Xanitra Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Jeg har kommet til lvl 40 med min warrior. Å da kan jeg da velge den beste klassen med armour. Men herregud, det er da så få stats på slik plate, kun stamina. Jeg foretrekker faktisk agility forde det øker mine sjanser for en critical hit. Men kanskje jeg tar feil.. hjelp herunder søkes.
a_sondre Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Grunnen til det er vel at man skal kunne ta i mot mye juling i instancer, noe som trengs hvis man skal være en god tank. Man kan jo bruke plate med mye stam i instance og armor med mer agi når man går pve. Endret 25. juli 2005 av a_sondre
brillan Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Det meste av plate som dropper i instancer er mye stam og +defensive. Det meste av BoE er +agi/strength.
Blakken Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Se deg litt mere rundt kanskje før du whiner på forums?
Doga Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Se deg litt mere rundt kanskje før du whiner på forums? Så lite konstruktivt, grenser til useriøst. Men uansett, som tank så trenger du sta, armor og def, men PvP gear er som regel orientert mot agi/sta. Du bør uansett gå for plate siden du kan, utstyr med ønsket stats kommer etterhvert
JoeDohn Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Oki, først og fremst: er du warrior så BØR du ligge på ren plate etter 45. Jeg skal bare holde kjeft i så måte egentlig, i og med at jeg sprader rundt i Scarlet Leggings på grunn av stats. Deretter bør du legge merke til at warrior har to stats som øker mer enn de andre, strength og stamina. Som du sier øker agility sjansen for crits, men når du kommer opp på det nivået og utover der du er nå så kreves det så mye agility for én prosents sjanse til å critte, at det fort kan gå utover andre, mer vitale stats. Jeg foretrekker stamina primært, deretter strength. Jeg liker å gjøre mye skade, og selv om jeg ikke har så alt for mye agility på 45 så gjør jeg likefullt godt over 13% crits (i zerk-stance). Gearet er selvfølgelig noe av det som gjør chars i WoW så personlig som mulig, så det du velger skal du selvfølgelig få stå for selv, men dette er erfaringer jeg har hatt og som jeg føler stemmer greit for andre i samme situasjon. Når du nærmer deg de store instancene er det også en del warriors som blir defensive, og som går for mye stamina og ekstra defense. Dette gjør at de kan overleve lengre som tanker mot store bosser med massiv slagskade. Nå som du er lvl 40 vil jeg til slutt gi deg et lite armor-tips, en fin plate-chestpiece du kan farme etter er denne: Carapace of Tuten'Kash
NightKeeper Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Skaff deg også Icemetal Barbute fra RFD på lvl 40+
Xanitra Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 jaja, "sukk" får vel gå over til plate da.
Blakken Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Se deg litt mere rundt kanskje før du whiner på forums? Så lite konstruktivt, grenser til useriøst. Men uansett, som tank så trenger du sta, armor og def, men PvP gear er som regel orientert mot agi/sta. Du bør uansett gå for plate siden du kan, utstyr med ønsket stats kommer etterhvert Å? Her velger vedkommende en Warrior, for så å whine over at det ikke er noe Agility på Plate armour. For det første aner ikke vedkommende hva han prater om siden han neppe en gang har browsa litt rundt og aner vel neppe heller hvorfor han valgte en Warrior siden han vil ha mere Crit altså dps som TANK. Er det noe som er useriøst her så er det vel alle teite postene som blir lagt ut uten at folk ikke gjør 5 min med browse selv for å finne svar. Istede kommer de her og regelrett whiner med en påstand som ikke henger litt på greip en gang.
chokke Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) som warrior har skillene mer å si for å holde aggro enn 15% crit istedet for 10... og uansett, warriors MÅ ikke ha plate fordi de kan bruke det, det gjør bare jobben mye lettere. og grunnen til at mail har agil/stam (eller mer av det enn plate) er pga (oss) melee shamans og huntere Endret 25. juli 2005 av chokke
Snodig Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 En high-end warrior trenger uansett ikke mye agility, siden resists > armor i det nåværende end-game-contentet... Og jaaada, det fins masse gear bare du leiter
likferd Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Her velger vedkommende en Warrior, for så å whine over at det ikke er noe Agility på Plate armour. For det første aner ikke vedkommende hva han prater om siden han neppe en gang har browsa litt rundt og aner vel neppe heller hvorfor han valgte en Warrior siden han vil ha mere Crit altså dps som TANK. *sukk* En warrior er selvfølgelig bare en tank, pvp har vi ikke hørt om. For det andre, agility øker ikke bare critsjanse, men øker også armor og dodgesjanse(!) som er viktig for en tank. Crit er også kjekt pga nært dobbelt så mye rage på et critslag, og warrior trenger faktisk rage for å holde aggro. Stamina er heller ikke überviktig for en TANK, siden dette bare er en "buffer" for healeren. En tank bør satse på å redusere hvor mye skade han tar, ikke hvor mye han kan ta imot på en hp-bar. Strength er heller ikke viktig, siden dette bare øker attack power og en forsvinnende liten økning i hvor mye damage som blokkes med skjold. Konklusjon: Sammen med AC, resistance og +defense, er agility en veldig viktig stat for en tank.
