Gå til innhold

Hvordan ser din vannkjøling ut?


Anbefalte innlegg

dette er da ett diskusjons forum...

 

hvorfor skulle ikke enn slik bli mer stillegående? du har jo hdd inne i ett lukket kabinett inni ett lukket kabinett. så lenge vibrasjoner fra kjøleblokka ikke får forplante seg i kabinettet(og det trenger da ikke å være så vanskelig å unngå) så sier det seg jo selv at dette blir stillere. jeg har ett kabinett som er godt støydempet med asfalt plater og diverse skungunni osv. men en slik(bare ikke alu) hadde hvert godt motatt hos meg. har hengt opp hdd i strikk btw, så er kun luftbåren støy hos meg!

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette er da ett diskusjons forum...

 

hvorfor skulle ikke enn slik bli mer stillegående? du har jo hdd inne i ett lukket kabinett inni ett lukket kabinett. så lenge vibrasjoner fra kjøleblokka ikke får forplante seg i kabinettet(og det trenger da ikke å være så vanskelig å unngå) så sier det seg jo selv at dette blir stillere. jeg har ett kabinett som er godt støydempet med asfalt plater og diverse skungunni osv. men en slik(bare ikke alu) hadde hvert godt motatt hos meg. har hengt opp hdd i strikk btw, så er kun luftbåren støy hos meg!

6376000[/snapback]

 

Er det noe problem at den er alu da? Den er jo anodisert, i tillegg til at man tilsetter noe antikorrosjonsmiddel. :) Og jeg skjønner hva du mener, men hvis aquadriven overfører vibrasjoner rett til kabinettet så bråker vel det mer enn "luftbåren" støy? :p . Jeg prøver i hvert fall å dempe vibrasjoner, da jeg har noen boende under meg som klager :innocent:

Lenke til kommentar
ja hvi den overfører vibrasjoner til kabinettet så er det ikke bra. men det går da an å gjøre noe med. montere den anerledes o.l.

6376091[/snapback]

 

Den monteres ved hjelp av 4 gummiknotter, som monteres nede, 2 på hver side..

Dette skulle vel ta seg av strukturbåren støy..

 

Petter

Lenke til kommentar
Aquadriven vibrer hvertfall ikke hos meg. Eheim pumpen derimot, vibrerer sinnsykt. Eneste jeg hører er litt susing fra diskene.

6377125[/snapback]

 

Til 900kr forventet jeg nesten total stillhet :p . Men slik susing hører man vel kanskje med o-ring oppheng også? :hmm:

6377232[/snapback]

Den består av to vannblokker og plater på hver side, hva forventer du ? :p Og ja, du hører mer susing ved luft-kjøling, tro meg ;) . Les også post #415.

Lenke til kommentar
Den består av to vannblokker og plater på hver side, hva forventer du ? :p Og ja, du hører mer susing ved luft-kjøling, tro meg ;) . Les  også post #415.

6377509[/snapback]

 

Bare en siste ting før jeg runder av :p (Skrue is watching from above :green: ): Er det plass til mye isolering rundt/mellom hardiskene? Det kan vel fjerne mye støy, og hardiskene holder seg jo kalde uansett...

Lenke til kommentar
Bare en siste ting før jeg runder av :p (Skrue is watching from above :green: ): Er det plass til mye isolering rundt/mellom hardiskene? Det kan vel fjerne mye støy, og hardiskene holder seg jo kalde uansett...

6377557[/snapback]

 

Uten at jeg har den selv, skulle jeg tro at det er mulig å pakke diskene inn i masse støydemping, for å være helt ærlig så har jeg en WD og en Samsung disk.

Samsung disken er i Zalman diskoppheng og WD er rett i kabinettet, jeg hører såvidt at WD-disken jobber... Jeg tar det som det kommer, er det ikke helt lydløst, kan jeg jo lage det..

 

Petter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan er radiator-løsningen på den saken da?

6435154[/snapback]

som du ser på det andre bildet i det første inlegget (til høyre på bildet) så står det to 80mm vifter og lufter radiatoren, en blåser og en suger....

 

om denne er så genial har jeg mine betenkninger om. den kjøler kun cpu. gpu er orginalt passivt kjølt (gf5xxx agp) men har fått en "frimerke vifte" til og få litt luftgjennomstrøming...

 

Det jeg ikke helt kan forstå er. denne saken er jo stor til og stå i et så lite kabinett og når den kun kjøler cpu så ser jeg ikke meningen med den i det hele!

 

det som derimot er litt orginalt er hvorden transistorene blir kjølte. det ligger en klump med noe varmeledene gummi mellom radiatoren og ribbene (radiatoren kviler på denne sammen med 4 klips) har ikke sett det før...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...