pcp160 Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 SLI er jo litt for spesielt interesserte ja. Og det eneste virkelig gode argumentet for det pr i dag er om man vil ha det absolutt kraftigste som finnes nå. (2x7800) Men på den annen side ser jeg ikke helt bort fra at man nå når det også kommer en rimligere GT verson av 7800 vil kunne finne en del brukt 6800GT svært billig. uansett, min største grunn for ikke og være interessert i sli er at det ikke støttes av de spillene jeg liker. Det bør også absolutt med på listen over "ulemper"
Malvado Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Vil du ha det beste, er det ingen vei utenom SLI. (Og for å slippe å måtte komme tilbake for å kommentere flaming, så skal jeg "spell it out", siden jeg har dårlig erfaring med å skrive ting som skulle vært underforstått her..) 2 stk 7800GTX slår alt annet, så for å ha det beste trenger man SLI. Når det gjelder tregere kort så må man rett og slett gjøre en pris/ytelse vurdering sammenliknet med andre kort. SLI = Kun for de som har nok penger og villige til å kaste bort et par tusenlapper på en relativ liten ytelseøkning i forhold til pris.
iStephano Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 (endret) enig, 2x7800GTX = ca 11000 poeng som jeg leste på forumet her. En 7800GTX Gir 8400poeng i 3dmark05 og i SLI ville jo du tro denne dobler seg men det gjør den ikke da den gir ca 11000 poeng i 3dmark05. Altså ca 4000 poeng mer for et kort som koster 5 store som da gir kun halvparten av ytelse den kan gi. I mine øyne er dette latterlig. Men men noen liker og kaste penger ut av vinduet.. Endret 23. juli 2005 av BanAnus
apwr Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Ta 2 x 6800GT som eksempel da. Med disse klokket til Ultra-hastigheter scorer jeg 10300 3Dmarks05, og det kan vel kalles en dobling. Så mulighetene er der, men det er opp til utviklerne hvor godt disse skal utnyttes.
Drizt Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Og andre ville sagt at Twin Turbo på biler er bortkastet når du ikke dobler antall hestekrefter under panseret, men det finnes heller ingen logikk mellom penger og hobby.
iStephano Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Og andre ville sagt at Twin Turbo på biler er bortkastet når du ikke dobler antall hestekrefter under panseret, men det finnes heller ingen logikk mellom penger og hobby. hehe sant så sant var godt sakt det
pcp160 Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Syns ikke akkurat det argumentet med at det ikker er en dobling er så viktig. Man får ca 10K 03mark med klokket 6600GT, og ca 13500 K med 6800GT, som koster dobbelt så mye... 3Dmark er ikke alt.
iStephano Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 (endret) det har jeg aldri sakt. Men tenker mye på dem som kjøper dette, dem tror det blir en dobbel effekt ut av den og dem får rå ytelse så kommer kortet hjem og mange blir skuffa.. Men men, sikkert bra uansett =) Endret 23. juli 2005 av BanAnus
Pjakk Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hvorfor tror egentlig folk at crossfire blir bedre enn sli?
Boralis Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jeg har et 7800 GTX og et til på tur i posten, da hadde jeg tenkt å teste disse for å se hvilken forskjeller en får.
iStephano Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Kan ikke si jeg gleder meg til og se den testen men spennende skal det bli i allefall
Ni kon Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hvorfor tror egentlig folk at crossfire blir bedre enn sli? Du trenger ikke to identiske kort
Gjakmarrja Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 SLI er ikke på noen måte verdt pengene, det er oppskrytt og unødvendig dyrt! Viss du har vunnet i Lotto, flott for deg... men viss du er vanlig dødelig så ikke bry deg om det! Viss du kjøper to 7800GTX i dag så går det 6 måneder og det kommer et nytt kort som er kraftigere enn to 7800GTX.... då kunnet du heller kjøpt et 7800GTX til og begynne med og spart pengene til det nye korte og kjøpt det i stedet!
Zeph Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Det skal bli mykje ytelsesforskjell mellom 2 kort i SLI og eitt vanlig til samme pris før eg vurderer å kjøpe SLI. Å bruke 10 000 på skjermkort er like aktuelt som å hoppe i strikk på Svinesund med syltestrikk. Det er jo berre der du har noko å tene på SLI, når du får ein ytelse som er høgare enn det beste kortet på markedet kan levere. Det er bra å sjå at denne testen vart utført med spel og ikkje 3DMark, som faktisk er det som betyr noko.
Dux ducis Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Ta 2 x 6800GT som eksempel da. Med disse klokket til Ultra-hastigheter scorer jeg 10300 3Dmarks05, og det kan vel kalles en dobling. Så mulighetene er der, men det er opp til utviklerne hvor godt disse skal utnyttes. Hvor mye kostet de to da? Så vidt jeg kan se så får man to 6800 GT for 5800 kr og et 7800 GTX for 5150 kr på komplett.no. Spørsmålet er bare hvordan de yter opp mot hverandre. (6800 GT SLi vs 7800 GTX altså)
apwr Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hvor mye kostet de to da? Jeg betalte omtrent 6k for kortene. På den tiden hadde jeg så å si den beste 3D-løsningen tilgjengelig på markedet, men det skjer jo en kontinuerlig utvikling på dette området, så det som var best er ikke best i dag. Dette med SLI er jo kun et prioriteringspørsmål, og vil du ha det råeste tilgjengelig til en hver tid, er en SLI-konfigurasjon helt nødvendig. Jeg begynner å bli mektig lei av folk som sier at "SLI suger" osv. De fleste som kommer med disse uttalelsene vet jo knapt hva SLI er og hvordan det fungerer. Hvorfor sier mange: "SLI er ikke verdt pengene"? Dette er jo helt subjektivt, og slike påstander holder ikke mål i det hele tatt.
Magic Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hvor mye kostet de to da? Jeg betalte omtrent 6k for kortene. På den tiden hadde jeg så å si den beste 3D-løsningen tilgjengelig på markedet, men det skjer jo en kontinuerlig utvikling på dette området, så det som var best er ikke best i dag. Dette med SLI er jo kun et prioriteringspørsmål, og vil du ha det råeste tilgjengelig til en hver tid, er en SLI-konfigurasjon helt nødvendig. Jeg begynner å bli mektig lei av folk som sier at "SLI suger" osv. De fleste som kommer med disse uttalelsene vet jo knapt hva SLI er og hvordan det fungerer. Hvorfor sier mange: "SLI er ikke verdt pengene"? Dette er jo helt subjektivt, og slike påstander holder ikke mål i det hele tatt. Vel, jeg synes SLI er en spennende men dog ikke nok forbedret funksjon. Dessverre er det rent økonomisk bortkastet (+støy,varme,muligens ustabilitet,økt strømforbruk) Jeg sier ikke at SLI suger. Jeg hadde selv SLI en gang i tiden, for lenge lenge siden, da teknologien var helt ny. Da hadde jeg det RÅESTE av det RÅESTE innen grafikk for spill. (Var visst FØR 3dmark kom på markedet. Hvordan overlevde vi da? ) Uansett, konklusjonen min er at jeg savner mine 2x 3dfx Voodoo 2 12MB SLI kort
Boralis Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hvor mye kostet de to da? Jeg betalte omtrent 6k for kortene. På den tiden hadde jeg så å si den beste 3D-løsningen tilgjengelig på markedet, men det skjer jo en kontinuerlig utvikling på dette området, så det som var best er ikke best i dag. Dette med SLI er jo kun et prioriteringspørsmål, og vil du ha det råeste tilgjengelig til en hver tid, er en SLI-konfigurasjon helt nødvendig. Jeg begynner å bli mektig lei av folk som sier at "SLI suger" osv. De fleste som kommer med disse uttalelsene vet jo knapt hva SLI er og hvordan det fungerer. Hvorfor sier mange: "SLI er ikke verdt pengene"? Dette er jo helt subjektivt, og slike påstander holder ikke mål i det hele tatt. Enig og jeg tror faktisk mange av dem som sier dette suger ville kjøpt dette om de fikk muligheten. At det koster, ja.Men det gjør det meste og det er vel opp til enhver å velge seg en hobby og bestemme hvor mye penger han/hun vil legge i denne. Men at en ikke får doblet ytelsen ved to kort kontra ett er vel noe de fleste vet, en får vel ikke doblet hastigheten på feks en båt med 2x 200hk kontra samme med 1x 200 hk
kasol Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jeg har 7800GTX i SLI og er meget fornøyd. Men ett slikt oppsett har kun noe for seg i 1600x1200 og høyere oppløsnig. Jeg spiller BF2 på en 20" LCD skjerm med alt på ultra high . Jeg ble ikke så imponert av vanlig 3D05 score på ca 11.000 poeng men det som imponerer er score på 9000+ i 1600x1200 med 4xAA på Korta er stille også. Men det er jo for dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå