Gå til innhold

Ny dobbelkjerne AMD (ca 16000)


Anbefalte innlegg

Skal investere i en ny PC. Det skal være en skikkelig allrounder som skal brukes til programutvikling, spilling og multimedia. Når det gjelder spill blir det i første omgang BF2 og Trackmania Sunrise. Har også tenkt å spille titler som The Elder Scrolls IV: Oblivion og Age of Empires III når de kommer.

 

Etter å ha sammenliknet dobbelkjerne CPU'ene fra Intel og AMD er valget klart!

 

Har prøvd å fokusert på stillegående komponenter, men har ikke behov for en helt "lydløs" pc. Har ikke store planer om overklokking heller.

 

HK: ABIT AN8 Ultra

CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+

RAM: OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 (2x1024 MB)

GPU: Gainward GeForce 7800 GTX "Ultra/3500PCX XP Golden S"

HDD: Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

PSU: MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

DVD: Nec ND-3540A

Kabinett: Lian Li PC-7

Tastatur: Logitech Media Keyboard

Mus: Logitech MX518

 

Se også handlevogna.

 

Når det gjelder skjerm så skal jeg bruke en NEC MultiSync LCD 1770NX.

 

Noen kommentarer til oppsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser veldig bra ut det der. Har akkurat bestillt deler til oppgradering av min egen maskin. Samme skjermkort og RAM som du har satt opp her. Men har ikke valgt X2 grunnet pengemangel. valgte derfor en 3700+

Ja, både skjermkort og RAM er på tilbud nå! :) Når det gjelder X2 så er den ganske dyr, men det blir jo dobbelt så deilig å bruke PC'en ;)

Lenke til kommentar

36 gb raptorn er treig.

Det samme kan vel seis om 74 gb versjonen.

 

Det er 2 år sida Raptor hadde sine glansdager. Ein kjapp stor harddisk er like rask som Raptoren.

 

Merk: Når maskina jobber med resten av disken blir den treig. Det er derfor fordel og stashe opp dei 200gb'ene med film og meir statiske data enn ting som blir accessa masse.

 

Skal du kun ha 1 disk så er jo valget klart.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som reagerer på at de setter to nye Hitachi disker i raid0 og kjører dem mot Raptoren? Så skriver de med utrykk som "WOW!" og at Hitachi'ene banker Raptoren?!? Hadde de ventet noe annet? Latterligste testen jeg har sett på lenge. Sett opp to Raptorer mot de to hitachi'ene så skal dere få se "spanking" :thumbup: Dessuten gleder det meg å se at Raptoren fortsatt er like kjapp som de raskeste nye diskene.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Er det bare meg som reagerer på at de setter to nye Hitachi disker i raid0 og kjører dem mot Raptoren? Så skriver de med utrykk som "WOW!" og at Hitachi'ene banker Raptoren?!? Hadde de ventet noe annet? Latterligste testen jeg har sett på lenge. Sett opp to Raptorer mot de to hitachi'ene så skal dere få se "spanking" :thumbup: Dessuten gleder det meg å se at Raptoren fortsatt er like kjapp som de raskeste nye diskene.

ganske enig me deg der...blir lignedende barenhagen :"jeg og henrik banka stian"

opplegg..hva med og sette 1 disk opp mot 1 disk ikke 2 mot 1 blir lissom ikke helt riktig resultat da.. :ermm:

Lenke til kommentar
Er det bare meg som reagerer på at de setter to nye Hitachi disker i raid0 og kjører dem mot Raptoren? Så skriver de med utrykk som "WOW!" og at Hitachi'ene banker Raptoren?!? Hadde de ventet noe annet? Latterligste testen jeg har sett på lenge. Sett opp to Raptorer mot de to hitachi'ene så skal dere få se "spanking" :thumbup: Dessuten gleder det meg å se at Raptoren fortsatt er like kjapp som de raskeste nye diskene.

Hvis du ser en gang til så ser du at single Hitachi T7K250 også sammenlignes med Raptor og at den alene også gjør det svært respektabelt i forhold til Raptoren. Men ta også i betraktning at to stk 160GB av samme modellen T7K250, i Raid0 koster det samme som en enkelt Raptor 74GB. Hvis vi snakker ytelse/krone her så blir Raptoren også ganske grundig slått. Prismessig kunne man også sammenlignet 2xRaptor i Raid0 mot 4xHitachi i Raid0. Så hvis du absolutt vil bruke barnehage-eksemplet så kan du si at en 5-åring banket en 10-åring, eller at to 5-åringer grisebanket en 10 åring.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg er overasket over at man får dobbelkjerne, 7800GTX, MIST PSU og 2GB kvalitetesram fra OCZ til kun 16'000. Imponerende!

Ble igrunnen det jeg også. er vel oppe i rundt 10 lapper med de oppgraderingene jeg skal gjøre.

 

Gainward geforce 7800GTX Golden sample

 

DFI lanparty

 

OCZ minne

 

AMD athlon 64 3700+ (San Diego)

Jeg har satt opp et ganske likt system som deg. Eneste forskjellen er at jeg vil vente til 7800gt kommer, og kanskje r520 kortene til ati.

 

Sett litt på 3700+ san diego, den skal ikke være så mye bedre enn 3500+ i uklokket tilstand. Men den er veldig overklokkings vennlig. I tillegg er den kjølig. Men kanskje bør man gå for en dual core 3800+ når den kommer ut... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...