svenna123 Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Håper noen kan svare på dette. Jeg hadde bestilt adsl til min søsters leilighet og fikk melding om at det ville bli montert innen 2 uker. Et adsl-modem skulle komme i posten og en montør skulle komme å gjøre sin ting. 2 uker gikk og ingenting hadde skjedd og etter 4 dager ringte vi til telenor som kunne fortelle at ordren er kansellert fordi, og hold dere fast, KABELEN SOM ER LAGT TIL HUSET ER LAGT FEIL VEI! javascript:emoticon('') Hvordan i svarte er det mulig å legge en kabel for telefoni feil vei?! Vi fikk da beskjed om at det ikke var prioritert å snu kabelen og at vi måtte kontakte isdn-avd å legge inn en bestilling der for det er mulig å få isdn, men ikke adsl. Håper noen kan si noe om dette når latteren har stillnet. Endret 26. juli 2005 av svenna123
PerB Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Fikk du denne beskjeden skriftlig eller på mail? Er du sikker på at det er kabelretningen de snakker om? Kan "feil vei" bety at kabelen er lengre enn den skulle være (veien er ikke den korteste)? Hva sier kapacs med hensyn til kabellengde?
aspstein Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Nei det er nok ikke kabelen som ligger feil vei, men det er nok ikke mer plass på internett.
Elgvenn2 Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hørtes mer ut som en utjevningslinje som er ensrettet, mao kan de som bor på "rett" side få adsl, men ikke omvendt. For å fikse dette må det vel legges ekstra kapasitet i form av flere kobberpar fra sentral til hovedskapet du sogner til. Endret 25. juli 2005 av Elgvenn2
StupidNick Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Haha, telenor blir hengt ut nok en gang her på forumet btw, tror ikke at det er lov med capslock og "!?" i emnetittelen..
svenna123 Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Skrevet 26. juli 2005 Flere av nabohusene har fått lagt inn adsl inntil 3 uker etter at vi fikk avslag. Avslaget fikk vi via telefon og søsteren min har nå fått seg noe trådløst pcmci ting fra Netcom og er fornøyd med det.
nomore Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 En kunde fikk denne beskjeden etter at eg bestilte adsl til han. Etter tre uker uten å høre noe får han beskjed om: "kabelen han er tilknyttet ligger feil vei". Etter litt hummring kontaktet vi både leverandør og montør. Forklaringen i vårt tilfelle var at han var tilknyttet en sentral som låg lenger unna, dvs feil vei, mens nabohuset var tilknyttet rett sentral, dvs rett vei.
Elgvenn2 Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=418392 Les svaret til godonnet her. Forklarer en del!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå