Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kunne dere hjelpe meg å velge et brukbart kort?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med mine 2 tidligere kort. Det ene fant jeg ingen drivere som passet til XP i det hele tatt, så bare la det bort, men regner med at det funker bra hvis jeg finner drivere som blir støttet av XP. Kortet heter DLink DWL-500, hadde selvfølgelig vært best hvis dere klarte å hjelpe meg å finne drivere som gjør at maskinen min klarer å ta imot kortet med windows xp. Har prøvd rundt 5 forskjellige drivere, lest 2 guider, men klarer ikke få dette kortet til å fungere

 

Det andre kortet er en del eldre, men det funket hvertfall, Sparklan WL-360F heter det kortet, men i dag starta jeg maskinen og fikk meldinga at det ikke funket og ble henvist med "kode 10", sjekket dette opp med Sparklan og det er visst ikke uvanlig, så sjekka FAQ's, men det som egentlig skal hjelpe funker ikke, regner med at dette kortet er tapt

 

Så jeg trenger et nettverkskort som:

 

* Blir satt in i PCI

* Har god støtte for WinXP

* Enkel installasjon

* Ikke mister nettverket pga. feil i kortet

 

Har en DLink Router, hvis det har noe med saken å gjøre

 

Som dere kanskje ser ved utrykkene jeg bruker når jeg skriver, kan jeg ikke veldig mye om PCer, men tror jeg kan mer enn en "average" PC bruker

 

Første gang på dette forumet BTW, håper førsteintrykket blir bra :thumbup:

 

Stor takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei velkommen til forumet.

Driver til DWL500. finner du på Amerikansk side (dlink.com) men de har ikke

XP driver, så da er du like langt. DWL500 er som jeg kunne lese et tråløst kort,

og du har ikke antydet noe om du vil ha kabel eller tråløst. Men til en D-link

ruter vil jeg gi deg det rådet at du bruker kabel. Min erfaring med D-link rutere,

er at de detter ut av og til og da vil kabel gjøre det enklere å resette den.

Et helt greit nettverkskort kan du enklest handle lokalt også på den nærmeste

El kjøp butikken. Har selv brukt et par Jensen kort ( kjøpt på El kjøp ) har fungert uten problemer.

Lenke til kommentar

Takker for ditt svar!

 

Rommet mitt er forholdsvis langt unna routeren i den grad at det er en etasje + noen meter, å legge kabel er også veldig vanskelig å gjøre uten at det blir for synlig og stygt.

 

Kort er egentlig logiske måten for meg å sette opp nettverk uten for mye mas, men har lest på en del reviews at mange har problemer med kortene jeg har sett på hos komplett. Jeg bare googlet navnet og så på reviews, så disse reviewsa behøver ikke bety så veldig mye

 

Det er ikke så viktig at det tar f.eks en uke å få kortet fra en levrandør, men viktig at jeg ikke blir lurt med tanke på pris vs. kvalitet (noe som er fort å bli lurt på hos elkjøp)

Veldig greit med en granti som gjør at hvis varen ikke virker tilfredstillende, så kan jeg returnere den (Dette har elkjøp)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke esken lengre, men det står DI-514 under, så får gå utifra at det er navnet

 

Eneste problemet er at jeg hører at det er MANGE som har problemer med DLink kort pga deres dårlige støtte for Windows XP, noe som er det eneste alternativet for meg å bruke (Vel, ikke egentlig, men har bestemt meg for å bruke det)

Lenke til kommentar

Hei og velkommen til forumet :)

 

Jeg kjøpte for litt over et år siden en D-Link DI-624 108mbit trådløs router og et DWL-G520 108mbit trådløst nettverkskort og har aldri hatt problemer. Det trådløse nettverkskortet har støtte for XP og ble kjøpt på Elkjøp.

 

Jeg har registrert at noen har hatt trøbbel med D-Link produkter, men det gjelder ikke meg.

 

Hos AR Data i molde selger de det kortet til kr. 415 + frakt. Du må klikke deg videre til nettverk via komponenter, det gikk ikke å linke direkte til produktet.

 

Det er sikkert flere nettbutikker som selger D-Link kortet også, men jeg gadd ikke finne fram til flere :)

Lenke til kommentar

D-Link har meget god støtte for XP i sine drivere nå, jeg kan anbefale DWL-G520+ (54 Mbit) eller DWL-G520 (108 Mbit SuperG) som Penol linker til.

 

Har hatt noe problemer med DI-624+ routeren fra D-Link, men ny firmware vasker vekk alle problemer. Kortene til D-Link har jeg derimot ingenting å utsette på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...