Gå til innhold

Kjølepasta på min amd 64 3500++


Anbefalte innlegg

Fra tidligere erfaring er jeg vant til at det skal være en liten firkant midt på cpuen, som man har litt kjølepasta på, og at vifta du setter nedpå har en liten firkant. Men på mi vifte og cpu har jeg ingen liten firkant og putte kjølepasta på. Skal jeg alikevel ta på? og hvor?

 

Og jeg trenger et program og lese av cpu temp, har prøvd everest, men everest var veldig unøyaktig, everest sa 42temp, og biosen sa 50.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg trenger et program og lese av cpu temp, har prøvd everest, men everest var veldig unøyaktig, everest sa 42temp, og biosen sa 50.

Det er ikke uvanlig at Bios viser feil temperatur - hvis feilen er grov kommer gjerne en rettelse i ny Bios-revisjon (har du oppdatert?).

 

På kortet mitt viser gamle Aida32 og Bios samme temp.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må ta på nok pasta når det er heatspreader, de er ikke alltid like rette, best å prøve seg frem med ganske lite først. Har sett forskjeller på lga775'ere jeg har, leste også om en som måtte legge på litt ekstra på en A64 pga ujevnhet, da gikk tempen kraftig ned.

Lenke til kommentar
altså du smører aldri uten for den lille kjernen(4kanten) da ødelegger du HK og cpuen din! og kanskje andre ting! som snekkern sier smør TYNT ellers vil dette bli ikke virke og bli enda varmere og kanskje bli helt størkna!

 

PS: 1mm smøring holder!

hvis du skal ha minusgrader, eller bare at det er fare for kondens skal du gjøre det på en litt annen måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...