Gå til innhold

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition


Makky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde klokke dette 2x1024 2-3-2-5 settet i går. De likte seg ikke på 260Mhz, selv med høye timings :( Så jeg måtte ned på 217Mhz, 2.90v og 2-3-3-5-1T timings. Greit nok, men langt fra gode 512-brikker...

Man må jo se behovet...enten raske 2x 512 eller tregere 2x1024...

 

Jeg er lei av at det lagger på bf2 64 spillere med all grafikk på fullt..så jeg går for 2x 1024

Lenke til kommentar

Jeg har fra før av de samme brikkene bare i 2x512. Kjører dem i dual channel på mitt Asus A8V Deluxe med en 3700+ San Diego.

 

Hvordan er det å kjøpe disse 2x1024 brikkene i tillegg slik at de bruker den andre dual channelen på hovedkortet? Totalt 3 gig med andre ord.

 

Brikkene virker helt identiske og både 512 og 1024 brikkene kjører på 2-3-2-5

Lenke til kommentar

Hmm om brikkene er så identiske, bare i ulik størrelses orden, burde det faktisk gå fint, selv om jeg ikke skal si det for sikkert. Det eneste du bør sjekke, er om faktisk hovedkortet ditt støtter det; f.eks. mitt P4C800-E Deluxe kort støtter ikke 4 brikker i ramslottene fra enkelte leverandører, dvs. at maskinen ikke booter. "Motherboard Memory Compatibility" for ditt kort burde du finne på hjemmesidene :)

Lenke til kommentar

OCZ brickorna gör ca 210-220 fsb. De fungerar gott på i princip alla hk och chipsets. Mitt kit sitter på ett MSI Diamond NF4 och vid dessa strama timings är det plenty fast. Man märker sällan skillnad vid normalt arbete med 1 gb versus 2 gb, men så fort man laddar spel, photoshop, renderar grafik osv så märks det fort att 2 gb är snabbt.

Lenke til kommentar
OCZ brickorna gör ca 210-220 fsb. De fungerar gott på i princip alla hk och chipsets. Mitt kit sitter på ett MSI Diamond NF4 och vid dessa strama timings är det plenty fast. Man märker sällan skillnad vid normalt arbete med 1 gb versus 2 gb, men så fort man laddar spel, photoshop, renderar grafik osv så märks det fort att 2 gb är snabbt.

Bare 210-220? Oi, bra jeg ikke kjøpte dem da, det er alt for svakt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...