Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nye elever på VGS: Hva kom du inn på?


Anbefalte innlegg

Joda, Lambertseter er vel egentlig ganske bra. Derfor jeg søkte dit (og fordi det tar 12-13 minutter å gå).

 

Snittet var vel på 53 eller 54 poeng etter 1. inntaket i fjor, og 51.7 på 2. inntaket.

6581264[/snapback]

Hvor finner man disse poeng-greiene? Har jeg gått glipp av noe, eller?

Står det opplyst på vigo.no?

6581508[/snapback]

 

Tallene er fra ifjor da, vi fikk en liste på ungdomsskolen, så vi kunne se hvor vi mest sannsynlig kom inn. Tallene fra i år er ikke offentliggjort enda, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Um.. Det jeg mente var:

Hvor finner man sin egen poengsum?

Hvordan regnes det ut?

6583262[/snapback]

 

 

På vgs er det vel relativt enkelt.

Snittet av alle karakterene ganget med 10 i praksis. Er kanskje noen tillegspoengregler som ikke jeg vet om men det er slik i korte trekk :)

Lenke til kommentar
Hvis det er så simpelt, er det akkurat like idiotisk og bortkastet som jeg trodde?

 

Ingen som vet den eksakte måten det regnes ut på, med tilleggspoeng og alt?

6583635[/snapback]

 

Mener du videregående eller ungomsskole?

 

Er det ungdomsskole så er det også ganske enkelt. Du skal ha 11 karakterer som du bare plusser sammen. 6 i alle fag gir 66 poeng. Men fag som norsk, der du har muntlig og skriftlig, må du finne snittet av karakterene før du legger de sammen. Det gjøres i engelsk, norsk og i alle fag du har hatt eksamen, da er det snittet av eksamenskarakter og standpunktkarakter som gjelder. Tilvalgsfag teller ikke, nynorsk er egen karakter. Da skal du stå igjen med 11 karakterer som plusses sammen. Selv fikk jeg et sted mellom 59 og 60 poeng.

Lenke til kommentar
Mener du videregående eller ungomsskole?

6584092[/snapback]

Jeg mener nok videregående. =)

6585611[/snapback]

 

Æsj :p Da skrev jeg det heeelt unødvendig. Tenkte siden denne tråden er for de som er Nye elever på VGS, at du kanskje skulle ha poeng fra grunnskolen.

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar
Kom inn på førstevalget, Media og kommunikasjon på Elvebakken (Oslo)! :D

6583647[/snapback]

VK1 Media og kommunikasjon. Elvebakken VGS

6586833[/snapback]

 

Hva hadde dere i snitt/studiepoeng?

 

--

 

Hvis det er så simpelt, er det akkurat like idiotisk og bortkastet som jeg trodde?

 

Ingen som vet den eksakte måten det regnes ut på, med tilleggspoeng og alt?

6583635[/snapback]

 

Er som PureChaos forklarerer, evt står det på vilbli.no også. For å få et overslag kan du gange gjennomsnittet ditt med elleve. ;)

Lenke til kommentar

Sjekka på nettsiden til Lambertseter skole nå, og fant dette. Står blant annet "I tillegg vil elevene på studiespesialisering kunne velge 5 timer valgfrie programfag på utdanningsprogrammet for idrettsfag (toppidrett, breddeidrett, friluftsliv, lederutvikling) både på VG 2 og VG 3."

 

Kjempegode nyheter for meg, som synes at 2 timer gym i uka er altfor lite :D Noen andre som skal på en skole med både idrett og studiespesialisering?

Lenke til kommentar
Kom inn på førstevalg: Elektronikk vk1 :D

 

Var ingen andre i klassen min, og svææært få andre som søkte det. så var ikke vanskelig å komme inn :p

6587537[/snapback]

slik var det med meg også :p

vk1 elektronikk er tydligvis ikke så populært elns

 

dvs det var enda færre søkere på VK2 serviceelektronikk da så jeg kom inn der uten å bekymre meg =)

*glede seg til skolen begynner*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...