Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer at det har vært en litt treig start, men det kommer! såfort hovedkortbrettet kommer skal jeg skaffe litt materialer og begynne å måle og skjære. Kommer til å begynne med nederste delen før jeg har nok penger til å invistere i en 17" skjerm. Kommer nok litt skikkelig stoff rett etter helga!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPDATE

 

Da er det på tide med litt jobbing. Var innom posten under lunsjen på jobben i dag og henta ei pakke:

 

eskeLiten.jpg

 

Alltid stas med uåpna pakke :)

 

pnaLiten.jpg

 

Mmm.. Ser jeg en liten godbit der?

 

mmmLiten.jpg

 

Nei, måtte ha sett feil... :D

 

brettetLiten.jpg

 

First look. Jeg vil ytre en liten gledelig nyhet. Jeg var sikker på at brettet hadde slike "klips" som man bruker mellom hovedkortet og brettet. Men der tok jeg feil:

 

festemetodeLiten.jpg

 

Brettet har faktisk vanlig festemetode, men LianLi velger å legge ved festeklips som ikke passer og ikke noe annet. Lurer på hva de har tenkt på her?

 

prob1Liten.jpg

prob2Liten.jpg

 

Disse to bildene viser hovedgrunnene til at jeg valgte å kjøpe ferdig. For det første er det veldig kjekt å ha festemetodene for AGP/PCIE/PCI-kortene ferdige. Videre er det nesten like greit å ha hullet der I/O panelet skal sitte. Hullet må ikke være for stort og heller ikke for lite. Det må passe nesten på millimeteren, og det er deilig å ikke tenke på...

 

ekstravifteLiten.jpg

 

Her funderer jeg litt på hva LianLi-ingeniørene har tenkt på.

"Du, skal vi ha plass til to vifter her?"

"Neeei.. Skal vi det da? Er det plass til det da?"

"Jada, masse plass!"

"Holder vel med èn plass, det kan da umulig være folk som bruker fler?"

 

...fritt etter egen fantasi.. Men beklager, ingeniører med 600 000 i årslønn, dette holder ikke mål. Jeg vil ikke ha uutnyttet plass i kabinettet mitt, så her må det fikses!

 

maskertLiten.jpg

 

Alt unødvendig som kan ta skade av jobbinga er fjernet, og jeg har maskert opp der jeg skal kutte.

 

linje1Liten.jpg

linje2Liten.jpg

 

Her ser dere litt nærmere hvor det skal kuttes.

 

skjringLiten.jpg

 

Dremelen er framme og klar til action :dremel:

 

pveiLiten.jpg

 

Veldig fornøyd. Etter 10m og bare ett kutteblad! Situasjonen pleier å være *3 på begge faktorene :blush:

 

toughluckLiten.jpg

 

Og like etter.. Arhg! Hater dette med dremel. Er så fort gjort å knekke et blad :wallbash: Uansett, batteriet sa takk for seg for kvelden, så jeg må ta resten imorra. Men nå er arbeidet ihvertfall igang!

 

Neste update - Hovedkortbrett forts

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

UPDATE

 

Fortsetter med jobbinga fra igår:

 

igangLiten.jpg

 

Får litt resultat:

 

littLiten.jpg

 

Dremelen gikk faktisk varm flere ganger, så jeg måtte vente omtrent et kvarter mellom hver gang for at den skulle kjøle seg ned. Men så endelig:

 

heltavLiten.jpg

 

Så litt pussing:

 

pussingLiten.jpg

 

Da det var ferdig, spylte jeg brettet for å bli kvitt all alustøvet og satt den til tørk.

 

torkingLiten.jpg

 

Litt mer i detalj av kanten. Litt vanskelig å se kanskje, men resultatet ble helt greit. Kanten skal uansett ikke sees fra utsiden, men det er alltid tilfredstillende å gjøre noe skikkelig :)

 

detaljLiten.jpg

 

Og siste oversikt:

 

sisteLiten.jpg

 

Utover uka kommer kryssfinèr eller noe annet materialet, og da skal det bli full fres :yes:

 

Neste update - Strømforsyning

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...