OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 (endret) Noen som har noen kommentarer til dette oppsettet? ADSL modemet må stå nede for der bor jeg og jeg vil ha all kontroll. Kabelen mellom splitter, modem, switch og switch er en kabel men jeg skal bruke alle 4 parra så det funker som 2 kabler Edit: glemte bilde Endret 2. juli 2005 av tonna
Sylvarius Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 (endret) Er det router innebygd i modemet ditt, skal du bruke en av pcene som router med NAT, eller får du 5/6 IP adresser fra isp? - Sylvarius Endret 2. juli 2005 av Sylvarius
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 (endret) Fra de 2 andre ispene jeg har hatt så har fått så og si så mange ip adresser jeg vil ha, men er bare 2-3stk av de som er sånn halveis faste. Får håpe det blir sånn nå også. Hvis ikke så bytter jeg ut switchen i 3 etasje med en router og drar en tp derfra ned til pcen i 2 etasje Endret 2. juli 2005 av tonna
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 Pc nr 5 er filserveren min og skal være tilgjengelig over hele huset. Trenger en egen ip til den og en egen ip til pc nr 4. De 3 andre er ikke mine så de gir jeg forsåvidt F i
Azton Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Så ganske greit ut det. Hvis du ikke får nok IP-er, eller det ikke er innebygget ruter i modemet, så kan du bare fyre en ruter mellom switchen nede, og modemet.
Z4rgo Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 (endret) Sett opp en linux box du Så har du en server/firewall til hele nettverket ditt EDIT: Som er mye bedre enn en ruter Endret 2. juli 2005 av Z4rgo
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 Hvis jeg ikke får nok iper så blir det nok sånn som dette. Burde jo iallefall få 3 iper?
Z4rgo Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Har du bestilt ekstra ip adresser da eller? tror nok at du kun får 1 stk standard (men er ikke sikker) Men hvorfor må du på liv å død ha slik at du manuelt må koble opp på mot internett pc 4 og 5 ?
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 Har du bestilt ekstra ip adresser da eller? tror nok at du kun får 1 stk standard (men er ikke sikker) Men hvorfor må du på liv å død ha slik at du manuelt må koble opp på mot internett pc 4 og 5 ? Manuelt koble opp? er ikke det bare på telenor da?
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 Modem. Men jeg har aldri trengt å taste inn passord og greier med tele2 eller tiscali
Z4rgo Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 (endret) Slik ville jeg ha hatt opsettet: Edit: Måtte sikkert ha hatt en switch mellom modem og de to Gatewayene.. Endret 2. juli 2005 av Z4rgo
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 Modemet skal stå nede hos meg. Pc 4 og 5 må ha hver sin ip. Jeg vil vel ikke få det sånn som du satt det opp?
Lufen Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 hvorfor så tungvint? jeg har lignende oppsett som det som er i første post og har også bluecom, fungerer perfekt
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 hvorfor så tungvint? jeg har lignende oppsett som det som er i første post og har også bluecom, fungerer perfekt Godt å høre
Z4rgo Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 (endret) Men hvis det kun er et modem så MÅ man jo koble seg opp via PPPoE hvis jeg ikke tar feil? EDIT: Er det to offisielle Ip er opp mot internett du vil ha? Endret 2. juli 2005 av Z4rgo
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 (endret) Men hvis det kun er et modem så MÅ man jo koble seg opp via PPPoE hvis jeg ikke tar feil? Med en router så deler man en ip ut til flere maskiner (?) Jeg har mange forskjellige ip'er, men aldri tasta inn passord og sånt. Så jeg vet ikke Bruker tele2 og tiscali for øyeblikket Endret 2. juli 2005 av tonna
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 Men hvis det kun er et modem så MÅ man jo koble seg opp via PPPoE hvis jeg ikke tar feil?EDIT: Er det to offisielle Ip er opp mot internett du vil ha? Jeg vil at begge de 2 maskinene skal ha hver sin ip ut mot internett ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå