Capitan Fracassa Skrevet 16. august 2005 Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 Morsomt å lese at Tangen benytter seg av "kunden misforsto"-trikset fortsatt. Jeg hadde en klagesak mot Multicom inne hos forbrukerrådet, men Multicom kjørte samtidig saken til inkasso. Da Multicom fikk brev med ønske om uttalelse fra Forbrukerrådet, så sendte de svar til Forbrukerrådet om at det ikke eksisterte noe krav mot meg, slik at jeg måtte ha misforstått. Jeg kontaktet da inkassobyrået og fikk vite at Multicom hadde slettet kravet samme dag som Forbrukerrådet mottok brevet fra Multicom Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 16. august 2005 Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 Kjøpte min G556E i fjor. Denne begynner å bli temmelig full av programmer, spill, filmer og hva ikke. Men selv om det så har den ikke sviktet meg en eneste gang. Alt av spill jeg har hatt på den har funket helt utmerket. Så for min del har jeg ikke noe som helst å klage på Multicom. Lenke til kommentar
oleostlid Skrevet 16. august 2005 Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 Så for min del har jeg ikke noe som helst å klage på Multicom. Du er vel en av multicoms 99% fornøyde kunder.. Vi er den ene prosenten som ikke er fornøyde. Lenke til kommentar
EvilDuck Skrevet 16. august 2005 Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Kjøpte min G556E i fjor. Denne begynner å bli temmelig full av programmer, spill, filmer og hva ikke. Men selv om det så har den ikke sviktet meg en eneste gang. Alt av spill jeg har hatt på den har funket helt utmerket. Så for min del har jeg ikke noe som helst å klage på Multicom. Det kunne jo være interessant å høre hva slags spec du har på den der. Forøvrig så kan du jo prøve å ta en sak hos dem. Det er da de begynner å bli vanskelige - når du blir litt uenig med dem, f.eks. angående kvalitet. Ikke når alt er greit. Endret 16. august 2005 av EvilDuck Lenke til kommentar
EvilDuck Skrevet 16. august 2005 Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 Altså - grunnen til at jeg spør om spec'en er at jeg har ECS litt mistenkt for å overdrive det som puttes inn i den lille kassa. Så derfor kunne det være greit å høre hva slags prosessor og hvor fort den går. Hvor mye RAM og disk (pluss hvilken type om du har det). Skjermkortet er vel et Radeon 9700 uansett. Det er ikke lov å putte en Porche motor i en boble uten nevneverdige modifikasjoner, selv om det er fullt mulig Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 16. august 2005 Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 Det er jo mulig at vi er den prosenten som har vært pokker så uheldige, men jeg ser ingen lignende tråder på PS Data og mange andre butikker. Er faktisk en grunn til det. (PS til deg Tobias Tangen, BØØØØØHHHH) Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 16. august 2005 Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 Den jeg har er med Intel M 1,7Ghz, 512MB DDR (vet ikke produsent), 80GB HDD (vet ikke produsent) og ATI R9700 128MB Lenke til kommentar
EvilDuck Skrevet 17. august 2005 Rapporter Del Skrevet 17. august 2005 Hmm... Akkurat. Det jeg da lurer på er om det er noen der ute med en som er noe raskere som ikke har problemer? Vi har store problemer med ukontrollerte nedstengninger med en 2GHz Dothan og R9700. Vi mistenker temperatur av flere grunner. Uansett så understøtter det vår teori hvis en lavere spec'et maskin ikke har kritiske varmeproblemer. Til de av dere det måtte gjelde; Husk at en slik prosessor ikke utvikler nevneverdig varme uten at den går for fullt. Det er ikke mye annet enn dagens 3D-spill som gjør dette i den grad. Dette sammen med at et 3D-spill vil bruke skjermkortet såpass kraftig at det også vil utvikle kraftig varme. Vår teori her er at denne sammensetningen av komponenter ikke får nok kjøling i disse maskinene, så kom med spec og eventuelle problemer. Så langt har jeg kun hørt om sporadiske temperatur-problemer med 1.7GHz og nedover. Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 17. august 2005 Rapporter Del Skrevet 17. august 2005 hvordan blir det må portokostnader for å sende masinen. Norgespakke 110 kr, samt ca 150 for bedriftspakke retur blir dyrt hvis maskinen skal inn mange ganger. Kan man kreve å få dette dekket med bakgrunn i lov? Lenke til kommentar
