Gå til innhold

Telenor kampanje K700i ?


Anbefalte innlegg

Mulig jeg misforstår, men man ikke da betale et straffegebyr for å bryte ut av fri20 avtalen?

 

Total pris:

 

+ 1,- Telefon

+ 95,- frakt

+ 600,- Låse opp telefonen

+ Gebyr for å ikke betale 588,- (49,- X 12mnd)

 

Låsekoden får du gratis så lenge telefonen er kjøpt med 12mnd binding til et Telenor-abbonement, men bryter du så bindingsavtalen må du ut med 600 kr for ikke å ha Fri20 i 12 mnd..

 

Regnestykket blir da:

1,- K700i

95-, Frakt

600,- for å bryte 12mnd bindingstid

0-, Låsekode

 

Totalpris: 696,-

 

Hvis du velger å beholde Fri20-abbonementet blir det 49-, pr.mnd x 12 mnd, totalpris blir da 684-, og du kan ringe 20 minutter "gratis" hver måned.. ellers kan ditt vanlige abbonement ligge i telefonen resten av månenden, hvis du ikke føler for å bruke Fri20 pga ringeprisene!

Hmmmm...er du sikker på at du ikke tar feil her nå da...

Er rimelig sikker på at gebyret for å bryte kontrakten er 1400,- med 100 kroners fratrekk for hver mnd. du har abonnementet....

:dontgetit:

Trodde jeg også, og etablering og 1. mnd må vel betales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg misforstår, men man ikke da betale et straffegebyr for å bryte ut av fri20 avtalen?

 

Total pris:

 

+ 1,- Telefon

+ 95,- frakt

+ 600,- Låse opp telefonen

+ Gebyr for å ikke betale 588,- (49,- X 12mnd)

 

Låsekoden får du gratis så lenge telefonen er kjøpt med 12mnd binding til et Telenor-abbonement, men bryter du så bindingsavtalen må du ut med 600 kr for ikke å ha Fri20 i 12 mnd..

 

Regnestykket blir da:

1,- K700i

95-, Frakt

600,- for å bryte 12mnd bindingstid

0-, Låsekode

 

Totalpris: 696,-

 

Hvis du velger å beholde Fri20-abbonementet blir det 49-, pr.mnd x 12 mnd, totalpris blir da 684-, og du kan ringe 20 minutter "gratis" hver måned.. ellers kan ditt vanlige abbonement ligge i telefonen resten av månenden, hvis du ikke føler for å bruke Fri20 pga ringeprisene!

Hmmmm...er du sikker på at du ikke tar feil her nå da...

Er rimelig sikker på at gebyret for å bryte kontrakten er 1400,- med 100 kroners fratrekk for hver mnd. du har abonnementet....

:dontgetit:

 

Faktisk så koster det i følge vilkårene til Fri20 500-, å bryte bindingstiden på dette abbonementet.

 

Det er fri innmelding på Fri20, og kan hende du må betale første månedsavgift, men uansett vil det hele komme på rundt 700-, totalt for en K700i med 12mnd Fri20!

 

Og det er billig :thumbup:

Lenke til kommentar
Mulig jeg misforstår, men man ikke da betale et straffegebyr for å bryte ut av fri20 avtalen?

 

Total pris:

 

+ 1,- Telefon

+ 95,- frakt

+ 600,- Låse opp telefonen

+ Gebyr for å ikke betale 588,- (49,- X 12mnd)

 

Låsekoden får du gratis så lenge telefonen er kjøpt med 12mnd binding til et Telenor-abbonement, men bryter du så bindingsavtalen må du ut med 600 kr for ikke å ha Fri20 i 12 mnd..

 

Regnestykket blir da:

1,- K700i

95-, Frakt

600,- for å bryte 12mnd bindingstid

0-, Låsekode

 

Totalpris: 696,-

 

Hvis du velger å beholde Fri20-abbonementet blir det 49-, pr.mnd x 12 mnd, totalpris blir da 684-, og du kan ringe 20 minutter "gratis" hver måned.. ellers kan ditt vanlige abbonement ligge i telefonen resten av månenden, hvis du ikke føler for å bruke Fri20 pga ringeprisene!

