Gå til innhold

EU - Er dere for eller imot ?


Er du for eller imot EU?  

295 stemmer

  1. 1. Er du for eller imot EU?

    • For
      73
    • Mot
      172
    • Vet ikke
      50


Anbefalte innlegg

Hvis et land plutselig begynner å bruke enorme mengder penger, så starter noe som heter inflasjon. Vinninga går opp i spinninga. Det finnes rett og slett ikke dekning for å bruke så mye penger. Dette er det mangen som ikke forstår...

5932527[/snapback]

 

Mener at vi ikke skal overføre 50 milliarder til en konto i Kongo heller, du skjønner poenget mitt. Vi kunne gitt MYE mer og reddet mange mennesker. Hva om de kanskje hadde fått frokost, og kansje litt ikke-forurenset vann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjenner ikke hvor det står at man må gi fattige land penger. Men poenget er at det er jo det Norge er FOR? Er vi da ikke? Det er da noe vi støtter? Og vi i Norge bestemmer jo selv om vi vil være med i EU ;)

5932409[/snapback]

 

Poenget er at rike land blir tvunget til å gi større andel av inntektene sine til Eu, enn det fattige land blir, og siden EU hjelper fattige land økonomisk blir vi indirekte tvunget til å gi penger til fattige land.

5932426[/snapback]

 

Ja, er dette galt?

Lenke til kommentar
Kjenner ikke hvor det står at man må gi fattige land penger. Men poenget er at det er jo det Norge er FOR? Er vi da ikke? Det er da noe vi støtter? Og vi i Norge bestemmer jo selv om vi vil være med i EU ;)

5932409[/snapback]

 

Poenget er at rike land blir tvunget til å gi større andel av inntektene sine til Eu, enn det fattige land blir, og siden EU hjelper fattige land økonomisk blir vi indirekte tvunget til å gi penger til fattige land.

5932426[/snapback]

 

Ja, er dette galt?

5932603[/snapback]

 

Ikke å gi, det er jeg for. Men å bli tvunget til det mener jeg er galt.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke hvor det står at man må gi fattige land penger. Men poenget er at det er jo det Norge er FOR? Er vi da ikke? Det er da noe vi støtter? Og vi i Norge bestemmer jo selv om vi vil være med i EU ;)

5932409[/snapback]

 

Poenget er at rike land blir tvunget til å gi større andel av inntektene sine til Eu, enn det fattige land blir, og siden EU hjelper fattige land økonomisk blir vi indirekte tvunget til å gi penger til fattige land.

5932426[/snapback]

 

Ja, er dette galt?

5932603[/snapback]

 

Ikke å gi, det er jeg for. Men å bli tvunget til det mener jeg er galt.

5932691[/snapback]

 

Det er da frivillig å bli med i EU!

Lenke til kommentar
Kjenner ikke hvor det står at man må gi fattige land penger. Men poenget er at det er jo det Norge er FOR? Er vi da ikke? Det er da noe vi støtter? Og vi i Norge bestemmer jo selv om vi vil være med i EU ;)

5932409[/snapback]

 

Poenget er at rike land blir tvunget til å gi større andel av inntektene sine til Eu, enn det fattige land blir, og siden EU hjelper fattige land økonomisk blir vi indirekte tvunget til å gi penger til fattige land.

5932426[/snapback]

 

Ja, er dette galt?

5932603[/snapback]

 

Ikke å gi, det er jeg for. Men å bli tvunget til det mener jeg er galt.

5932691[/snapback]

 

Det er da frivillig å bli med i EU!

5932895[/snapback]

 

Ja, og når man er med så må man gi et bidrag, og jeg velger derfor å si nei til EU. :roll:

Lenke til kommentar
Hvis et land plutselig begynner å bruke enorme mengder penger, så starter noe som heter inflasjon. Vinninga går opp i spinninga. Det finnes rett og slett ikke dekning for å bruke så mye penger. Dette er det mangen som ikke forstår...

5932527[/snapback]

 

Mener at vi ikke skal overføre 50 milliarder til en konto i Kongo heller, du skjønner poenget mitt. Vi kunne gitt MYE mer og reddet mange mennesker. Hva om de kanskje hadde fått frokost, og kansje litt ikke-forurenset vann?

5932587[/snapback]

Selvsagt kan vi redde liv. Det går til syvende og sist utover vår egen velferd. Om du er villig til å gi avkall på en god del av luksusen rundt deg, så kan du si det du sier.

Lenke til kommentar
Hvis et land plutselig begynner å bruke enorme mengder penger, så starter noe som heter inflasjon. Vinninga går opp i spinninga. Det finnes rett og slett ikke dekning for å bruke så mye penger. Dette er det mangen som ikke forstår...

5932527[/snapback]

 

Mener at vi ikke skal overføre 50 milliarder til en konto i Kongo heller, du skjønner poenget mitt. Vi kunne gitt MYE mer og reddet mange mennesker. Hva om de kanskje hadde fått frokost, og kansje litt ikke-forurenset vann?

5932587[/snapback]

Selvsagt kan vi redde liv. Det går til syvende og sist utover vår egen velferd. Om du er villig til å gi avkall på en god del av luksusen rundt deg, så kan du si det du sier.

5933010[/snapback]

 

Jeg er villig til å gi MYE mer enn vi gir i dag. Vi kunne reddet tusenvis av barn fra å sulte i hjel uten å merket noe forskjell.

Lenke til kommentar

Vi kunne reddet enda flere liv hvis vi isteden hadde hjulpet land til å hjelpe seg selv, og ikke fått dem til å være avhengig av mat og vann fra oss (som vi tydeligvis ikke gir nok penger til - ergo bedre å få dem på rett ben). Dessuten kan vi gi masse av penger _uten_ å være EU-medlem. Å bli medlem i EU _bare_ for å gi penger til noen land er feil vei å gå. Det finnes bedre alternativer for begge parter vet du. Og de som kommer med argumenter for EU-medlemskap bare pga fri toll tenker vel heller ikke så langt. Greit nok at 200kr er for lavt men det blir også feil vei å gå. Hvis dere er så avhengig av å bestille ting fra utlandet hele tiden får dere flytte til England eller noe da.

Lenke til kommentar
Vi kunne reddet enda flere liv hvis vi isteden hadde hjulpet land til å hjelpe seg selv, og ikke fått dem til å være avhengig av mat og vann fra oss (som vi tydeligvis ikke gir nok penger til - ergo bedre å få dem på rett ben). Dessuten kan vi gi masse av penger _uten_ å være EU-medlem. Å bli medlem i EU _bare_ for å gi penger til noen land er feil vei å gå. Det finnes bedre alternativer for begge parter vet du. Og de som kommer med argumenter for EU-medlemskap bare pga fri toll tenker vel heller ikke så langt. Greit nok at 200kr er for lavt men det blir også feil vei å gå. Hvis dere er så avhengig av å bestille ting fra utlandet hele tiden får dere flytte til England eller noe da.

5933664[/snapback]

 

Jeg håper vel at folk ikke tenker "fri toll", som privat-greie liksom. Er jo import og eksport og fri flyt av arbeidskraft, varer og tjenester :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at tollreglene eksisterer er ikke fordi vi ikke skal få billigere produkter. Det er for å kontrollere import opp mot eksport slik at vi har balanse. Kommer dette i ubalanse, så startet noe vi kaller for inflasjon...

5933860[/snapback]

 

Så hvis toll på f.eks. enkelte landbruksvarer ble fjernet, så kjøper vi mer av de importerte, og mindre av norske. Og da mener du at vi får økt inflasjon?

Hvilken skole gikk du på da?

Lenke til kommentar

Dvs. at importen blir høyere enn eksporten. Altså at vi tar mer inn i landet enn vi produserer. Som et naturlig resultat vil kronekursen synke som en kompensasjon. Når kronekursen synker, må vi betale flere kroner for samme produkt og vi må dermed øke lønningene. Inflasjonen er et faktum, og oljepengene er plutselig ikke verdt en dritt.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt bestemme meg før jeg får forelagt meg en liste over ALLE for og mot argumentene av ett medlemsskap.

Jeg vet det er umulig for alle å ta ett 100% rasjonelt valg, men for å oppnå større grad av rasjonalitet i beslutningsprosessen trenger jeg mer info.

Vet at så godt som alle i omgivelsene mine som eg er i kontakt med er for ett medlemsskap. Men eg gjør meg ikke opp en mening før eg vet mer konkret ka d går i.

Lenke til kommentar
Foreslår at alle ser en DVD fra www.egenhistorie.no

Filmene beskriver hvordan vi hadde det for 100 år siden. Den gang var det så ille at vi hadde hatt stor nytte av et europeisk fellesskap. Ikke i dag...

Historisk forståelse er et viktig verktøy i politikk.

5946021[/snapback]

 

Jeg mener at vi hadde hatt mer bruk for et europeisk felleskap for 100 år siden, men det betyr ikke at vi ikke har bruk for det nå! Norge ligger faktisk i Europa, det er ikke mye vi kan gjøre med det, hvorfor late som vi "ikke" er det? Vi har også mye å tjene på dette, men vi må selvsagt også gi. Gang på gang så virker det som om neitakk ikke er interessert i de fattiges velferd. En annen ting er vel også at den norske krona vil bukke under før eller siden. Ja til europeisk vekst i Europa :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...