Gå til innhold

Ca. 2 år gammel PC - Forandringer?


Anbefalte innlegg

jeg forstår ikke helt hva du er ute etter. Først sier du at du vil beholde skjermkortet, deretter vil du ha nytt....

Jeg kan sette opp noe for deg, fortell meg hva du vil ha og maks grense på pengebruken ;)

Jeg har nå bestemt meg :D

 

Jeg må ha meg en ny CPU, mer minne og det hadde vært fint om du kunne anbefalt en god Qpad,icemat elns.

hvilken socket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg forstår ikke helt hva du er ute etter. Først sier du at du vil beholde skjermkortet, deretter vil du ha nytt....

Jeg kan sette opp noe for deg, fortell meg hva du vil ha og maks grense på pengebruken ;)

Jeg har nå bestemt meg :D

 

Jeg må ha meg en ny CPU, mer minne og det hadde vært fint om du kunne anbefalt en god Qpad,icemat elns.

hvilken socket?

Kviternings sitat:

 

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kb''Northwood''

Lenke til kommentar
ny prosessor er whaste of money1

 

en cpu på 2.8 ghz er bra nok for ALT!

 

kjøp noe mer minne(for ditt bruk så er det nokså det samme hvilken type, men kjøp ddr pc3200 som du har fra før(?))

 

OG kjøp ny strømforsyning... de qtec sakene har en tendens til å plutselig dø...

 

Musa

minne type: PC3200 DDR SDRAM

Lenke til kommentar
ny prosessor er whaste of money1

 

en cpu på 2.8 ghz er bra nok for ALT!

 

kjøp noe mer minne(for ditt bruk så er det nokså det samme hvilken type, men kjøp ddr pc3200 som du har fra før(?))

 

OG kjøp ny strømforsyning... de qtec sakene har en tendens til å plutselig dø...

 

Musa

de har ikke bare en tendens til å dø.. de har en tendens til å være fryktelig ustabil og noen bruker å eksplodere.. har hatt q-tec.. aldri mer..

 

men on topic. det skjermkortet er jo egentlig brulbart så jeg sjønner ikke hvorfor du skal bytte det?

Lenke til kommentar
ny prosessor er whaste of money1

 

en cpu på 2.8 ghz er bra nok for ALT!

 

kjøp noe mer minne(for ditt bruk så er det nokså det samme hvilken type, men kjøp ddr pc3200 som du har fra før(?))

 

OG kjøp ny strømforsyning... de qtec sakene har en tendens til å plutselig dø...

 

Musa

de har ikke bare en tendens til å dø.. de har en tendens til å være fryktelig ustabil og noen bruker å eksplodere.. har hatt q-tec.. aldri mer..

 

men on topic. det skjermkortet er jo egentlig brulbart så jeg sjønner ikke hvorfor du skal bytte det?

:shrug: Nei jeg tror jeg beholder det.

Lenke til kommentar

Søk etter et program som heter cpu-z, der finner du en del fine programmer.. Så finner du i tillegg et program som heter clockgen, så du kan overklokke prosessoren din litt. Da holder den fint til for eksempel AMD X2 på 939 sokkel blir overkommelig billig. Vent med skjermkort oppgradering til det, og kjøp så et pci-e kort.

 

Hva gjelder minnet kan du kjøpe 512 mb til, eller vurdere om du vil kjøpe dual channel minne, 2*512. Bli kanskje litt mye minne, men om du skal spille BF2 sies det at 1024 mb er litt lite. Mange billige dual channel pakker til rundt 700, som en Twinmos pakke fra komplett.no som de har på ukens tilbud, om jeg ikke husker feil.

 

Psu'n kan du bytte med den du referte til, eller en annen en... Budsjett avgjør der.. Anbefaler dog MIST sin 500 watter, som er stille og sterk. Pass på at viftene er 120 mm, de er mer stillegående.

 

Ha litt is i magen og vent litt til... Selv om jeg kanskje ikke skal snakke som akkurat oppgraderte selv... hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...