Gå til innhold

Advarsel bruktmarked.


Anbefalte innlegg

, men ved kontakt så skal tlf oppgis og da SKAL du stå som eier av tlf..

Hvordan har du tenkt å sjekke at folk står som eier av tlf da?

Hva hvis det oppgitte telefonnummeret ikke er et telenorabonnement? Hvis jeg ikke husker feil, er det kun telenorabonnenter som automatisk kommer inn på telefonkatalogen.no (jeg skriver "automatisk", fordi jeg vet det er mulig å registrere seg selv på telefonkatalogen.no, med f.eks et Netcom-abonnement). Fins det andre steder man kan sjekke?

Det stemmer ikke, jeg har en mobil med netcom kontantkort, og den ligger inne, selv

om jeg bare har registrert meg hos netcom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle som har registrert seg hos sitt telefon-selskap kommer i Telefonkatalogen.no (eller rettersagt i mobilregisteret på telefonkatalogen.no, tror ikke du kommer i papir utgaven)

Det er feil, man kan velge å ikke få sendt navnet sitt til telefonkatalogene på internett og telefonopplysningsfirmaer. Har gjort dette selv. (Gratis hos de fleste operatører)

Lenke til kommentar

Og det er utrolig deiligt å ikke ligge åpent i telefonkatalogen m.m, mitt eldre nummer som låg registrert i disse registrene ble nedrigt opp til flere ganger for dag fra telefonselgere..

 

Rene terroren spør du meg, hadde også registrert meg på brønnøysundregistret der jeg jeg reserverte telefonen min mot selgere, men like så besatt så ringte disse telefonselgerene..

 

Nå har jeg hatt dette telefonnummeret i fler år og ikke en eneste telefonselger har ringt..

 

RScue

Lenke til kommentar
Og det er utrolig deiligt å ikke ligge åpent i telefonkatalogen m.m, mitt eldre nummer som låg registrert i disse registrene ble nedrigt opp til flere ganger for dag fra telefonselgere..

 

Rene terroren spør du meg, hadde også registrert meg på brønnøysundregistret der jeg jeg reserverte telefonen min mot selgere, men like så besatt så ringte disse telefonselgerene..

 

Nå har jeg hatt dette telefonnummeret i fler år og ikke en eneste telefonselger har ringt..

 

RScue

Eh, du har kanskje hørt om brønnøysundregisteret...

Der kan du stoppe all slik oppringning..

Lenke til kommentar

Siden det er en post ang bruktmarked.no så har jeg et spm.

 

Solgte et 9800 Pro til en fyr for noen uker siden.

 

La ut kortet til salgs på bruktmarked.no,fikk mail av en fyr dagen etter,han sa han ville ha kortet,og ville at jeg skulle sende oppkrav da han ikke hadde nettbank.

 

Jeg ville egentlig selge det i oslo,da jeg skulle til utlandet noen dager etterpå og trengte pengene,men greit jeg sendte det som oppkrav,da han sa at han skulle hente det med en gang det kom til post kontoret.

 

Gikk ned på posten dagen etter,kosta meg totalt 166.- for å sende.gikk hjem,sendte han pakke nr på mail.Dro til danmark dagen etter.

 

Kom hjem en uke senere,pakken var fortsatt ikke henta,prøvde å sende han mail & ringe,ikke noe svar,endte med at jeg fikk pakken i retur :(

 

Det jeg lurer på da,siden jeg har maila med fyren,så har jo jeg bevis på at han sa han skulle ha kortet,har jeg da etter lov rett til å få tilbake pengene jeg brukte på å sende til han?

 

Irriterende å kaste bort 166.- på ingen ting.

 

Ihvertfall siste gang jeg sender som oppkrav,heretter så blir det kun forskudsbetaling..

Lenke til kommentar

heisan

 

det kan ta opptil en uke, eter at pakken er hentet, til du har pengene på kontoen.

 

kan være veldig frustrerende å vente, men pengene kommer inn på kontoen.

 

bruker selv kun oppkrav ved kjøp og salg på nettet, og det fungerer 100%

 

mvh

 

Tom :D

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på da,siden jeg har maila med fyren,så har jo jeg bevis på at han sa han skulle ha kortet,har jeg da etter lov rett til å få tilbake pengene jeg brukte på å sende til han?

nei, ihvertfall ikke så langt posten bryr seg. Om dere har en bindene avtale/kontrakt på det via mail lar jeg andre, mer kunnskapsrike folk svare på.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
heisan

 

det kan ta opptil en uke, eter at pakken er hentet, til du har pengene på kontoen.

 

kan være veldig frustrerende å vente, men pengene kommer inn på kontoen.

 

bruker selv kun oppkrav ved kjøp og salg på nettet, og det fungerer 100%

 

mvh

 

Tom :D

Det er ikke min erfaring. Jeg har pengene på min konto dagen etter (noen ganger dagen deretter) at pakken er betalt. Jeg foreslår at du skifter bank. Posten har ikke lov til å sitte på pengene, så de skal sende dem fra seg med en gang (vel.. jeg antar det er et oppgjør mellom datasystemene natta etter utlevering. Og det er greit nok for meg).

Lenke til kommentar
Jeg har Postbanken VISA jeg da, skulle jo nesten tru at det ikke skulle ta så lang tid da? :) Hehe..

