Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, er inne i en skikkelig dårlig periode for tia. Hatt et par dagers pause nå, og nå har jeg spilt ferdig 1 og har 2 til gående. (12$ Turbo 180ppl). Mye flaks kreves i disse turneringene siden det er turbo, men uansett...

 

Sitter her lettere sjokkert, alt som kan gå galt har gått galt til nå.

 

Får deigen på på flopp KK5 med K10 vs AA og 102(flushedrag) ... turn: 5! YEY! river: A! Noooooooo

 

Quoter Hellmuth;

"I mean, do you think I could catch a f*cking break."

 

 

 

Ute av den første. 2 igjen nå. I den andre flopper jeg toppar me AK på flopp A64 der alle suits er hjerter, har hjerter K btw... spilte floppen safe preflop og checket bare. Blinds var 25/50. 2 andre med. Er i BB btw. Sb og jeg checker til limperen, han better 150. Sb folder. Føler meg rimelig sikker på at jeg er foran (+ var villig til å gamble viss han gikk allin). Mini-raiser til 300. Han caller. turn: 7 (ikke hjerter). Jeg checker han checker. River: J (ikke hjerter). Checker igjen, han checker også. Han viser A7... ingen hjerter. Tapte bare 500 på den. 900 chips igjen...

 

Sitter nå på 8200 i den turneringen nå da, flaksen har snudd, vunnet 1 coinflip og dodget noen 2-outers.

 

Update: Ute av nr.3 også. Cold deck, JJ vs KK. Kunne kanskje dodget denne siden det var 1.pos raise, men siden det er turbo så... jaja... Bare 2200 chips på blinds 200/400, vanskelig fold.

 

Turnering nr.2 der jeg har 8200 er den siste jeg er igjen i nå da. Will update.

 

Update: Ute av den også. Button miniraiser til 1600 og jeg pusher deigen inn med 1010 på BB.

...

Insta call, JJ. Great! ... Og ute av den også.

 

:cry:

 

Kommenter gjerne spillene mine.

Lenke til kommentar

på den siste kunne du nok spart deg, mener jeg da, hadde kanskje gjort det samme men.. siden han min raiser, regner jeg med at blinds er 400-800? og du har litt over 8k, dvs10bb. Så egentlig skjønner jeg deg, men ettersom det er 12dollars turneringer spiller folk gjerne med litt greie hender og p10 slår ikke så mye egentlig. Siden han min raiser, vil han nok gjerne få noen til å re-raise som igjen setter han på bedre hånd, men JJ var ikke såå bra.

 

Bare min mening, uansett, lykke til neste gang :)

 

Btw, noen som vet hvordan nivået på 5dollars sng dobble or nothing på stars er?

Lenke til kommentar

Kunne noen fortalt meg hvilken av de følgene sidene er best på turneringer og sng (fra 1-5dollar bi, med tanke på stor trafikk og fin flyt) og på cash games, med tanke på myye fisk:

- Unibet

- FullTilt

- Bwin

- Titan Poker

- PartyPoker

- Everest Poker

- Cake Poker

 

Veit du bare noe om en av sidene eller noe hadde det vært fint om duhadde sagt det og :)

 

 

Ja, Punky, som sagt hadde jeg nok gjort det samme :p litt uheldig her men men, sånn er livet, du vinner nok neste gnag :)

Endret av Aceofnorway
Lenke til kommentar
- Unibet

- FullTilt

- Bwin

- Titan Poker

- PartyPoker

- Everest Poker

- Cake Poker

 

Vet bare litt om noen av de, men fikk så lyst til å svare. ;)

 

- Unibet

Har lite erfaring med de, var en tur innom. Ifølge en kamerat som har spilt der i en del år, er cashgamene av den grad at det er ofte de samme grinderene som går igjen. Et par fine "nivåturneringer, type level 1, level 2 osv", men lite trafikk som gjør at tar litt tid før folk dukker opp på de dyreste.

 

- FullTilt

Har spilt en del på FTP. Trafikken er upåklagelig, fullt kjør hele tiden, både på cash og turneringer. Eneste jeg reagerte på, var at nivået var ganske høyt, selv på microlimits.

 

- Bwin

Ingen erfaring, men har linket til mistanke om deres useriøsitet tidligere i tråden.

 

- Titan Poker

Per i dag min favoritt. Nivået er perfekt, trafikken er fin, dog jeg har kun erfaring med cashgame fra denne siden.

 

- PartyPoker

Lenge siden jeg har spilt der, eneste jeg husker er PartyPoker sin aggressive reklame eller hva jeg skal si, det poppet jo opp snarveier for Party Poker i omtrent hvert eneste program jeg hadde. Lurer på om nivået er fint der siden det er en av de mest kjente sidene. Dog hører jeg skjelden om at de store spillerne spiller der.

