Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nye elever på VGS: Hva kom du inn på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt at den skolen ikke er verdt det det koster. Blir altfor mye "ansvar for egen læring". Ikke obligatoriske lekser, man an gå ut av timen når det passer seg og masse annet. Jeg synes dette virker useriøst og latterlig.

6702825[/snapback]

Mja, for noen kanskje. Jeg hadde for eksempel aldri greid å gå på en skole med slike regler, ettersom jeg ikke eier selvdisiplin.
Lenke til kommentar

Kom inn på første valget, som jeg nå angrer på at jeg satte som første, altså elektro, på Sola VGS...

Ville heller hatt Media og Kommunikasjon på randaberg, der de drev på med Photoshop, XHTML, og CSS (Ikke counter strike, men cascaded style sheets) :thumbup: med mer..

Det er jo nøyaktig slike ting jeg liker.. Og blir SUR når man ikke kan vente på en ledig plass på en skole man satte på en lavere ranking :p (Utilgengelig pga. høyere valg ble akseptert)

 

Føler at hele livet blir spylt ned i dass :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på studiespesialisering, førstevalget. Litt gamle klasserom, men jeg elsker skolebibliotekets åpningstid og utvalg, at kantinen er åpen fra skolestart til skoleslutt, at vi bruker hver vår egne bærbare PC-er i all undervisningen - og selvfølgelig, større frihet og mer ansvar for egen læring. En overraskende stor andel av den tidligere klassen min søkte seg inn på studiespesialisering, så jeg er glad jeg kom sammen med flere av mine tidligere klassekamerater.

 

Neste år satser jeg på å fortsette med samfunnsfag og økonomi, og senere utdanne meg til siviløkonom, sosiolog eller statsviter. Bakdelen med de to sistnevnte er elendig inntekt, så jeg satser primært på økonom.

 

Jeg ser fram til et spennende skoleår, og jeg elsker den nye skolen allerede.

Endret av Toxon
Lenke til kommentar
Jeg kom inn på studiespesialisering, førstevalget. Litt gamle klasserom, men jeg elsker skolebibliotekets åpningstid og utvalg, at kantinen er åpen fra skolestart til skoleslutt, at vi bruker hver vår egne bærbare PC-er i all undervisningen - og selvfølgelig, større frihet og mer ansvar for egen læring. En overraskende stor andel av den tidligere klassen min søkte seg inn på studiespesialisering, så jeg er glad jeg kom sammen med flere av mine tidligere klassekamerater.

 

Neste år satser jeg på å fortsette med samfunnsfag og økonomi, og senere utdanne meg til siviløkonom, sosiolog eller statsviter. Bakdelen med de to sistnevnte er elendig inntekt, så jeg satser primært på økonom.

 

Jeg ser fram til et spennende skoleår, og jeg elsker den nye skolen allerede.

6741058[/snapback]

 

Ganske sikker på at jeg går for det samme som deg, skal du velge den praktiske eller den teoretiske matten?

Lenke til kommentar

Apropos det med matten, det er et helt idiotisk opplegg. Jeg hadde på forhånd tenkt til å ta teoretisk, men etter at rådgiverne skulle vise oss hva det gikk ut på, fortalte de bare en haug antagelser de selv hadde tatt. De hadde ikke bæret på hva det innebærte osv osv. Jeg går for den praktiske, jeg har fortsatt flere muligheter til å ta det om igjen på andre måter før jeg eventuelt skal gå på noen høyskole eller lignende. Jeg går på VG1 elektro på Skedsmo i Lillestrøm nå.

 

Ellers er det helt supert. Vi er 14 elever, store klasserom og deilige stoler. Det er visstnok Akershus sin største skole med 1100 elever, og med det beste snittet.

Lenke til kommentar
Jeg kom inn på studiespesialisering, førstevalget. Litt gamle klasserom, men jeg elsker skolebibliotekets åpningstid og utvalg, at kantinen er åpen fra skolestart til skoleslutt, at vi bruker hver vår egne bærbare PC-er i all undervisningen - og selvfølgelig, større frihet og mer ansvar for egen læring. En overraskende stor andel av den tidligere klassen min søkte seg inn på studiespesialisering, så jeg er glad jeg kom sammen med flere av mine tidligere klassekamerater.

 

Neste år satser jeg på å fortsette med samfunnsfag og økonomi, og senere utdanne meg til siviløkonom, sosiolog eller statsviter. Bakdelen med de to sistnevnte er elendig inntekt, så jeg satser primært på økonom.

 

Jeg ser fram til et spennende skoleår, og jeg elsker den nye skolen allerede.

6741058[/snapback]

 

Ganske sikker på at jeg går for det samme som deg, skal du velge den praktiske eller den teoretiske matten?

6742238[/snapback]

 

Det har jeg ikke bestemt meg for. Jeg kommer til å søke på internett og sjekke med skolerådgiver på mandag. Er det noen andre her på forumet som har vet noe mer om dette?

 

EDIT: Sånnsett er økonomi svært praktisk matematikk. Teoretisk matematikk er viktig for å opparbeide seg spesiell studiekompetanse, mens dersom man tar praktisk, opparbeider man seg generell studiekompetanse. Hva jeg har hørt, er at spesiell studiekompetanse er viktig når man ønsker å bli ingeniør, som ikke jeg har tenkt. Dog, jeg skal som sagt undersøke nærmere med rådgiveren. Jeg liker jo matematikk svært godt...

Endret av Toxon
Lenke til kommentar
Kom inn på allmen i Flekkefjord.

Selv om jeg bare har vært der i en uke er jeg veldig fornøyd, veldig grei klasse, og stort sett god lærere. :thumbup:

6741956[/snapback]

Heh, jeg hadde egentlig ikke tenkt å si hvilken skole jeg går på, men dette var litt kos... Hvilken klasse kom du i? Jeg går i a-en. Uansett, du kommer aldri til å få vite eksakt hvem jeg er av dem. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...