Gå til innhold

DVD-spiller også for musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er musikk som er viktigst så ville jeg ikke kjøpt en DVD, men en cd spiller. Stikker du innom en hifi butikk og deponerer for å låne med hjem til utprøving vil du høre stor forskjell.(samme prisklasse)

Dette var du sikkert klar over men da har jeg iallefall sagt det.

 

Kan på det varmeste anbefalle Pulsar points til dine høytalere.

 

Og nordost sine flatline kabler er som skreddersydd for system audio, syns jeg da.

kabler

 

mvh morten

Lenke til kommentar
Hvis det er musikk som er viktigst så ville jeg ikke kjøpt en DVD, men en cd spiller. Stikker du innom en hifi butikk og deponerer for å låne med hjem til utprøving vil du høre stor forskjell.(samme prisklasse)

Dette var du sikkert klar over men da har jeg iallefall sagt det.

 

Kan på det varmeste anbefalle Pulsar points til dine høytalere.

 

Og nordost sine flatline kabler er som skreddersydd for system audio, syns jeg da.

kabler

 

mvh morten

Musikk er viktigst, men jeg vil jo se film også. Innbiller meg at jeg får mere igjen for pengene dersom jeg kjøper en DVD-spiller til 3000,-, enn om jeg kjøper CD-spiller til 2000,- og DVD til 1000,-.

 

De spikene ser interessante ut. Men er det mulig å justere høyden på dem? Har nemlig et gulv som ikke er helt plant, så dersom jeg investerer 1500,- i spikes bør de være justerbare.

 

Stusser også på hva Hi-Fi-Centeret mener med at de vil heve (lyd- ?) kvaliteten med minst 20%. Hvordan i alle dager måler de det? Gjelder det alle typer anlegg? Hvilke undersøkelseler baserer de dette på? Slike påstander burde referere til uavhengig dokumentasjon.

 

Jeg er relativt fersk i Hi-Fi-verdenen, men er overrasket over hvor mange eksempler på pseudovitenskap, synsing, og "keiserens nye klær" jeg har støtt på allerede. Spesielt er det mye når det gjelder kabler. Hva i alle dager er en "musikalsk" kabel? Og hvorfor må kabler "brennes inn"? En kabel skal da ikke gjøre noe annet enn å transportere et vekselstrømsignal, og så vidt jeg vet kan så godt som enhver form for ledning transportere en slik sinuskurve uten målbare avvik.

 

(Dette var nok et lite sidespor, og ikke rettet mot noen av dere her... Men jeg har lest mye rart siden jeg begynte å lese Hi-Fi-litteratur, både på papir og på nettet.)

Lenke til kommentar

Eller så får man normale spikes til 19kr stk på Eltek.. Også får man 4spikes på Biltema til 149kr.. Spikes gjør at man ikke burde "dulte borti høytalerne" siden det da blir riper på gulvet hvis du har parkett.. Selv har jeg teppe med betong så spikes passer bra ;) Biltema sine saker kan man feste med dobbelsidig tape (følger med) og kan brukes til alt. PC`en min står på spikes ;) En fordel når rommet rister og jeg skal brenne CD.. Kanskje litt showoff ;)

Lenke til kommentar

Hei

 

Et alternativ du kan også se på er Yamaha DVD-S1500. Jeg har hatt denne snart en måned og jeg må si at den har et meget bra bilde og fullt tilfredstillende lyd. I tillegg så er den ganske billig (kostet meg ca 2500,-) med tanke på at den har en Faroudja DCDi. Og da den også støtter SACD og DVD-A så er den kanskje et bedre alternativ en Cambridge spileren?

 

Eneste minuset jeg har opplevd er at den er litt "kronglete" å spole med sammenlignet med min gamle DVD spiller men da bildet er mange ganger bedre så er dette ikke så viktig for meg. Uansett så kan du jo sjekke denne tråden (se på kommentarene!) for en "review".

 

Regards

Bjørn S.

Lenke til kommentar

Hei Fusheeker.

 

Ja pulsar points er justerbare og dyre.

Når det gjelder hifi center kjedens lovnader om prosentøkninger så ville jeg tatt det med en klype salt, men siden du liker system audio så tror jeg du vil like kabler og tilbehør fra Nordost.(har både kabler og p.points og er meget fornøyd)

Du vil finne litt info her.. Nordost

 

Mulig du vil få mer igjen for pengene ved å kjøpe en dvd til 3000kr, men det vil ikke overraske meg om en cd spiller til 2000kr spiller bedre enn en dvd til 3000kr.

Stikk innom en hifi butikk og spør etter en demo på dette, selv har jeg valgt en billig dvd med bra bilde og lagt pengene i en cd spiller.

 

Hvis JEG skal gi deg et råd så ville jeg brukt pengene på en god cd spiller. Det du taper her vil du aldri ta igjen med gode kabler osv.

Legg ca 10% av anlegge i kabler, og glem ikke signal kablene de er minst like viktige.

