Gå til innhold

Belysning i Counterstrike


Anbefalte innlegg

Når jeg skal spille Counterstrike så er det veldig mørkt når jeg spiller. Hvis jeg går inn noen steder så må jeg ha night vision briller for å se bra. Hva er grunnen til dette? jeg har vært i video options og stilt alt på det lyseste,men det blir like mørkt...

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Quote:


Den 2002-08-02 06:40, juzamsig skrev:

Når jeg skal spille Counterstrike så er det veldig mørkt når jeg spiller. Hvis jeg går inn noen steder så må jeg ha night vision briller for å se bra. Hva er grunnen til dette? jeg har vært i video options og stilt alt på det lyseste,men det blir like mørkt...


Noen som har peiling på hva som kan være galt?



 

Mest sannsynlig er det skjermen som er for mørk. Et godt råd er å sette opp gamma'n i windowsskrivebord. Ta det ekstra lyst til du ser folk som gjemmer seg ide såkalte"skyggesidene".

 

Jeg setter opp ganske lyst. Det CS er vel ganske mørk fra før så det gjør ingenting. Pørv deg fram. Jeg ser alle som gjemmer seg ihvertfall hehehe

Lenke til kommentar

herregud, cs er lagd slik det er og det er meningen det skal vere mørkt der det er mørkt!

 

brightness "2"

gamma "3"

 

Bruker vell de fleste men lysere utover dette (stille på skjermen er jo låv) men gammasettings i windows blir bare "cheatete" etter min mening.

Lenke til kommentar

Users IP and Account information

User IP: 130.67.XXX.XXX ( ti411310a060-0238.dialup.online.no )

Usernames of users that posted from this IP + post counts

klo 5 posts

 

:lol: ler alltid like mye... BUG BUG

 

 

Men klo, du mener altså at det er cheatete å ha lys skjerm i CS? Derfor, er det sikkert like "cheatete" ¨å bruke fl eller nv.

 

Jeg har stilt skjermen slik at jeg ikke ser folk som er inne i det mørkeste ******* på de_dust2. (Hjørnene) Er mer spennende.

 

La oss si at høy lysstyrke er for de med "lesser" refleks. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-03 21:05, SofaKingLame skrev:

Users IP and Account information

User IP: 130.67.XXX.XXX ( ti411310a060-0238.dialup.online.no )

Usernames of users that posted from this IP + post counts

klo 5 posts


:lol:
ler alltid like mye... BUG BUG



Men klo, du mener altså at det er cheatete å ha lys skjerm i CS? Derfor, er det sikkert like "cheatete" ¨å bruke fl eller nv.


Jeg har stilt skjermen slik at jeg ikke ser folk som er inne i det mørkeste ******* på de_dust2. (Hjørnene) Er mer spennende.


La oss si at høy lysstyrke er for de med "lesser" refleks. :wink:



 

hei på dei!

 

la meg si det sann, du sitter en mørk plass å camper, der det normalt ikke går an å se deg fodi det er MØRKT! så kommer en fyr med gamma på +10 osv og dreper deg... da er det lite vits, noe som muligens ikke hadde skjedd hadde han ikke stilt på gamma blablabla, nightvision er en del av spillet og koster penger, noe gammasettings ikke gjør. Da er jo dette helt greit for de som har et bra skjermkort.

 

På public servere møter du all slags folk og bryr meg ikke hva de har men clan kamper (offisielle) skal vere like lyssettings for å kunne bruke taktikker utifra mapsettings (lys osv..)

 

Bare installer powerstrip og sett opp gamma slik at dere ser alle mørke hjørner dere, kommer ikke til å spille cw mot dere anyway

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-03 21:05, SofaKingLame skrev:

Users IP and Account information

User IP: 130.67.XXX.XXX ( ti411310a060-0238.dialup.online.no )

Usernames of users that posted from this IP + post counts

klo 5 posts


:lol:
ler alltid like mye... BUG BUG


 

er ikke hjemme nå (har adsl), du kan jo se på posts viss du vil vite hvor mange ganger jeg har postet.

Lenke til kommentar

En grei måte å få det lysere på er å åpne config.cfg og finner:

gamma og brightness

gamma gir jeg verdien 3 og brightness gir jeg verdien 4

 

Da blir det mye lysere :wink:

 

( funker i hverfall hos meg :grin: )

 

Edit: Du kan jo self sette høyere verdier hvis du vil...da vil det bli enda lysere, men kanskje for lyst :???:

 

[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-08-04 01:39 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Smell inn powerstrip!

 

Jeg har lagt opp "hotkeys" slik jeg kan stille på gammaen ved å trykke CTRL+ALT+MINUS eller PLUSS, når som helst for å stille gamma. Dette er veldigt praktiskt ettersom man må restarte mapet for å få gammaen i spillet ( den man setter i console eller via meny ) til å fungere. Slik er det hos meg i hvertfall med Direct3d.

 

Det jeg ikke liker er de "lyse" mapene, der er det greit å ta ned gammaen å sette en farge på crosshairen som lyser opp!

 

Lykke til :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: darp på 2002-08-14 14:50 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+1374861

powerstrip og brightness "99" og gamma "99" (personene vil da lyse rødt når du skyter).

 

brightness på skjerm oxo går ann.

 

"cheatete"? nei. det er fult lovlig. ingen måte å sjekke det på eller noe så da kan liksågodt alle bruke det, for noen kommer uansett til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-29 11:10, viCtim skrev:

powerstrip og brightness "99" og gamma "99" (personene vil da lyse rødt når du skyter).


brightness på skjerm oxo går ann.


"cheatete"? nei. det er fult lovlig. ingen måte å sjekke det på eller noe så da kan liksågodt alle bruke det, for noen kommer uansett til å gjøre det.



 

herregud for en teit unnskyldning....fordi "alle" gjør det så kan du også? Så hvis "alle" i dine øyne spiller med f.eks ogc så er det helt ok å bruke det? Bare passe på å ha siste versjon så kan ingen sjekke deg, og da kan man like så godt bruke det?

Kanskje alle skal bruke helt lysegrønne/røde skins også da, fordi man da enklere kan se venner/fiender? Og det er jo ingen måte å sjekke det på, så da kan jo like så godt alle gjør det?

 

Glad det fremdeles finnes mange gode og rene spillere, selv om tullinger som deg er med på å ødelegge CS.

 

Til de som lurer på gamme instillinger, still gjerne på ting som gjør at det blir lysere om skjermkortet/skjermen ikke er samarbeidsvillig. Men begrens det til å belyse det til det nivået det er ment å være på. F.eks er det ment å være veldig mørkt i gangne på de_dust. Ikke ta skrittet videre, det ødelegger mye, både spillbarhet og det å ha tatt ett skritt nærmere det å måtte ty til cheats.

 

Og nei, det er ikke "fullt lovlig". Prøv å still opp i f.eks CPL turnering (som er relativt retningsgivende på dette innen CS og også andre spill) og fyr opp brightness/gamma slik, så tar det ikke lange tiden før du hives ut.

 

[ Denne Melding var redigert av: ^Viking^ på 2002-08-29 11:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...