Gå til innhold

Razer lanserer ny spillmus


Anbefalte innlegg

Musa er laser, så det er sagt.

Hva er egentlig det store poenget med at ei mus har laserdiode i stedet for en vanlig lysdiode? Gir det noen fordeler i det hele tatt? (bortsett fra å høres tøffere ut selvsagt)

Faktisk ikke, eneste det kan være godt for er at den leser et bilde bedre en lysdiode. ikke noe annet. For en stud tilbake sa razer folkene at grunnen til at de lagde mus med over 1600 DPI er rettet mot PRO gamers. Synes det er forerdelig rart, pga grunn av at alle PRO gamers i Quake, UT, RTCW, ET osv kjører en oppløsning på 800*600 med 400 DPI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt skeptisk til bruk av laser selv, pga problemene en del irriterer seg over på Logitech MX1000 i forbindelse med at musen må rekalibrere seg hver gang man løfter musen opp og setter den ned på underlaget igjen. Det tar visstnok opp til 0,2 - 0,3 sekunder før den da er ferdig med kalibreringen i følge en omtale på hardware.no tidligere.

 

Håper det ikke finnes liknende problemer på denne nye musen fra Razer (antar det ikke gjør det, siden de lanserer denne som en gamermus).

Lenke til kommentar

Uansett mus må du kunne stoppe reagere og aime i rett øyenblikk for å treffe fortere en motsanderen :) for CQB er fast settings best..spiller du på brett med medium til long range shooting trenger du en treg hastighet på musen for bedre aim...etter vel 4000 timer online gaming vet jeg det :)

Lenke til kommentar

Just for the Records.

 

The Raptor Gaming M2 is builded on a (PixArt Imaging PAN301 Sensor) and a lense to tune the DPI , it has just 800 "Real" DPI, it´s more on the Paper the fastest Mice than on your table.

 

Btw it can be only speeded up to 37 inch/s then it begins skipping. All in all a 800dpi mouse tuned to 2400 which performs horrible.

 

quote fra razer blueprints forumet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Kunne hvertfall tenkte meg 4-5 meter. etter som pc står et stykke unna.

grunnen til at de kommer med en ny er vel for at Raptor-Gaming mus m2

ser ut som en klomp bæsj. Forferdelig dårlig å spille med. Tror ikke de fikk store etterspørselen om den.

4571031[/snapback]

 

4-5 meter LOL...

dummeste jeg har hørt...

Kjøp deg usb forlengelses kabel da veit du...

Er vel en grunn til at det finnes.

Lenke til kommentar
Kunne hvertfall tenkte meg 4-5 meter. etter som pc står et stykke unna.

grunnen til at de kommer med en ny er vel for at Raptor-Gaming mus m2

ser ut som en klomp bæsj. Forferdelig dårlig å spille med. Tror ikke de fikk store etterspørselen om den.

4571031[/snapback]

 

4-5 meter LOL...

dummeste jeg har hørt...

Kjøp deg usb forlengelses kabel da veit du...

Er vel en grunn til at det finnes.

5451262[/snapback]

 

 

For det første bra bump. :roll:

 

For andre er at jeg har dårlig erfaring med forlengelsekabler, at det har hvert dårlig kontakt i de, kansje bare uflaks. :)

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
btw.. hvorfor sier noen har at det er laser på copperheaden? Det er jo optisc.

Sitter her å lurer på om jeg skal kjøpe meg copperhead eller G5... Hmm.. er ikke lett :p

5451851[/snapback]

 

Jeg er MEGET fornøyd med min G5 second edition ( veit ikke hva som er bedre :tease: ) og den er mer blå enn den vanlige G5.

 

De glipper ikke når musen løftes.

Endret av expose2k
Lenke til kommentar

Jeg har Logitech G5, G5 "Special Edition" og Razer Copperhead SK-Gaming hjemme for å teste dem nå, og skal velge hvem jeg skal beholde på fredag.

