lenge jeg får meg en erstatning skal jeg gi den en sjanse til, og håpe på at det var et engangstilfelle. I mellomtida kan jeg bruke den gamle minidisken, så det er ikke noe hastverk, bare veldig irriterende.

 

Edit: Klarte å få pressa inn litt musikk ved å trykke import i steded for synkronisering, men da igjen var lydkvaliteten ikke et hakk bedre. Skru av og på hjalp nok ikke, den er nok skadet for godt.

Endret av Twoofus
Lenke til kommentar

Håper jeg ikke ødelegger for alle som sier den er så bra, men den jeg har er rett å slett f'd up.

5025514[/snapback]

 

Du ødelegger ikke for noen du. Det er jo fint om alle andre får høre om eventuelle bugs. Fint om du kommer med tilbakemelding hvis du får vite hva som er galt. Kan jo være nyttig for andre.

Lenke til kommentar

Sendte mail til Cteative, fikk svar innen en dag BRA!

 

Fikk dette rådet:

Kontroller at spilleren er av, koble den til strømen. Hold inne play-knappen, mens du trykker reset-knappen, slipp play-knappen når recovery menyen kommer frem.

Velg disc cleaner fra menyen.

Noen sekunder gikk, og poff så var spilleren så god som ny!! :thumbup:

 

Er det noen som har samme problemet, kan dette altså være en god løsning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...