 

 

mvh morten

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Nordost kabler tidligere. Mitt inntrykk er at de tar betalt for navnet. De skryter litt av samarbeid med NASA og at kablene er like raske som lysets hastighet.

Mitt råd er å heller kjøpe Kimber.

Kimber er faktisk den eneste kabelen jeg uten problemer kunne hørt forskjell på i en blindtest.

Jeg har også hatt MIT kabler til 10000 kr tidligere,men jeg kan ikke annet enn å be dere "Nordost fans" om å prøve Kimber!

 

Når det gjelder cd/dvd,så har den Cambridge spilleren så bra lyd at jeg tviler på at man finner en cd-spiller som er mye bedre.

Jeg har hatt 10000 kroners cd-spiller selv,men denne skittbillige Cambridge spilleren overrasker stort!

Lenke til kommentar

Har selv Pulsar Points, fikk knalltilbud sammen med noe annet stasj.

Excellente saker mhp at du ikke får merker i gulvet samt kan justere sakene.

Av spillere så ville jeg rett og slett gått for H/K DVD 31 siden HK970'n ikke støtter SACD. Evt. så vil jeg tro Cambridgespillern også vil gjøre en god jobb til en billigere penge.

Begge er knallspillere på alle områder med untak av SACD biten som for din del er irrelvant.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Vel, i går var jeg innom Hi-Fi-Klubben, som er eneste norske importør av Cambridge-produkter, for å høre om jeg kunne får prøve 540D-spilleren. Det skulle vise seg å ikke være så enkelt. På butikken i Grensen hadde de ingen spillere inne. Men i følge datasystemet deres skulle butikken i Marcus Thranes gate ha 3 spillere på lager, 2 sorte og en i sølv. Jeg reiste da oppover dit, en tur som tar ca. 45 minutter.

 

I Marcus Thranes gate hadde de kun en slik spiller, en sort demomodell. Jeg vil helst ha en i sølv, men spurte om jeg kunne få deponere på den sorte for å sammenlikne den med den gamle spilleren min. Det var ikke aktuelt, selgeren ville ha den i butikken, sa han. Jeg kunne komme tilbake når de stengte, og å få låne den til mandag, men å reise opp og ned dit på måfå er ikke noe jeg er interessert i. Jeg ville uansett ikke hatt anledning til å levere den tilbake på mandag innenfor åpningstiden.

 

Jeg reiste derfor nedover til Hi-Fi-Klubben i sentrum igjen. Der spurte jeg om de kunne bestille inn en slik spiller til meg, som jeg kunne deponere på. Svaret jeg fikk var at de kunne gjerne bestille en spiller til meg, men jeg kunne ikke få deponere på den. Grunnen til det var at de lånte bare ut demomodeller, og de ville ikke ha denne i demo. Visstnok var spilleren ikke dyr nok til å ha utstilt... Det betyr altså at jeg må kjøpe spilleren uten å prøve den først, noe som er uaktuelt, uansett hvor "billig" den er. Det er forresten litt rart: Hvis de synes spilleren er så billig, burde det vel ikke være noe problem å ha en demomodell liggende...?

 

Siste utvei slik jeg ser det er å bestille spilleren på nettet, og evt. benytte meg av angreretten dersom jeg ikke er fornøyd med den. Problemet der er at uansett om jeg velger sølv eller sort utgave, så er det den sorte som havner i bestillinglisten min... Det betyr at selv om jeg er fornøyd med bilde og lyd, så vil jeg måtte returnere spilleren og bytte den i en sølv-utgave. Jeg må dessuten betale 100 kr ekstra for å få den sendt de få metrene fra Hi-Fi-Klubben og til dit jeg bor.

 

Det skal altså ikke være lett. Alt jeg er interessert i er å prøve spilleren før jeg evt. kjøper den. Men Hi-Fi-Klubben synes ikke det er noen god ide. Noen forslag/kommentarer?

Lenke til kommentar
Dette var utrolig dårlig kundebehandling av HFK! :thumbdown:

jepp , men di er ikke kjent for og behandle kunder som handler "billige" produkter så bra

 

jeg har enda ikke fått muligheten til og ha hjemlån på noe av di produktene jeg har vært intresert i , er og litt skuffet over at det tar dem over 4 uker og fikkse dvd reciveren min , og ikke kunne låne meg en demo ( som jeg vurderte og kjøpe) i mellomtiden

Lenke til kommentar

Dette var mitt første møte med HFK, kan ikke si jeg er imponert over kundeservicen deres. Skjønner ikke helt hvorfor de importerer disse "billigproduktene", dersom de ikke er interesserte i å selge dem.

 

Bare av nyskjerrighet: Hvor gode er lyd- og bildeegenskapene (CD/DVD) på spillkonsoller som Xbox og PlayStation II sammenliknet med dedikerte spillere? Er det noen her som har gjort noen tester?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...