PS: Copperhead er laser! Det er i hvertfall det som står under musa og det som står på Razer sine hjemmesider. Men Komplett og andre sier noe annet, så jeg er blitt litt usiker :dontgetit:

 

Og jeg må si at, jeg som bare er 15år og har egentlig små hender for denne alderen også syntes at en G5 ligger bedre i hånden enn en Copperhead. Men det er jo bare snakk om smak og behag. Specail utgaven av G5 syntes jeg, hvis du mener at utseende teller, at den ser bedre ut en copperhead. Men standard G5 syntes jeg ser nokså skjedlig ut. Jeg syntes også at en G5 Special ikke har så glatte flater som en G5 standard, noe som er bra. Fordi jeg glapp G5'en i noen spill situasjoner.

Responses på disse musene er helt like egentlig, utrolig bra alle sammen, men et stort problem med Copperhead er at når jeg spiller spill som RTL Skispringen 2006, eller flyr uti verdensrommet og skal bombe andre i Star Wars Galaxies, da blir 2000DPi alt for senesetivt! Da er det utrolig greit at du kan med et enkelt trykk senke sensitiviteten på G5 og G5 Special, fordi den høye sensitiviteten er praktisk i andre deler av spillet. Dette gjelder også i skyte spill, når du faktisk skal sikte på en person bommer man med stor margin sålenge musa er for sensitiv. Så et stort PLUSS til G5 og G5 Special der! Ellers syntes jeg at vekta på de tre musene er ca den samme, men jeg kunne noen ganger tenkt meg at musa veide litt mer, som f.eks. når jeg spiller RTL Skispringen 2006, og da legger man jo bare på et par vektlodd på G5 og G5 Special. Rulla på G5 og G5 Special er jo ekstremt mye bedre en Copperhead! Men det har ikke så mye med gaming å gjøre da. G5 og G5 Special har disse spesialbeina/platene under musa som gjør at den glir 10x så bra som Copperhead rett på pulten! G5 og G5 Special glir nesten bedre rett på pulten enn hva Copperhead gjør på en middels musematte til 150kr. Men anbefaler en mussemate til begge to, jeg selv bruker en Steel Pad 5L, og den fungerer supert til begge to. Men valget av musematte er litt vanskligere til G5 og G5 Special, fordi den skal ikke ha Aluminum eller tøy matter, da må tøyet være blannet med eks harplast, ellers glir faktisk musa dårligere på matta en rett på pulten!

 

Jeg anbefaler:

 

1. Logitech G5 Special Edition

2. Logitech G5 Standard Edition

3. Razer Copperhead SK-Gaming Edition

Lenke til kommentar

Logitech G5:

 

Positivt:

 

- Glir utrolig bra uten musematte (men kan ikke bruke rene tøy matter da, hvis du har en god musematte til over 200/250+ så glir den ikke noe bedre en de fleste andre "Gaming" musene)

 

- Kablen er laget av nylon ikke plastikk, derfor er kablen mye mindre irriterende, den er også utrolig lang.

 

- Vektlodd følger med, slik at man enkelt kan øke eller redusere vekten etter sitt eget ønske

 

- Laser teknologi med 2000DPi for utrolig god sensitivitet!

 

- Pluss og minus knapper for enkelt øking og redusering av DPi, utrolig nyttig!

 

- Et utrolig godt design for høyrehendte, passer fint i de fleste hender

 

- Som alltid er scroll'ern (rulla) noe av det beste ever! Go Logitech!

 

- Kommer ofte nye og gode firmware oppdateringer fra Logitech! Og SetPoint software'en er utrolig enkelt å bruke!

 

Negativt:

 

- Mange ekstra knapper er blitt borte fra forgie modell

 

- Glatte flater

 

Logitech G5 Special Edition:

 

Positivt:

 

- Det samme som med G5

 

- Den er ikke glatt!

 

- Kult utseende

 

Negativt:

 

- Mange ekstra knapper er blitt borte fra forgie modell

 

Razer Copperhead GK-Gaming Edition:

 

Positivt:

 

- Laser teknologi med 2000DPi for utrolig god sensitivitet!

 

- Høy hastighetsoverføring via 1000MHz!

 

- Kult utseende

 

- Ikke glatt i det heletatt!

 

Negativt:

 

- For flat

 

- Nøytralt design, bra for venstrehendte, men dårligere for høyrehendte

 

- Forferdelig scroll'er (rulle)

 

- Litt trøbblete software

 

- MÅ HA GOD MUSEMATTE!

 

- Er kanskje litt lett, og det er ikke speiselt mange ekstra knapper, og de som er sitter utrolig dumt til

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...