Gå til innhold

Krangel og uenighet mellom kunde og Databutikken!


Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+654231

Vel jeg vet ikke hvorfor så mange har sporet helt av.. men det skjer vel under en så het sak some dette :)

hvis du sjekker 1 side kanskje fortår hele saken .. hvis det var det du tenkte på?

Lenke til kommentar
Jeg mener hvorfor i h******* skulle jeg ødelegge en PC jeg har brukt nærmere 16.000,- på for å da bare å brukt den i under 1 mnd????

Kan noen isåfall gi meg en logisk forklaring på dette?

Hei,

 

Der er også et par ting vi trenger forklaring på:

 

Har du kjøpt hele PC'en ferdiglaget fra Databutikken? (for 16.000,-kr.) ?

(lurer på hvorfor du måtte sende hele PC'en tilbake til de)

 

Er PC'en bare en måned gammel?

 

Hva var engentligt galt med den PC'en?

 

Hva h........ lager en gammel 24x CD-brenner og gammel DVD-Rom i en PC til 16K, når en ny combi DVD-brenner bare koster 400,- kr ?

 

PS. Jeg mener stadig, at du unnlatt å fortelle en del ting her!

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
hm... kaster de bare ting sånn... da skal jeg finne ut av hvor databutikken er for å stjele søppelen deres, nei, jeg kan faktisk betale 500kr for hver datamaskin som de skal kaste... ;)

Databutikken holder til i Malmö i Sverige, så det kan nok bli en lang tur for mange.

 

Når det gjelder destruering så tipper jeg det er samme (idiotiske) regler på det i sverige som i Norge: Når noe er kastet/sendt til destruering så skal det destrueres. Det er ikke lov å plukke PCer eller deler før det destrueres. Destruksjonen foregår normalt ved manuell demontering av f.eks kabinett for å gjenvinne stål en plass, Alu en annen plass, plast en tredje plass osv. Kretskort varmes opp til ca 350°C i en roterende ovn så komponenter og smeltet loddetinn slynges ut fra kortene. Avgasser og slikt behandles. CRT-skjermer destrueres på omentrent samme måte, men glasset går til glassgjenvinning.

 

Trist å vite at det er slik. Jeg skulle gjerne sett at de tenkte litt mer miljø og litt mindre bruk-og-kast. F.eks kunne alt dette vært skipet til Kina eller andre land der arbeidskraften er billig så kunne de sittet der og reparert det som kan repareres, solgt og brukt det der. Det hadde for det første kvittet oss med mengder av søppel og gitt kineserene økt levestandard fordi kanskje dobbelt så mange som før får rå til PC.

 

PS. Om du vil ha komponenter så er alle forhandlere av elektrisk utstyr forpliktet å ta i mot elektrisk utstyr. De fleste elektrokjeder har containere eller en plass som man kan dumpe slikt utstyr, også utenfor åpningstida. Der er det bare å gå å hente hvis du finner noe. PS. Nå som skattepenger og feriepenger har kommet så finner du kanskje noe ekstra bra. Det er bare et par uker siden jeg hentet meg en Pentium III 800MHz i et snertent lite kabinett med CD-brenner, 2 harddisker (10+30GB), 512MB SDRam, en ganske fet 17" CRT-skjerm, tastatur og mus. Tenkte jeg skulle bruke den til å eksperimentere litt med Linux og sånn. Jeg lakkerte den i kule farger for en uke siden så nå ser den faktisk representabel ut også.

 

Trådstarter, du kan godt sende en epost og spørre om de hadde kastet maskinen og fikset den opp fra søppelcontaitneren igjen.

Lenke til kommentar
Bare av rein nysgjerrighet:

 

Har du byttet cd-brenner etter at du brukte 16000 kroner på en pc? Den Memorex brenneren må da være fra 2003 eller noe slikt.

Stusset også på akkurat det der, pluss at pc'n kostet 16 000 også klare han ikke å få samme farge på cd-rom som kabinettet? Og hvem kjøper cd-brenner nå til dags?

 

Syns det lukter litt svidd her.....

Hva i svarte har en CD-brenner med hele saken å gjøre???

 

Jeg har selv en PC som er i kroner og øre verdt omkring 20k, altså MER enn trådstarters, men vet dere hva? Jeg har en CD-ROM (Plextor 40X SCSI) installert og i bruk fortsatt, den ble produsert november '98 og kjøpt januar '99...

 

Så jeg ser ikke hvorfor en CD-brenner skal gå ut over kredibiliteten til trådstarter?

Det er noe som heter at en er uskyldig til det motsatte er bevist. Dere får da i første omgang bevise at denne CD-brenneren ikke har noe med saken å gjøre, ikke drive å si at saken lukter svidd, at trådstarter er fjortiss og ute etter penger o.l.

 

Skjerpings!

Joda, men hva med at han må sende inn hele pc'n for å få reparert en del pga. garantivilkår, men samtidig har han egenhendig vært inne i kabinettet og koblet til cd-rom. Vil han ikke da ha brutt garantivilkårene?

Lenke til kommentar

Hei, Jeg har selv drevet og solgt hele datamaskiner og komponenter, det er ikke vanlig praksis å sende inn hele kabinette hvis du har kjøpt maskinen i deler, det vil si at du ikke kjøpte den som en ferdig pakke. "ferdigpakker" kan være plompert å det kreves da at man sender inn hele maskinen pga. garanti. Det finnes mange useriøse aktører på markedet, om databutikken er en av dem kan jeg ikke bekrefte.

Lenke til kommentar

Det kunne jo være interessant å vite hvordan du pakket kabinettet da du sendte det til Databutikken?

 

Utdrag fra Kjøpsvilkår hos Databutikken:

 

Retur:

Det er kundens ansvar å be om returnummer, samt tilse at varen emballeres i samsvar med våre anbefalinger,.........

 

1. OBS! Transportskadde varer håndteres IKKE av DatorButiken.com. Varer som er mottatt med transportskade skal meldes til speditøren, vanligvis posten, innen 7 dager etter mottak.

 

Tvist:

Ved tvist der kjøperen er privatperson har vi som policy å alltid følge Forbrukerombudet sine anbefalinger. Tvist mellom to eller flere bedrifter avgjøres som regel i domstol.

 

Jeg har selv handlet flere ganger hos Databutikken, og har ingenting å klage på.

 

Dette er adressen til Databutikken i Norge:

 

Databutikken Norge AS

Sørliveien 118

1788 Berg i Østfold

 

Hva med en kjøretur til Østfold med foresatte?

Lenke til kommentar

Denne saken trenger vi å vite mer om før vi enten forsvarer eller fordømmer Databutikken. Når det ser ut som om du tidligere ikke har svart når de har prøvd å kontakte deg, så kan forklaringen med at de sendte den til destruering ha noe for seg. Hvis kunden aldri svarer, så skjønner jeg godt hvis de ikke gidder å være varelager i uendelige tider.

 

Noen som vet om andre store forum hvor jeg kan putte inn dette emnet?

Det skal helst være et sted der MANGE ser det!

Det er ikke særlig smart å med vilje gå inn for å skade Databutikkens rykte så mye som mulig. Det kan slå tilbake på deg, og du blir sittende igjen enda mer skadelidende.

 

Nagel hvis du vil ha en mail som bevis så her er'n:

Med andre ord, de har prøvd å kontakte deg, men du har ikke svart?

Lenke til kommentar

Hei.

Vi har i løpet av helgen mottatt flere mail fra kunder som har tipset oss om denne saken, både fra kunder som ønsker å høre vårt synspunkt og fra kunder som nekter å tro at dette kan stemme.

Etter å ha lest gjennom hele tråden et par ganger så føler jeg at det er på tide å komme med vår side av saken.

 

Det stemmer som kunden hevder at han har sendt inn en komplett PC til oss pga defekt skjermkort. Dette skjermkortet ble så byttet ut til et bedre skjermkort mot at kunden betalte et mellomlegg på 350,- i henhold til avtale med kunden.

Skjermkortet ble så montert og pc'n testet. Vi sendte den så i retur til kunden med en faktura på mellomlegget.

 

Etter kort tid mottar vi en henvendelse fra kunden der han forklarer at hans PC er skadet. Vi ber han ta kontakt med posten, som er vanlig i slike tilfeller. De gjør en sjekk på hans PC samt emballasje og konkluderer med at de ikke er skyldige ettersom det ikke er skade på ytre remballasje. Etter kundens ønske blir da hans PC sendt i retur til oss.

 

Da den blir mottatt her så ser vi helt klart at den ikke er i samme stand som da den ble sendt fra vårt servicesenter. Årsaken til at jeg kan si det er at det er jeg som mottok den, jeg som behandlet returen og jeg som personlig overleverte den til posten. Derfor kan jeg også garantere med 100% sikkerhet at det ikke har skjedd noen som helst skade på den her hos oss.

 

Kunden har også selv montert inn en optisk enhet i kabinettet etter at han har mottatt en ferdigmontert PC fra oss. Skade utført som følge av at denne enheten som er ettermontert er ikke noe vi kan ta ansvar for. Ut i fra skadene som har skjedd inne i kabinettet så kan det se ut som om det er transportskade eller lignende som er følge av løs optisk enhet.

 

Hvem som er skyld i at kabinettet er havnet i den forfatning det er nå skal ikke jeg gå inn på her, og ettersom alt fungerte utmerket da vi sendte det fra vårt lager, så kan vi tilby kunden et nytt kabinett slik at han i det minste får en fungerende PC med et kabinett uten skader. Jeg har forsøkt å komme i kontakt med kunden på telefon i dag, uten hell. Send gjerne en PM her, eller en epost til oss om når du er å treffe på telefon, eller aller helst ring oss på 69 17 91 20

 

Med vennlig hilsen

Thomas

RMA & Support

Databutikken Norge AS

Lenke til kommentar

Det er helt umulig å si hvem som har rett i denne saken - det blir påstand mot påstand. :hrm:

 

Jeg stiller meg dog tvilende til at skadene oppsto under frakt, da jeg ikke ser for meg at slike skjevheter i kabinettet kan oppstå når PC-en er nogenlunde fornuftig pakket, og spesielt ikke dersom innpakningen ikke er synlig skadd.

Lenke til kommentar
Det er helt umulig å si hvem som har rett i denne saken - det blir påstand mot påstand. :hrm:

 

Jeg stiller meg dog tvilende til at skadene oppsto under frakt, da jeg ikke ser for meg at slike skjevheter i kabinettet kan oppstå når PC-en er nogenlunde fornuftig pakket, og spesielt ikke dersom innpakningen ikke er synlig skadd.

Det er akkurat dette som er problemet.

Ser til stadighet slike skader på PC`er og ingen skade på embalasje.

Lenke til kommentar

Først går man til trøbbelet med å sende inn hele PCen fordi man vet at dersom man åpner den vil det gå utover garantien, og så monterer man selv en CD-brenner, noe som da nettopp går ut over garantien?

 

Å javel nei, ja.

 

Prøvd å montere CD-brenner uten å åpne kabinettet, da eller.

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Ser ut som trådstarter har et problem med Posten, og ikke Databutikken. Off så surt. Men syns nå Databutikken kunne gitt en liten rabbatt på kabinett.

hanfår jo det.(nytt kabbis)

Men ikke før han klagde i offentlig fora, databutikkens originale svar var at de ikke kunne gi ham rabbatt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...