Det er ingen sammenheng mellom Postbanken og Posten, bortsett fra at postkontorene er ekspedisjonssteder for Postbanken. Postbanken eies av DnB. Så jeg vil fortsatt anbefale deg å bytte bank.

Lenke til kommentar
Og det er utrolig deiligt å ikke ligge åpent i telefonkatalogen m.m, mitt eldre nummer som låg registrert i disse registrene ble nedringt opp til flere ganger for dag fra telefonselgere..

 

Rene terroren spør du meg, hadde også registrert meg på brønnøysundregistret der jeg jeg reserverte telefonen min mot selgere, men like så besatt så ringte disse telefonselgerene..

 

Nå har jeg hatt dette telefonnummeret i fler år og ikke en eneste telefonselger har ringt..

 

RScue

Eh, du har kanskje hørt om brønnøysundregisteret...

Der kan du stoppe all slik oppringning..

Hei

 

Hvis du gidder å lese innlegget mitt som du har quotet så ser du vel det at jeg har prøvd det...

 

RScue

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Og det er utrolig deiligt å ikke ligge åpent i telefonkatalogen m.m, mitt eldre nummer som låg registrert i disse registrene ble nedringt opp til flere ganger for dag fra telefonselgere..

 

Rene terroren spør du meg, hadde også registrert meg på brønnøysundregistret der jeg jeg reserverte telefonen min mot selgere, men like så besatt så ringte disse telefonselgerene..

 

Nå har jeg hatt dette telefonnummeret i fler år og ikke en eneste telefonselger har ringt..

 

RScue

Eh, du har kanskje hørt om brønnøysundregisteret...

Der kan du stoppe all slik oppringning..

Hei

 

Hvis du gidder å lese innlegget mitt som du har quotet så ser du vel det at jeg har prøvd det...

 

RScue

:roll:

 

Må ha vært trøtt, eler kanskje at det var den berømte sykdommen "La-vær-å les-hele-innlegget"

Lenke til kommentar
Det er ikke min erfaring. Jeg har pengene på min konto dagen etter (noen ganger dagen deretter) at pakken er betalt. Jeg foreslår at du skifter bank. Posten har ikke lov til å sitte på pengene, så de skal sende dem fra seg med en gang (vel.. jeg antar det er et oppgjør mellom datasystemene natta etter utlevering. Og det er greit nok for meg).

 

Det stemmer dersom giroen har KID-nummer. Det er det vel de færreste av oss dødelige som har på kontoen vår...

 

Giroer uten KID blir sendt til Oslo (BBS). Dersom pakken blir hentet etter 16.00 blir desse giroene sendt dagen etter sammen med alle giroene fra dagen før. Når giroen blir mottat i BBS dagen etter det igjen, blir den normalt ført inn på konto, men denne overføringen kan ta en dag ekstra.

 

M.a.o

Dag 1 - hente

Dag 2 - Sendt til oslo

Dag 3 - mottat i Oslo/ført (hvis heldig)

Dag 4 - penger på konto

Endret av [SVG]Pacman
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Siden det er en post ang bruktmarked.no så har jeg et spm.

 

Solgte et 9800 Pro til en fyr for noen uker siden.

 

La ut kortet til salgs på bruktmarked.no,fikk mail av en fyr dagen etter,han sa han ville ha kortet,og ville at jeg skulle sende oppkrav da han ikke hadde nettbank.

 

Jeg ville egentlig selge det i oslo,da jeg skulle til utlandet noen dager etterpå og trengte pengene,men greit jeg sendte det som oppkrav,da han sa at han skulle hente det med en gang det kom til post kontoret.

 

Gikk ned på posten dagen etter,kosta meg totalt 166.- for å sende.gikk hjem,sendte han pakke nr på mail.Dro til danmark dagen etter.

 

Kom hjem en uke senere,pakken var fortsatt ikke henta,prøvde å sende han mail & ringe,ikke noe svar,endte med at jeg fikk pakken i retur :(

 

Det jeg lurer på da,siden jeg har maila med fyren,så har jo jeg bevis på at han sa han skulle ha kortet,har jeg da etter lov rett til å få tilbake pengene jeg brukte på å sende til han?

 

Irriterende å kaste bort 166.- på ingen ting.

 

Ihvertfall siste gang jeg sender som oppkrav,heretter så blir det kun forskudsbetaling..

4530712[/snapback]

Beklager å dra opp en 8mnd gammel tråd, men jeg ser at det ikke er noen som har svart deg på dette.

 

Så lenge du har bevis på at han bad deg om å sende denne pakken, så kan du sende et skriftlig krav til han i vanlig post i form av f.eks. en faktura. Der kan du legge til et purregebyr, er ikke sikker på hvor mye dette er begrenset til, men 50-75kr er vanlig.

 

Dersom han ikke betaler fakturaen, så kan du sende han et inkassovarsel der du også legger til et gebyr på 50-75kr. Dersom han overser dette også, så kan du sende kravet til rettslig inkasso gjennom et inkassobyrå (slå opp i telefonkatalogen eller ring opplysningen). Dersom du er helt sikker på at han har bedt deg om å sende pakken og at du kan bevise det på forsvarlig vis i retten, så er det ingen risiko for deg med å gjøre dette.

 

Men det er nok litt sent å sende han et slikt krav nå, 8mnd senere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...