 

- Everest Poker

Lite erfaring, var et par i livelaget som var innom der, men likte seg ikke.

 

- Cake Poker

En stund siden jeg har spilt der, tror jeg likte siden og rakebacken, men tror jeg bustet på et lodd, og har ikke vært på siden der etter det. ;)

 

 

Vurderer selv klientskifte nå, per i dag er det enten NoIq eller Cake jeg går for, må bare shotte litt for å få en BR på 300$, vil ikke flytte over noe mindre.

 

Håper at det var noe til hjelp.

Lenke til kommentar

Det var til stor hjelp, takk for raskt svar:)

 

Jeg meldte meg på PartyPoker nå nettopp ettersom jeg fikk høre at det var en del fisk der, men tar nok turen fort til et annet sted etter jeg har klarert bonusen om siden blir irriterende eller om den er dårlig. Får legge ut litt info etter jeg har spilt der en stund.

 

Bare å komme med mer info om de forskjellige sidene, kan være til stor hjelp for andre enn meg å ;)

Lenke til kommentar

Hvis det er til noen hjelp for de som leter etter sider, så kan jeg ta et par andre:

 

Expekt:

 

Lenge siden jeg spilte der, nå har jo de gått over til iPoker, mener de var en del av Microgamingnettverket tidligere. Likte utseende den gang, hastigheten var gjerne litt for høy spør du meg.

 

Pokerstars:

 

De fleste har vel vært innom Pokerstars og har gjort opp sin mening. Jeg synes softwaren er en av de beste på markedet, liker virkelig godt å spille der. Pokerstars er litt som Full Tilt, veldig bra nivå, selv om det er noen fisker innimellom. Mye fine turneringer og SNG-ene fylles ganske fort opp.

 

Eurolinx:

 

Nå en del av Microgaming-nettverket. Liker ikke helt dette, litt pga utseende og funksjonalitet. Litt for lenge siden jeg har spilt der, tror ikke jeg satt igjen med et godt inntrykk av siden.

 

Paradise Poker:

 

Var vel en av de sidene jeg har plusset på. Ikke verdens beste software, men det glemmer en nå når de har fått rakeback.

 

PokerPlex: Hører til iPoker-nettverket, husker dessverre ikke hvordan softwaren var, men nivået på iPoker er jo greit. Tror de har en del fine bonuser og hvis en kjenner de rette, så tror jeg VIP-nivået kan fikses.

 

Classic Poker:

 

Veldig grei side egentlig, kjempegrei support. Dessverre liten trafikk som gjorde at en som oftest spilte mot de samme.

 

Ladbrokes: En av de siste sidene jeg har besøkt. Microgaming om jeg ikke husker feil, irriterte meg grønn over at sitout-perioden var lik 0,65 sekunder som gjorde at du ikke fikk tid til å riste etter å ha vært på do. Rakebacken var fjollete, en måtte fylle inn et skjema eller hva det for å få den, en måtte rett og slett "claime" rakebacken. Til slutt vil jeg også få med at startbonusen er temmelig vanskelig å spille opp.

 

 

Dette var ikke så informativt som jeg ønsket, men det var et par stikkord om noen utvalgte sider.

 

Edit: Angående shotting for å doble seg, er det ikke kult å bli 4-outet med 150bb på NL100. :cry:

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

noen som veit om noen andre sider enn pokerstars hvor de har dobble or nothing sng?

 

Billy Bob, kan du forklare "Angående shotting for å doble seg, er det ikke kult å bli 4-outet med 150bb på NL100. " ? skjønte vell egentlig bare nivået og stacksizen din :p

Endret av Aceofnorway
Lenke til kommentar

Classic Poker hadde Double or nothing-turnering når jeg spilte der, mulig flere på Crypto-nettverket har det.

 

Jeg skrev tidligere at jeg ville ha minst 300$ før jeg skiftet side. Jeg hadde den gang da 150-ish$. Satt meg ned i dag på 0,50-1$, tok en stor pot tidlig og viste litt løst spill etter det. I det jeg turner en straight, får jeg en all in i mot meg og syner gladelig mot to par som blir hus på river. (4 outs mao.)

Edit: Det er 9% om jeg ikke er helt sveiseblind på matematikken. Digg. Brm er ikke viktig, brm er poker.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Den er kjip!

 

Dårligste hånda jeg har spilt i hele livet mitt:

 

PokerStars spill #24602006253: Turnering #138608256, $2.00+$0.20 Hold'em No Limit - Nivå I (10/20) - 04/02/2009 20.35.53 ET

Bord '138608256 6' 9-max Sete #1 har knappen

Sete 1: tshock43 (1500 i sjetonger)

Sete 2: SALAZAR73 (1500 i sjetonger)

Sete 3: T&T2829 (1500 i sjetonger)

Sete 4: Jebemse (1500 i sjetonger)

Sete 5: Assad91 (1500 i sjetonger)

Sete 6: Karlos33 (1500 i sjetonger)

Sete 7: Mgolfer (1500 i sjetonger)

Sete 8: myers32 (1500 i sjetonger)

Sete 9: buddyrough2 (1500 i sjetonger)

SALAZAR73: poster liten blind 10

T&T2829: poster stor blind 20

*** HÅNDKORT ***

Utdelt til Assad91 [Ad Ah]

Jebemse: kaster

Assad91: syner 20

Karlos33: kaster

Mgolfer: syner 20

myers32: syner 20

buddyrough2: syner 20

tshock43: kaster

SALAZAR73: syner 10

T&T2829: passer

*** FLOP *** [2c 3h 6c]

SALAZAR73: byr 700

T&T2829: kaster

Assad91: høyner 780 til 1480 og er All-In

Mgolfer: kaster

myers32: kaster

buddyrough2: kaster

SALAZAR73: syner 780 og er All-In

*** TURN *** [2c 3h 6c] [8d]

*** RIVER *** [2c 3h 6c 8d] [9s]

*** VISNING AV KORTENE ***

SALAZAR73: viser [3c 2d] (to par, treere og toere)

Assad91: viser [Ad Ah] (par i ess)

SALAZAR73 innkasserte 3080 fra potten

*** SAMMENDRAG ***

Total pot 3080 | Kommisjon 0

Bordet [2c 3h 6c 8d 9s]

Sete 1: tshock43 (knapp) kastet før Flop (bydde ikke)

Sete 2: SALAZAR73 (liten blind) viste [3c 2d] og vant (3080) med to par, treere og toere

Sete 3: T&T2829 (stor blind) kastet på Flop

Sete 4: Jebemse kastet før Flop (bydde ikke)

Sete 5: Assad91 viste [Ad Ah] og tapte med par i ess

Sete 6: Karlos33 kastet før Flop (bydde ikke)

Sete 7: Mgolfer kastet på Flop

Sete 8: myers32 kastet på Flop

Sete 9: buddyrough2 kastet på Flop

 

Håpa noen skulle raise etter jeg syna, men det skjedde ikke. Hadde jeg bare raise 3-4x bb tenkte jeg de fleste ville blitt med ettersom det var den første hånda.. men men, da har jeg lært NOE idag. Burde kanskje klar å kaste den hånda der, men satt han på f.eks A6 eller pp7-10.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg legger den ut egentlig, blir bare så utrolig frustrert når jeg spilte så dårlig, når den floppen kommer, burde jeg skjønne at jeg ikke kan ha sjans mot så mange. Hvordan ville folk spilt den hånda i den posisjonen?

Endret av Aceofnorway
Lenke til kommentar

Å limpe med AA er noe jeg ser mange gjør, men personlig liker jeg det ikke (Med mindre det er et veldig agressivt bord der du er rimelig sikker på å få en høyning etter deg). Dersom du limper med AA og får såpass mange syn så må du hvertfall være forberedt på å kaste hånda di.

 

Problemet er at folk ofte nekter å kaste AA, nesten uansett hva som kommer i bordet og uansett hvor mange motstandere de har med seg til flop.

 

Husk at AA som regel er en hånd som fortsatt bare er ett par når du kommer til river. Når dere er 6 stk. med til flop så er det rimelig ofte at ett par ikke ender opp som den beste hånda.

 

På den annen side så var vel dette første hånda i en microstake-turnering, og da kan det jo forsvares å ta den risikoen for å potensielt kunne doble seg tidlig (evt. ryke ut først som sist).

Lenke til kommentar

Om man limper med AA så fortjener man å tape, om ikke man gjør det av SVÆRT SVÆRT taktiske grunner senere i en turnering, slik som å trappe aggresive spillere. Men å gjøre det første hånda i en microstakes turnering så er det som du sier selv, en veldig veldig dårlig spilt hånd ;)

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig kommentere AA-hånden, men mye av det jeg mener, er allerede sagt. Skal en være lur med AA, må en være innstilt på å kaste den med minste mistanke om at en annen er bedre. Jeg limper aldri med mindre jeg vet 99% at jeg får raise bak meg, noe jeg tviler på at en vet noe om første hånden i en micro-turnering.

 

Hatt en ørliten session på NoIq nå, litt skuff software. Savner "Show betamount" og.. en ting til, som jeg ikke kommer på. Synes ikke noe om klienter som sverger til å ha en nettbasert cashier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...