Hmmmm...er du sikker på at du ikke tar feil her nå da...

Er rimelig sikker på at gebyret for å bryte kontrakten er 1400,- med 100 kroners fratrekk for hver mnd. du har abonnementet....

:dontgetit:

 

Faktisk så koster det i følge vilkårene til Fri20 500-, å bryte bindingstiden på dette abbonementet.

 

Det er fri innmelding på Fri20, og kan hende du må betale første månedsavgift, men uansett vil det hele komme på rundt 700-, totalt for en K700i med 12mnd Fri20!

 

Og det er billig :thumbup:

Okey! :)

Lenke til kommentar
Spørs om ikke du lurer deg selv her. Disse vilkårene gjelder hvis du bestiller Fri20 med 500 kroner i rabatt.

Hvis du tar dette abonnementet med en subsidiert mobiltelefon så gjelder nok 1400kr. med 100 kr. fratrekk pr. mnd.....

Ja det koster 1400 kr å si opp det står i kontrakten som følgte med mobilen når jeg bestilte fra best-buy.

Men det var noen her som nevnte at jeg kunne få låsekoden gratis fra Telenor,stemmer det?? Bruker jo egentlig bare de 20 første minuttene,hadde vært å bruke et annet sim kort enn Telenor i den så slipper jeg å betale for å låse dne opp.

Noen som kan bekrefte at det er gratis å få låsekode?

 

Edit:

Står bak på mobilesken at:

At dersom jeg vil benytte meg av et annet opratør sitt simkort må jeg betale et gebyr på 600 kr og den reduseres med 40 kr pr mnd :mad:

Men at etter 12 mnd for jeg koden tilsendt kostnadsfri

Endret av adilr17
Lenke til kommentar
Spørs om ikke du lurer deg selv her. Disse vilkårene gjelder hvis du bestiller Fri20 med 500 kroner i rabatt.

Hvis du tar dette abonnementet med en subsidiert mobiltelefon så gjelder nok 1400kr. med 100 kr. fratrekk pr. mnd.....

Ja det koster 1400 kr å si opp det står i kontrakten som følgte med mobilen når jeg bestilte fra best-buy.

Men det var noen her som nevnte at jeg kunne få låsekoden gratis fra Telenor,stemmer det?? Bruker jo egentlig bare de 20 første minuttene,hadde vært å bruke et annet sim kort enn Telenor i den så slipper jeg å betale for å låse dne opp.

Noen som kan bekrefte at det er gratis å få låsekode?

 

Da har jeg nok fått feilinformasjon, men uansett så er det bare å betale på abbonementet i 12 mnd og attpåtil ringe "gratis" i 20 minutter hver måned før man sier det opp.. uansett blir det en god deal for en K700i!

Lenke til kommentar
Står bak på mobilesken at:

At dersom jeg vil benytte meg av et annet opratør sitt simkort må jeg betale et gebyr på 600 kr og den reduseres med 40 kr pr mnd

Men at etter 12 mnd for jeg koden tilsendt kostnadsfri :mad::mad:

Noen her som sa at man for den gratis når man har binding?

 

Så lenge man har kjøpt telefonen med 12mnd binding så skal Telenor dele ut låsekoden gratis, dette har jeg hørt flere som har gjort..

Lenke til kommentar
Står bak på mobilesken at:

At dersom jeg vil benytte meg av et annet opratør sitt simkort må jeg betale et gebyr på 600 kr og den reduseres med 40 kr pr mnd 

Men at etter 12 mnd for jeg koden tilsendt kostnadsfri :mad:  :mad:

Noen her som sa at man for den gratis når man har binding?

 

Så lenge man har kjøpt telefonen med 12mnd binding så skal Telenor dele ut låsekoden gratis, dette har jeg hørt flere som har gjort..

Kanskje det gjelder andre betingelser for fri 20.

Noen hersom har fått låsekode som har benyttett dette tilbudet?

Lenke til kommentar
Står bak på mobilesken at:

At dersom jeg vil benytte meg av et annet opratør sitt simkort må jeg betale et gebyr på 600 kr og den reduseres med 40 kr pr mnd 

Men at etter 12 mnd for jeg koden tilsendt kostnadsfri :mad:  :mad:

Noen her som sa at man for den gratis når man har binding?

 

Så lenge man har kjøpt telefonen med 12mnd binding så skal Telenor dele ut låsekoden gratis, dette har jeg hørt flere som har gjort..

Kanskje det gjelder andre betingelser for fri 20.

Noen hersom har fått låsekode som har benyttett dette tilbudet?

 

Har ikke hørt det er egne vilkår for Fri20, og følgende utdrag er hentet fra artikkelen " Er kampanjer lureri? " her på amobil:

 

" Operatørlåsen er også mulig å fjerne før det har gått et år, men dette koster. Telenor tar eksempelvis 600 kroner for å fjerne en operatørlås, og Netcom tar side hele 1500 kroner for å gjøre det samme. Også her blir det billigere å fjerne låsen etterhvert som bindingstiden er i ferd med å gå ut.

 

Hos Telenor er det imidlertid gratis å fjerne operatørlåsen til enhver tid, så lenge du også har bundet deg opp mot et Telenor-abonnement. Dette gjelder kun den telefonen du kjøpte idet du bandt abonnementet ditt. NetCom kan forøvrig ikke tilby det samme. "

 

Så det jeg tror er at den merkelappen du har funnet på esken til telefonen din gjelder hvis du har kjøpt den uten noe som helst abbonement.. men hvorfor ikke bare ringe 0900 og spørre etter låsekoden?

Lenke til kommentar

 

Telenor fikk pepper ifjor for 'dobbel binding'. De kunne knytte rabatten, og dermed bruksbegrensninger/binding, til enten abonnementet eller mobilen, men ikke begge deler.

 

Les Forbrukerombudets Varsel om Markedstiltak ovenfor Telenor.

 

Merk i særdeleshet setningen:

Naturligvis kan operatøren, som tidligere nevnt, ikke kreve både oppsigelsesgebyr og gebyr for å løse operatørlåsen.

Denne saken havnet aldri i Markedsrådet, så man kan derfor med rimelighet anta at Telenor føyet seg for Forbrukerombudets betraktninger.

 

Har her tatt meg til å quote swanky sitt innlegg fra " Hvilken av de store operatørene er best? "-tråden man kan finne under " Operatører og tjenester"-kategorien her på forumet.. der blir det nemlig diskutert en del rundt K700i med Fri20-tilbudet..

Lenke til kommentar

 

Telenor fikk pepper ifjor for 'dobbel binding'. De kunne knytte rabatten, og dermed bruksbegrensninger/binding, til enten abonnementet eller mobilen, men ikke begge deler.

 

Les Forbrukerombudets Varsel om Markedstiltak ovenfor Telenor.

 

Merk i særdeleshet setningen:

Naturligvis kan operatøren, som tidligere nevnt, ikke kreve både oppsigelsesgebyr og gebyr for å løse operatørlåsen.

Denne saken havnet aldri i Markedsrådet, så man kan derfor med rimelighet anta at Telenor føyet seg for Forbrukerombudets betraktninger.

 

Har her tatt meg til å quote swanky sitt innlegg fra " Hvilken av de store operatørene er best? "-tråden man kan finne under " Operatører og tjenester"-kategorien her på forumet.. der blir det nemlig diskutert en del rundt K700i med Fri20-tilbudet..

