Gå til innhold

Er det Usosialt og sitte ved pcn 5 timer i døgnet?


Anbefalte innlegg

5 timer er ingen ting.

Sitter endel timer selv, og det meste jeg gjør er å lese forumer / snakke med andre på irc samtidig som jeg hører på musikk.

Pleier til tider å mixe litt musikk på pc'en, se filmer, kode noe web relatert etc.

Snakker man med folk på irc/msn slipper man også høye regninger på mob. telefonen. Jeg vet det av erfaring ;)

 

Spiller aldri!

PC'en er et multimedia senter (eller hva jeg skal kalle det).. synes det er litt teit å si at man er asosial da, siden en kan gjøre endel ting på pc'en som man også kan gjøre uten den (se serier/filmer, høre på musikk, lese, snakke med andre osv.).

Endret av nixtus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt liv, mitt valg å fylle dagen. Og hvis jeg vil sitte 5timer foran pcen så er ikke det noen andres sak. Hvis folk vil kalle det asosialt så får det bare være, hvis jeg blir sittende å surre går jeg heller ut. Men er som oftest en mening at man setter seg foran pcen. jaja :)

Lenke til kommentar
Mitt liv, mitt valg å fylle dagen. Og hvis jeg vil sitte 5timer foran pcen så er ikke det noen andres sak. Hvis folk vil kalle det asosialt så får det bare være, hvis jeg blir sittende å surre går jeg heller ut. Men er som oftest en mening at man setter seg foran pcen. jaja :)

so4 er mening nok , setter meg her pga den

Lenke til kommentar
Mitt liv, mitt valg å fylle dagen. Og hvis jeg vil sitte 5timer foran pcen så er ikke det noen andres sak. Hvis folk vil kalle det asosialt så får det bare være, hvis jeg blir sittende å surre går jeg heller ut. Men er som oftest en mening at man setter seg foran pcen. jaja :)

Så du tror alle har valget, "nei i dag vil jeg sitte inne, men de neste 20 dagene går jeg ut og finner på noe med kompiser"

 

Velvel, slik er det ikke. Mange kvier seg for å ta kontakt, etc, da ender man gjerne opp de foran pc'en de neste dagene, og de dagene etter der osv. Da er det vanskelig å velge hva man vil fylle dagen med etterhvert. Jau, har opplevd det selv jeg.

Lenke til kommentar

5 timer om dagen er ikke så mye, da kan du i teorien fremdeles rekke å være sosial på andre måter i tillegg.

 

Man kan seff vri det om til at WoW, MSN, forum og IRC er sosialt, men det blir likevel ikke det samme. Sitter du og kun sosialiserer over nettet, vil du kanskje etter hvert miste evnen til å kommunisere verbalt på en normal måte med andre folk ute i den virkelige verden. Ikke bra.

Lenke til kommentar
Ja, det er usosialt.

 

Det er ivertfall ikke veldig sosialt

Utdyp. Hvorfor?

Det sier seg sjøl. Det er rett å slett ikke sosialt og sitte foran en pc, selv om man chatter aldri så mye med folk på msn\irc. Derimot lan er som regel det, siden man er samlet, man sitter ikke alene.

Å være sosial er noe helt annet enn å stirre i skjermen. samhandling, gutter og jenter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...