Gå til innhold

hva slags mus er det dere bruker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en "telle tråd"? :thumbdown: Kan i folk bare gi en liten begrunnelse for hvorfor folk bruker akkurat den musen din bruker. Hva er bra/dårlig med musen, har den laser/infrarødt lys/ball, er den komfortabel osv. Alt blir så mye mer interessant å lese da.

 

On-Topic, jeg bruker en helt oridnær logitech-mus. Aner ikke hvilken versjon det er grunnet at pakningen forsvant for lenge siden. Uansett så duger den heftig til mitt bruk.

 

Den har infrarødt lys, og reagerer raskt nok til at jeg greier å få skutt ned folk i Battlefield 2. Den er ganske komfortabel å holde i, men jeg har kjent bedre. Snurrehjulet (midtknappen/hjulet) er ikke for tungt å snurre med. Dette vil si at du kommer deg fort og lett gjennom våpenene dine på spill. Det skal litt til å trykke nde hjulet, men er ikke tungt. Har aldri opplevd at hjulet har gått ned mens jeg snurer på det. Dette ser jeg som veldig positivt. "Hakkene" er ikke for tydelige eller utydelige, men akkurat passe. Du sliter ikke med å dytte hjulet rundt, men du merker hvert hak klart og tydelig.

 

Sånn ellers har den bare tre knappet, høyre- og venstre museknapp og den i midten. Knappene reagerer bra og er behagelige å lene fingrene mot. Jeg har aldri merket at fingrene mine har sklidd under intense kamper i Battlefield 2, så jeg tror ikke fingrene sklir noe særlig selv om de er svette.

 

Det var da det. Skal se om jeg finner ut hvilken modell det er, og skal ta et bilde av den nå ;)

 

Tre bilder av musen min (Nei ikke slik mus, jeg er da gutt :p), og ja jeg vet at tastaturet mitt er meget skittent ;):

 

mus1.JPG

 

mus2.JPG

 

mus3.JPG

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Har IntelliMouse Explorer 4, fin optisk sak :) Razer og mx 510/518 har gjerne betre respons, men sjølv syns eg gjerne dei musene blir litt ''små'' egentlig, kan bli litt knotete å skulle holde skikkelig på dei. Handa blir liggande litt for lavt på ein måte, medan på intellimouse'a mi synset eg handa har det meir komfortabelt, einaste negative er at det å trykke ned hjulet kan vere litt tungt.

Lenke til kommentar
Logitech Mouse Man (trur det er det den heter:P) 2 optiske sensorer.

 

Kanskje det var dual optical...

"Logitech MouseMan Dual Optical" heter den ja :) har eska stående på hylla her. Knallmus det altså.. Har kjøpt meg Razer Diamondback, men bruker den ikke så mye av en eller anenn grunn. Har ikke vendt meg helt til den i spill. Men digg er den jo

 

MrLee: Har hatt musa i flere år, men har ikke opplved det. Kanskje du bruker et litt dårlig underlag?

tviler, har brukt både blå filtmatte type 10kr på obs, og den jeg bruker i dag, func surface 1030, jeg er ikke den eneste som har hatt dette problemet med musa heller :)

Jeg har aldri hatt problem med den musen, vet om flere som har hatt den, ingen med problem. Knall god mus btw. Ganske god og holde i, beste musen etter min erfaring.

 

(Da har jeg testet forskjellige MS muser, Mx500/510/518 og razor)

Lenke til kommentar

Jeg er i besittlese av en Logitech MX310. Den er jeg meget fornøy med. Har nok knapper og greit med fynksjoner. er ikke så stor heller. Nå har jeg ikke verdens størst hand så det passer meg bra.

 

Angående nøyaktighet osv. Nå har jeg aldri vert så god i CS og lignende spill så å skulle det på musa er nok uretferdig. Men vil si at den er nøyaktig.

 

mx310.jpg

:love::love:

Lenke til kommentar

Hadde en Microsoft Intelli 4.0. Var meget bra mus det. God å holde i, og perfekt til gaming. Eneste å utsette på den var scrollhjulet som var totalt ubrukelig i spill, men klarte meg bra uten det da.

Venstre museknapp ble utslitt for et par måneder siden, så gikk til innkjøp av en MX518, og er MEGET fornøyd med det kjøpet. Var like god som Intelli 4.0 + scrollhjulet fungerer utmerket også, så alt i alt er den litt bedre ;)

Lenke til kommentar
Enda en "telle tråd"? :thumbdown: Kan i folk bare gi en liten begrunnelse for hvorfor folk bruker akkurat den musen din bruker. Hva er bra/dårlig med musen, har den laser/infrarødt lys/ball, er den komfortabel osv. Alt blir så mye mer interessant å lese da.

 

On-Topic, jeg bruker en helt oridnær logitech-mus. Aner ikke hvilken versjon det er grunnet at pakningen forsvant for lenge siden. Uansett så duger den heftig til mitt bruk.

 

Den har infrarødt lys, og reagerer raskt nok til at jeg greier å få skutt ned folk i Battlefield 2. Den er ganske komfortabel å holde i, men jeg har kjent bedre. Snurrehjulet (midtknappen/hjulet) er ikke for tungt å snurre med. Dette vil si at du kommer deg fort og lett gjennom våpenene dine på spill. Det skal litt til å trykke nde hjulet, men er ikke tungt. Har aldri opplevd at hjulet har gått ned mens jeg snurer på det. Dette ser jeg som veldig positivt. "Hakkene" er ikke for tydelige eller utydelige, men akkurat passe. Du sliter ikke med å dytte hjulet rundt, men du merker hvert hak klart og tydelig.

 

Sånn ellers har den bare tre knappet, høyre- og venstre museknapp og den i midten. Knappene reagerer bra og er behagelige å lene fingrene mot. Jeg har aldri merket at fingrene mine har sklidd under intense kamper i Battlefield 2, så jeg tror ikke fingrene sklir noe særlig selv om de er svette.

 

Det var da det. Skal se om jeg finner ut hvilken modell det er, og skal ta et bilde av den nå ;)

 

Tre bilder av musen min (Nei ikke slik mus, jeg er da gutt :p), og ja jeg vet at tastaturet mitt er meget skittent ;):

 

http://www.orresnei.com/images/mus1.JPG

 

http://www.orresnei.com/images/mus2.JPG

 

http://www.orresnei.com/images/mus3.JPG

Jeg har samme mus bare i hvit farge. Fikk den av min mors jobb siden MX510'en gikk i stykker. Jeg synes den er helt fæl og holde på, former seg ikke etter hånden.

 

Skal snart kjøpe MX518 kanskje!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...