Kom over den jeg også, for høre hva Telenor sier imorra :D

Er sikker på at kundesevicen vil si at jeg må betale gebyr

Lenke til kommentar
Dette er hva som står på esken

 

Det som står på esken er bare at telefonen er "knyttet" til et abbonement hos Telenor, nettopp fordi den er operatør- og tjenestelåst! Men det betyr ikke at du må ha binding på dette abbonementet, ergo så tror jeg fortsatt at en telefon til Telenor på 09000 bør føre til at du skal få en låsekode gratis siden du tross alt har inngått en avtale med binding i 12 mnd..

 

Og som jeg quotet i forrige post, hentet fra forbrukerportalen.no;

" Naturligvis kan operatøren, som tidligere nevnt, ikke kreve både oppsigelsesgebyr og gebyr for å løse operatørlåsen. "

 

Det bør dermed bli fri låsekode og kun gebyr ved oppsigelse av bindingstiden!

Lenke til kommentar

 

Telenor fikk pepper ifjor for 'dobbel binding'. De kunne knytte rabatten, og dermed bruksbegrensninger/binding, til enten abonnementet eller mobilen, men ikke begge deler.

 

Les Forbrukerombudets Varsel om Markedstiltak ovenfor Telenor.

 

Merk i særdeleshet setningen:

Naturligvis kan operatøren, som tidligere nevnt, ikke kreve både oppsigelsesgebyr og gebyr for å løse operatørlåsen.

Denne saken havnet aldri i Markedsrådet, så man kan derfor med rimelighet anta at Telenor føyet seg for Forbrukerombudets betraktninger.

 

Har her tatt meg til å quote swanky sitt innlegg fra " Hvilken av de store operatørene er best? "-tråden man kan finne under " Operatører og tjenester"-kategorien her på forumet.. der blir det nemlig diskutert en del rundt K700i med Fri20-tilbudet..

Kom over den jeg også, for høre hva Telenor sier imorra :D

Er sikker på at kundesevicen vil si at jeg må betale gebyr

 

Lykke til med Telenor i morgen da, og keep us posted :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg ba om en bekreftelse fra Telenor på at dette stemmer, og her er svaret jeg fikk:

 

__________________________________________________________

 

Hei,

Takk for henvendelsen!

 

Er mobiltelefonen kjøpt med 12 måneders Tjenesteleverandørlåskode, er

den i denne perioden låst mot andre Tjenesteleverandører med en kode.

Etter 12 måneder kan du få koden utlevert gratis over epost, fax

eller pr. post. Har du binding på abonnementet du kjøpte mobilen på,

får du denne koden gratis.

 

Ønsker du koden utlevert før er startbeløpet for koden kr. 600,-.

Deretter senkes gebyret med kr. 40,- pr. mnd.

Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav.

 

 

Det er litt usikkert hva de prøver å formidle her, men jeg tolker det dit hen at du får koden gratis før det har gått 12 mnd. dersom telefonen er kjøpt med abonnementsbinding.

Lenke til kommentar
Jeg ba om en bekreftelse fra Telenor på at dette stemmer, og her er svaret jeg fikk:

 

__________________________________________________________

 

Hei,

Takk for henvendelsen!

 

Er mobiltelefonen kjøpt med 12 måneders Tjenesteleverandørlåskode, er

den i denne perioden låst mot andre Tjenesteleverandører med en kode.

Etter 12 måneder kan du få koden utlevert gratis over epost, fax

eller pr. post. Har du binding på abonnementet du kjøpte mobilen på,

får du denne koden gratis.

 

Ønsker du koden utlevert før er startbeløpet for koden kr. 600,-.

Deretter senkes gebyret med kr. 40,- pr. mnd.

Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav.

 

 

Det er litt usikkert hva de prøver å formidle her, men jeg tolker det dit hen at du får koden gratis før det har gått 12 mnd. dersom telefonen er kjøpt med abonnementsbinding.

Sendte mail til dem emd imei nr og hele pakk, men hakek fått noe svar på 2 dager.

men ja tolker dette som at du for koden gratis om du har binding

 

"Har du binding på abonnementet du kjøpte mobilen på,

får du denne koden gratis."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...