chokke Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Her velger vedkommende en Warrior, for så å whine over at det ikke er noe Agility på Plate armour. For det første aner ikke vedkommende hva han prater om siden han neppe en gang har browsa litt rundt og aner vel neppe heller hvorfor han valgte en Warrior siden han vil ha mere Crit altså dps som TANK. *sukk* En warrior er selvfølgelig bare en tank, pvp har vi ikke hørt om. For det andre, agility øker ikke bare critsjanse, men øker også armor og dodgesjanse(!) som er viktig for en tank. Crit er også kjekt pga nært dobbelt så mye rage på et critslag, og warrior trenger faktisk rage for å holde aggro. Stamina er heller ikke überviktig for en TANK, siden dette bare er en "buffer" for healeren. En tank bør satse på å redusere hvor mye skade han tar, ikke hvor mye han kan ta imot på en hp-bar. Strength er heller ikke viktig, siden dette bare øker attack power og en forsvinnende liten økning i hvor mye damage som blokkes med skjold. Konklusjon: Sammen med AC, resistance og +defense, er agility en veldig viktig stat for en tank. kanskje han skal ha en feit 2hander siden han skader eeenda mer med 2 våpen (sarkasme). Men for å få crit må han ofre noe stamina og defense, noe som også minsker sjansen for å MOTA en crit, så vel som parry og dogde chanse, strength gir vel økt parry chanse den og?
John Keats Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Noen warriors må jo være DPS også. trengs ikke 32472742 tanks på en boss
likferd Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 kanskje han skal ha en feit 2hander siden han skader eeenda mer med 2 våpen (sarkasme). Men for å få crit må han ofre noe stamina og defense, noe som også minsker sjansen for å MOTA en crit, så vel som parry og dogde chanse, strength gir vel økt parry chanse den og? Jeg har ikke sagt noe om hverken 2h, eller om å ofre defenseskill. Og nei, strenght øker ikke parrysjansen. Alt jeg sier er at agility en meget brukbar tankestat, selv om selvfølgelig defense gear er bedre. Problemet er bare at defense gear ikke akkurat er i overflod på level 40..
Sponis Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Noen warriors må jo være DPS også. trengs ikke 32472742 tanks på en boss Nei, men siden rogues og mages er bedre DPS er det som oftest ikkje nødvendig emd DPS warrior.
Snodig Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Skal du absolutt ha en DPS-warrior vil han ha for lite hp til å holde aggro fra, la oss si onyxia i et par sekunder (og da kan du banne på at han tar med 10 stykker til) og jeg kan love deg en warrior drar mer aggro enn en rogue! DPS-warriore er gode dmg-dealere i PVP, men i PVE ville jeg helst ikke satsa på noe sånt med mindre du har en boss med en hard AE... PVP-dmg-specca warriore er et sant HELVETE å heale ><
Knarke Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Skal du absolutt ha en DPS-warrior vil han ha for lite hp til å holde aggro fra, la oss si onyxia i et par sekunder Dette stemmer overhodet ikke. I de tidlige dager på Onyxia, da de fleste fortsatt bare løp rundt med tier-1 setpieces, så kunne man være så uheldig at vår designerte prot-speccede maintank kollapset, og da var det ikke fremmed at en arms/fury tok over kontrollen på tanking. Det samme skjer i molten core, når flere mobs må tankes. PVP-dmg-specca warriore er et sant HELVETE å heale >< Da, min gode mann, trenger du litt trening i å heale ordentlig. Nei, men siden rogues og mages er bedre DPS er det som oftest ikkje nødvendig emd DPS warrior. Det skjer tidvis at våre mest crit-speccede warriors klarer å titte frem på top-10 listen av damage gjort i molten core. Dagger-rogues dominerer klart på dps, men mages er helt overkommelig. På en boss som Ragnaros, for eksempel, da er crit-warriors absolutt nødvendig for å deale ut nok skade, og da spesielt for at de kan overleve uheldig AE-skade som rogues biter støvet av.
anon12234 Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 er akuratt samme stats på plate som på mail. noen har stamina, mens andre har agi,strenght,intel,spirit
bidz Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Noen warriors må jo være DPS også. trengs ikke 32472742 tanks på en boss Det er det Mages og Rogues er til. Warriors = Meatshield. Hvis en Warrior ikke bruker plate, så kan han glemme healing fra priests iaffall.. Typisk duste warriors og stå der med 2h og "tanke"... urk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå