Gå til innhold

Bra whitemetal band?


Tee_Kay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge gutta i Manowar spiller de Heavy Metal..men de har kanskje ikke peil på hva de spiller??

jeg vet de sier det, men det er feil. musikken deres stemmer på en prikk med power metal. om de ikke skjønner det, er det deres problem og ikke mitt.

 

foresten:

Power metal, as the term is used today, places primary importance on an "epic" sound, usually at high speeds and with catchy melodies. Whereas most rock lyrics focus largely on "the real world" - personal experience, historical incidents, social commentary, etc. - power metal often treats cosmological or metaphysical themes. Many power metal songs draw inspiration from science-fiction, mythology, and fantasy, and they tend to be more optimistic than most metal lyrics. These lyrics, combined with power metal's tendency for histrionic and high-pitched vocal performances, have led to some criticism of the style as overly campy.

du kan jo selv tro hva du vil om dette, men det stemmer i allefall helt med manowars musikk.

 

edit:

se her, så se rett under From Wikipedia, the free encyclopedia, så les denne delen TLZ's post på nytt:

Heavy Metal er vel et fellesord for alle metaltypene
Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
avantasia, edguy, powequst, balance of power, rhapsody (el hvordan det nå staves), manowar :love:

:nei:

 

Avantasia = Melodic power metal

Edguy = Power metal

Powerquest = Power Metal

Balance of power = Progressive Metal

Rhapsody = Symphonic/Orchestral Power Metal

Manowar = Heavy Metal

 

IKKE White Metal

Er klar over at det er "white metal" som ble etterspurt, men folk har da godt av å bli ledet på villsport innimellom...

Audiogalaxy var tingen, for ca. 3 år siden...

Fant mye knall der, f.eks. Sinergy, Anathema, Opeth, Tiamat og Within Temptation.

"Fremskritt" suger innimellom................

Ellers vil jeg anbefale absolutt alle, uansett musikksmak, å sjekke ut Pink Floyd :thumbup:

Extol har jeg forøvrig ikke noe forhold til, eller kunnskaper om, men jeg slenger med et par bandnavn til uansett: RAM-ZET (norsk tror jeg) og Fear Factory (plata "Obsolete" (tror jeg den heter) er iallfall bra).

 

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...