skrueguru Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Hvilket prog er best å bruke og hvor finner jeg det?
BKB Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 WinZip eller WinRar begge er bra, men personlig liker jeg winrar best. BKB
TriGem Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 (endret) Winrar???? Ah little to late. Endret 13. juli 2005 av TriGem
Irminsûl Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 WinZip eller WinRar begge er bra, men personlig liker jeg winrar best. Jeg liker ikke WinRAR, men WinZip kan vel ikke behandle RAR-filer?
Blåbær Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Eneste programmet jeg vet om er winrar men som sagt, den er ikke no fin å bruke.
sedsberg Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 WinZIP tar vel kun ZIP. WinRAR tar RAR, ZIP, ACE, ARJ, LZW, LZH, LHA, ISO og et par til jeg ikke husker.
Mythos Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 TUGZip tar det meste, og så er det gratis. Det er eneste program jeg bruker til å pakke ut arkiver. http://www.tugzip.com/
Simen1 Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Med det samme vi er inne på rar-programmer så lurer jeg på om noen av dere vet om et rar-program som kun gir en ekstention til windows slik at man kan høyreklikke på ei rar-fil og velge "extract .."? Jeg har brukt Winrar til nå, men liker ikke at det er et helt digert program med eget "explorer"-vindu, menyer i flust og innstillinger i mengder. Jeg trenger kun de to menyvalgene "extract .." og "compress" til rar, slik det finnes for .zip-filer. Jeg ønsker altså ikke alt det dillet rundt, og hele rar-programmet. Er det noen som vet om noe så enkelt og lettvint? (og helst freeware)
sedsberg Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Er det ikke bare å installere WinRAR og ikke bruke det svære explorer-lignende greiene? Bruker selv kun WinRAR og extract here/etc. på høyre mustast-menyen på RAR-filene.
Legion Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 winrar kan konfigureres til at den bare viser 'compress to' og 'extract to' options->settings: integration forøvring kan man bare bruke (un)rar.exe om man vil bruker selv total commander og slipper slikt stress, et arkiv oppfører seg som en katalog
Simen1 Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Er det ikke bare å installere WinRAR og ikke bruke det svære explorer-lignende greiene? Bruker selv kun WinRAR og extract here/etc. på høyre mustast-menyen på RAR-filene. Det er det jeg gjør i dag. Jeg hadde bare ønsket å slippe tanken på at det ligger unødvenige ting å tar opp plass på C: . (Jeg har så lyst på 4GB flashbasert OS-disk og lader opp til det både økonomisk og med forberedelser "krympinger" av OS-partisjonen ) Legion: Innterresant, det skal sjekkes ut.
s@ndm@n77 Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 http://www.7-zip.org 100% gratis, virker kjapt og greit.
zarz Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 (endret) Hei! Jeg har hatt erfaring med MANGE pakkeprogrammer, etter mye testing og prøving fannt jeg UltimateZip 2.7. Har bare en ting å si, PRØV DET! Fullstendig freeware som "tar" mye! Ikke noe adware, shareware e.l. http://www.ultimatezip.com/ Endret 19. juli 2005 av zarz
Amnio Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Hvis du vil finjustere OS selv: Åpne regedit gå til "HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\". Lag en ny key, kall den gjerne "rarhere". Sett rarheres default til det du vil skal stå når du høyreklikker en katalog. F. eks. "Arkiver dette". Lag så en ny key: "command" i "rarhere". Sett dennes default til den kommandoen som skal kjøres når du klikker. Avhengig av hvor du har rar-programmet ditt kan den f. eks. se slik ut: D:\Program Files\WinRAR\rar a -m5 "%1".rar "%1" Rar vil da kjøres med best mulig kompresjon (-m5). Resultatet lagres som "katalogens navn.rar".
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Det er det jeg gjør i dag. Jeg hadde bare ønsket å slippe tanken på at det ligger unødvenige ting å tar opp plass på C: . (Jeg har så lyst på 4GB flashbasert OS-disk og lader opp til det både økonomisk og med forberedelser "krympinger" av OS-partisjonen ) Off-topic: Trenger da ikke bekymre deg for det. I alle fall jeg foretrekker å ha alle installerte programmer på en egen partisjon. Jeg har kun Win XP på C, som tar opp ca. 2,6 GB. Dessuten, WinRAR tar da strengt tatt bare opp ca. 3 MB
wil Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 jeg ville satsa på WinRAR jeg. da det er bare WinRAR som også tar ISO filer. dette må jeg ha. siden at det er så enkelt å bare høyreklikke på filene og velge Exctract.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå