Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

ja, du må ha oppbevraingsplass forn  mus og tastatur ^^

Mulighetene for det ligger jo absolutt til rette. Det vil bli ekstra plass på begge sider bak høytallerne, som sikkert kan rommme både mus og tast++ Planen vil være å få ferdig riggen før TG, da det er en deilig fordel og bare slepe rundt på èn boks, og ikke trehundeogseksten :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, tøft!

Hva med at du integrerte trådløs sender i pc'en?

Enda mindre å drasse på. (trådløst er kanskje ikke så populært med gaming)

Trådløs må jeg nesten ha, ja. Men bare fordi det er det jeg må bruke her jeg bor nå (leier leilighet og får internett fra huseiern). Men når man er på LAN er det jo tp som gjelder :yes:

Lenke til kommentar
Lenge til du skal begynne å bygge?.

Skal nok begynne med bygginga om ikke så lenge, skal bort til Maxbo eller hva de har her i byn imorra for å ta en titt på forskjellige treslag. Planen er å gå for et litt mørkere treslag enn jeg brukte på Tubby; kryssfinèr.

 

'Husker den berømte Tubby 1 og 2, og dette blir sikkert et like bra prosjekt

Tubby2 ble det vel egentlig ikke noe av, fikk kun starta før flytting og div satt en stopper for resten. Men jeg kan garantere at Lillebror (dårlig navn, må bytte..) blir av mye bedre kvalitet. Var endel jeg ikke var fornøyd med på Tubby :no:

Lenke til kommentar

Litt flere skisser, nå av hvordan jeg har tenkt meg kjøleløsningen til kjøleskapet. Har tenkt å ta i bruk et 40w peltier, det samme som satt i kjøleskapet til Tubby.

 

skisse4Liten.jpg

Som dere ser har jeg lagt til en spoiler på toppen for å få plass til kjøleløsningnen. Den er plassert på toppen grunnet av at varmluft stiger, og det er den lufta jeg vil ha kald.

 

 

skisse3Liten.jpg

Her sett fra siden. Varme siden opp som blir avkjølt av to 80mm vifter, kalde siden som vender inn mot kjølerommet vil også få to 80mm (har endel ekstra vifter som ikke liker å støve bort).

 

Noen innvendinger?

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Bygginga har begynt!

 

Dvs, har begynt å snekre, men ikke på pc'en. Før jeg kan begynne med snekring trenger jeg et sted å snekre. Jeg var på vei for å skaffe litt feite planker og hobbyplater, da jeg fikk en ny idè under en biljardomgang med Brakar. Biljardbordet er ganske gammelt, noe jeg kjøpte på barneskolen, så det er litt vinglete og godt brukt:

 

oversiktLiten.jpg

 

Uflaks for bordet at jeg er i det litt destruktive hjørnet idag og trenger en arbeidsbenk, fordi Brakar og jeg fant ut at bordet skulle ta "one for the team" :w00t: :

 

beinaLiten.jpg

 

Fire skruer og vips! En flott start på en arbeidsbenk! Som sagt er den litt vinglete, så før jeg gjør noe mer, må den forsterkes litt. Fant ut at jeg skulle begynne med å sette i noen ekstra skruer for å se om det hjalp på stabiliteten. Dremel i aksjon først:

 

dremelLiten.jpg

 

Satt i noen feite skruer, og ved å stramme alle andre skruene i tillegg så blei den stabil som et fjell!! :D Videre:

 

mekketidLiten.jpg

 

Fant en hobbyplate som var igjen etter skrivebord-konstruksjon noen uker tidl. Passa helt greit :) Gravde frem noen flere skruer, biljardbordet får ny matte!

 

plasseringLiten.jpg

 

Ser greit ut.

 

monteringLiten.jpg

 

To skruer på hver side. Gidder ikke å feste bedre, blir helt greit. Fram med stikksaga!

 

kuttingLiten.jpg

 

Resultatet:

 

ferdig1Liten.jpg

 

ferdig2Liten.jpg

 

Sånn. Da var det fiksa. Pleier ikke å ta ting å fort som idag, men en arbeidsbenk er en ting som ikke trenger å se så fryktelig pen ut. Men for å prøve å pynte på litt:

 

signaturLiten.jpg

 

Signatur og selvportrett, da veit folk hvem som eier prydgjenstanden!

 

Prosjektets første update er ferdig, kommer kanskje mer før helga :)

 

Neste update - Hovedkortbrett

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Eneste jeg er skeptisk til, er at siden hele konstruksjonen er i tre, blir vel ikke dette den letteste gutten i klassen?

Det har du 100% rett i. Tre er ikke det letteste materialet, heller ikke det som er gunstigst for varme osv. Men min personlige mening er at treverk er mye penere enn noen annet materiale, aluminium feks.

Lenke til kommentar
Hva med glassfiber da? Ikke alle som har tilgang på det da, men det hadde dog blitt en del lettere.

Glassfiber, god idè, men holder meg til treverk. Utseendemessig føler jeg at det blir mange hakk bedre. Får lage en kasse i glassfiber du da ;)

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...