Gå til innhold

Krangel og uenighet mellom kunde og Databutikken!


Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare av rein nysgjerrighet:

 

Har du byttet cd-brenner etter at du brukte 16000 kroner på en pc? Den Memorex brenneren må da være fra 2003 eller noe slikt.

Stusset også på akkurat det der, pluss at pc'n kostet 16 000 også klare han ikke å få samme farge på cd-rom som kabinettet? Og hvem kjøper cd-brenner nå til dags?

 

Syns det lukter litt svidd her.....

Hva i svarte har en CD-brenner med hele saken å gjøre???

 

Jeg har selv en PC som er i kroner og øre verdt omkring 20k, altså MER enn trådstarters, men vet dere hva? Jeg har en CD-ROM (Plextor 40X SCSI) installert og i bruk fortsatt, den ble produsert november '98 og kjøpt januar '99...

 

Så jeg ser ikke hvorfor en CD-brenner skal gå ut over kredibiliteten til trådstarter?

Det er noe som heter at en er uskyldig til det motsatte er bevist. Dere får da i første omgang bevise at denne CD-brenneren ikke har noe med saken å gjøre, ikke drive å si at saken lukter svidd, at trådstarter er fjortiss og ute etter penger o.l.

 

Skjerpings!

Lenke til kommentar
Bare av rein nysgjerrighet:

 

Har du byttet cd-brenner etter at du brukte 16000 kroner på en pc? Den Memorex brenneren må da være fra 2003 eller noe slikt.

Stusset også på akkurat det der, pluss at pc'n kostet 16 000 også klare han ikke å få samme farge på cd-rom som kabinettet? Og hvem kjøper cd-brenner nå til dags?

 

Syns det lukter litt svidd her.....

Hei,

 

Jeg må nok slenge mig på denne her!

 

Disse "skader" kan ikke ha vert påført kabbinettet (av Posten) - uten at innpakning hadde vert ualmindeligt svert skadet også.

 

Også mystisk at det 'slot-cover' av plastikk ikke har fått nogen skade (den der sitter mellem brenner og DVD-rommen).

Der ska 2 meget precise slag til med en liten slegge, for å dytte inn de enheter.

 

DVD og CD-brenneren bytter også plass ser jeg. På noen bilder er DVD-rommen nederst - på andre er den øverst.

Og hvorfor sku Databutikken rote med 5 1/4" enheter for å skifte et skjemkort?

 

Jeg kan forstå at man filmer en utpakning av PC'en, hvis innpakningen er svert skadet - ellers vil man nok ikke filme noget sådant.

 

Mh

Kimmer

Lenke til kommentar

La merke til det samme som Kimmer.

 

Spørsmålet er da; Har du selv flyttet på cd-brennern og dvd-rom'en?

 

Hvis ikke, skulle jeg like å høre forklaringen til databutikken når de blir forevist de bildene. Selv om posten skulle ha spilt en hel fotballkamp med kabinettet ditt som ball, så vil det være umulig å få to så store og fastskrudde komponenter til å bytte plass.

 

Ser for meg at den første serien av bilder er et resultat av en fotballkamp i regi av posten, mens den andre er et resultat av databutikkens forsøk på å "reparere" og gi opp og sende tilbake uten å gjøre en dritt.

Lenke til kommentar
han sier da ikke at folk skal slutte å handle der?

Det er nettopp det han gjør, topicen tidligere idag var: BOIKOTT www.databutikken.com

 

EDIT: automatisk linking? :dontgetit:

 

EDIT2: Sånn som eg ser det så står jo saken imellom posten og databutikken.

Endret av suprsid
Lenke til kommentar
[....]

Denne e-mailen fikk jeg etter å ha sendt dem en annen e-mail hvor jeg foreslo at vi heller rask kunne komme til enighet ved at de slo av pris på et nytt kabinett og en dvd-brenner(istedet for cd-brenner)

og dette var svaret jeg fikk :S

 

-Brage M Hult-

Dette stinker vertfall!!

 

Hvorfor i all verden skal trådstarter være interessert i betale for nytt kabinett og cd-brenner? Tipper at han har "fikset" pc'en selv, og håpet at posten skulle få skylden....

 

Og som kimmer sier: hvorfor filmer noen utpakkingen av en pc viss embalasjen ikke er skadet?? Kanskje trådstarter kan forklare dette?

Lenke til kommentar
[....]

Denne e-mailen fikk jeg etter å ha sendt dem en annen e-mail hvor jeg foreslo at vi heller rask kunne komme til enighet ved at de slo av pris på et nytt kabinett og en dvd-brenner(istedet for cd-brenner)

og dette var svaret jeg fikk :S

 

-Brage M Hult-

Dette stinker vertfall!!

 

Hvorfor i all verden skal trådstarter være interessert i betale for nytt kabinett og cd-brenner? Tipper at han har "fikset" pc'en selv, og håpet at posten skulle få skylden....

 

Og som kimmer sier: hvorfor filmer noen utpakkingen av en pc viss embalasjen ikke er skadet?? Kanskje trådstarter kan forklare dette?

Er så enig i deg og de andre som fatter mistanke her. Par av de bildene du la opp viste jo ingen ting, utydelig osv. Og en film av en oppakking, hva vil det bevise? Ingen ting! Du kan ha påført de skadene selv og vel vitene ta film av det fordi du "veit" at posten har skada innholdet i pakken din. Og som de andre sier, hvordan kan pakken være fin men innholdet slik??? Ingen skyter deg om du forteller sannheten her, forsøk på svindel er ikke pent... her holder jeg alle alternativer åpne før eventuelt databutikken får kommet med sin versjon. Biter ikke blindt på dette agnet... Lukter svidd!

Lenke til kommentar
Og som kimmer sier: hvorfor filmer noen utpakkingen av en pc viss embalasjen ikke er skadet?? Kanskje trådstarter kan forklare dette?

Det er ikke normalt å filme utpakkingen når embalasjen er hel, den er grei.

Men viss eg forstod rett så filmet han fordi det var skader på pc'en den tidligere gangen når han mottok pc'en. og at skadene var endå verre den gangen (no den siste) han filmet mens han åpnet. Tror det er noe sånt han mente.

Lenke til kommentar

For all del, her kan både trådstarter og databutikken værre offre for postens harde håndtering av pakker.

 

Selv om immpakkning er i orden så betyr det ikke at pakken som en helhett ikke blir utsatt for ganske kraftige krefter, vil påstå at hvis en pakke for eksempel slenger fram og tilbake på et lasterom så kan blandt annet forflyttningsskader oppstå, Dvd-rom enheter kan løsne og skruer kan falle ut.

 

Så selv om posten påstår at skadene ikke kan være pga transport så må man kanskje vurdere hvordan pakke ble transportert, var den også forsvarlig innpakket innvendig så at løse deler ikke kunne frigjøre seg og slenge fram og tilbake?

Lenke til kommentar
Epost fra databutikken sitert av trådstarter: "Vi sendte deg en mail for litt over en uke siden der vi informerte om at din PC ville bli sendt til desktruksjon dersom du ikke tok kontakt med oss innen 2 uker. Da tar jeg utgangspunkt i at du heller ikke har mottatt den mailen."

Det virker som om trådstarter ikke har svar på eposter eller telefon fra databutikken og databutikken dermed har sittet med den så lenge på lageret at de hadde erklert den for eierløs og dermed sendt den til destruksjon. Dvs. slengt den i en container som skulle til gjenvinning, men etter et svar fra trådstarter i siste liten, fisket den opp fra containeren og returnert vraket til han.

 

Hvis dette kan være forklaringen på skadene så må du nesten sjekke ut betingelsene for innsending av varer til dem. Hvis de har slengt PCen din i containeren før de skulle i følge betingelsene så er det klart databutikkens feil. Hvis tiden har løpt ut uten at de har fått tak i trådstarter så synes jeg det bare var rett og rimelig av databutikken å gjøre seg av med PCen. (Bortsett fra at jeg tenker miljø og helst hadde sett at PCen hadde blitt gjenbrukt komponentvis, i stedet for å bli sendt til knusing og omsmelting)

Lenke til kommentar

hm... kaster de bare ting sånn... da skal jeg finne ut av hvor databutikken er for å stjele søppelen deres, nei, jeg kan faktisk betale 500kr for hver datamaskin som de skal kaste... ;)

 

anyway:

jeg hadde tat en telefon til databutikken, det er mye bedre å snakke med et menneske enn å sende mail rundt forbi...

si det som det er, hele historien...

Lenke til kommentar
hm... kaster de bare ting sånn... da skal jeg finne ut av hvor databutikken er for å stjele søppelen deres, nei, jeg kan faktisk betale 500kr for hver datamaskin som de skal kaste...  ;)

 

anyway:

jeg hadde tat en telefon til databutikken, det er mye bedre å snakke med et menneske enn å sende mail rundt forbi...

si det som det er, hele historien...

Nei, ikke snakk med dem på telefon. Bedre å ha det skriftlig enten i form av brev eller e-post.

Hvis det blir noe sak mot det, så er det ord mot ord, noe som skjelden kommer noen vei. Dette har jeg lært av faren min (:)), og vi har selv hatt saker der det er kjekt å ha dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Det virker som om trådstarter ikke har svar på eposter eller telefon fra databutikken og databutikken dermed har sittet med den så lenge på lageret at de hadde erklert den for eierløs og dermed sendt den til destruksjon. Dvs. slengt den i en container som skulle til gjenvinning, men etter et svar fra trådstarter i siste liten, fisket den opp fra containeren og returnert vraket til han.

 

Hvis dette kan være forklaringen på skadene så må du nesten sjekke ut betingelsene for innsending av varer til dem. Hvis de har slengt PCen din i containeren før de skulle i følge betingelsene så er det klart databutikkens feil. Hvis tiden har løpt ut uten at de har fått tak i trådstarter så synes jeg det bare var rett og rimelig av databutikken å gjøre seg av med PCen.

Nå er nok selger bundet på hender og føtter mht. hvilke betingelser han kan sette med tanke på destruksjon i slike situasjoner. Omsorgsplikten reguleres av forbrukerkjøpsloven supplert med ulovfestede kontraktsrettslige prinsipper, jvf. bl.a. fkl. § 60.

 

Selv hvis det er forhold på forbrukers side som gjør at tingen ikke blir overtatt, har selger omsorgsplikt. Der det er forhold på selgers side, f.eks. et urettmessig krav på betaling for avhjelp av mangel, har selvsagt selger også omsorgsplikt, men da slik at kostnadene ikke skal erstattes av forbruker. Eventuelle vilkår som skulle stride mot sistnevnte prinsipp, vil garantert ikke stå seg.

 

EDIT: Typo.

Endret av Nagel
Lenke til kommentar
hm... kaster de bare ting sånn... da skal jeg finne ut av hvor databutikken er for å stjele søppelen deres, nei, jeg kan faktisk betale 500kr for hver datamaskin som de skal kaste... ;)

 

anyway:

jeg hadde tat en telefon til databutikken, det er mye bedre å snakke med et menneske enn å sende mail rundt forbi...

si det som det er, hele historien...

Jeg hadde også slengt på tråden. Bedt om å få prate med Sjefen, eller sjefen over de som pakker, fikser pcer for rep og for han som sendte mailen. Forklart hvordan det hele hang sammen.

 

Og for all del snakket sant til personen. Prater du bullshit første gangen og de finner ut at det overhodet ikke kan stemme mister de all tilit til deg som kunde og sjansen for å få noe igjen blir minimal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231

suprsid takk for at du forklarte.. ettersom det er en del tekst her i forumet virker det som om folk ikke får med seg alt...

Jeg filmet pc'n i det jeg mottok den 2 gang .. som da var altså nå på lørdag.

Pc'en ble heller ikke kasta men jeg fikk en advarsel!

Det som var merkelig med denne advarselen er at det skal ringes å sies ifra, men databutikken har ikke ringt meg.

Beklager hvis noen av dere synes dette bare er teit og mener jeg er 16 åring som bare har lyst til å snylte penger...

Nei jeg har heller ikke prøvd å reparere datamaskina mi selv.

Jeg mener hvorfor i h******* skulle jeg ødelegge en PC jeg har brukt nærmere 16.000,- på for å da bare å brukt den i under 1 mnd????

Kan noen isåfall gi meg en logisk forklaring på dette?

 

Og de av dere som lurte på om jeg har bytta plass på cd-brenner og dvd-rom selv.. Nei, det har jeg ikke ;) det har antakeligvis skjedd mens databutikken har "sjekka" utstyret på pc'en min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231

Og som BEFS sier så synes jeg det er langt bedre å ha ting skriftlig + at jeg da har historikk over alt som har skjedd + dato og tid osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...