EvilDuck Skrevet 17. august 2005 Rapporter Del Skrevet 17. august 2005 Ja. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4653217 Les første punktet som er skrevet i blått. Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 18. august 2005 Rapporter Del Skrevet 18. august 2005 Ja. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4653217 Les første punktet som er skrevet i blått. Ja, men hvis en del opplever at de ikke får oppfylt garanti selv om feilen er en garantifeil, så kan jo Multicom faktisk spekulere i slike ting for å spare porto og andre kostnader. Samt at en del kunder sikkert ikke bryr seg om noen hundre lapper, og kanskje er dum nok til å betale for noe som egentlig er garanti. Er tross alt Multicom selv, og ikke et eksternt verksted som bedømmer. Lenke til kommentar
EvilDuck Skrevet 18. august 2005 Rapporter Del Skrevet 18. august 2005 Ja, men hvis en del opplever at de ikke får oppfylt garanti selv om feilen er en garantifeil, så kan jo Multicom faktisk spekulere i slike ting for å spare porto og andre kostnader. De kan forsåvidt det, selv om jeg tviler på at dette er veldig utstrakt. Uansett så er dette punktet så klart at hvis MultiCom tar inn noe for en garantireparasjon så skal de betale porto også. De fleste sakene er veldig klare, og man vet stort sett om det går på garantien før det sendes inn da man gjerne har snakket med selger først. De kan selvfølgelig prøve å ombestemme seg etterpå, men i slike tilfeller er de lovpålagt å kontakte kunden før de utfører noe arbeid som kan koste penger. Hvis de har gjort noe arbeid på maskinen som koster penger uten at du er informert skal du ikke betale regningen, og du skal kontakte Forbrukerrådet umiddelbart. Kjøpsloven er veldig klar på dette punktet. Samt at en del kunder sikkert ikke bryr seg om noen hundre lapper, og kanskje er dum nok til å betale for noe som egentlig er garanti. Det er de færreste som vet at selger skal betale dette. La oss håpe mange leser dette. Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 18. august 2005 Rapporter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg snakket nettopp med en hyggelig dame (ikke han i supporten, han er håpløs), og ble fortalt at jeg bare måtte sende et brev til dem, med kvittering på frakten, så skulle jeg få det tilbake betalt. fyi Endret 18. august 2005 av t0ffluss Lenke til kommentar
EvilDuck Skrevet 18. august 2005 Rapporter Del Skrevet 18. august 2005 Jeg snakket nettopp med en hyggelig dame...Jeg har hørt om henne fra andre som har ringt til MultiCom. Det skal visst jobbe en både hyggelig og hjelpsom dame der. Godt å høre at dette ble håndtert slik det skulle. Nå er det kanskje flere av dere der ute som føler for å sende et brev til MultiCom? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 18. august 2005 Rapporter Del Skrevet 18. august 2005 Multicom kjøper vel så vidt jeg vet kabinettet m/skjerm fra ECS, hvor de selv utstyrer de med cpu, ram, hdd osv. Kan det da tenkes at de har prøvd seg med å utstyre kabinetter som egentlig ikke er beregnet for mer enn la oss si 1,7Ghz Pentium M cpu, med 2+ Ghz cpu'er ? Lenke til kommentar
EvilDuck Skrevet 18. august 2005 Rapporter Del Skrevet 18. august 2005 Dette står om prosessor-opsjoner for G556 hos ECS: - Intel® Pentium® M processor 715 / 725 / 735 / 745 / 755(2nd Generation Mobile Microarchitecture, 2MB L2 cache, 1.5 / 1.6 / 1.7 / 1.8 / 2.0 GHz, 400MHz FSB) - Intel® Pentium-M processor, 1MB L2 cache, 1.3 ~ 1.7GHz, 400MHz FSB. Det som kanskje umiddelbart kan se litt snodig ut er jo at den øverste prosessoren kan klokkes til 2GHz, og den nederste til 1.7GHz. Vi får vel tro at dette har blitt gjort riktig, selv om man kan begynne å lure når maskina overopphetes av å spille spill. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 18. august 2005 Rapporter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) . Endret 22. oktober 2010 av raffegutten Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 18. august 2005 Rapporter Del Skrevet 18. august 2005 Jeg snakket nettopp med en hyggelig dame...Jeg har hørt om henne fra andre som har ringt til MultiCom. Det skal visst jobbe en både hyggelig og hjelpsom dame der. Godt å høre at dette ble håndtert slik det skulle. Nå er det kanskje flere av dere der ute som føler for å sende et brev til MultiCom? Har fakturaen liggende åpen i fakturaprogrammet allerede for å si det sånn . Fikk forresten ordrebekretelse på service. Står at maskinen skal sendes tilbake 18.08, altså i dag. Antall Varetekst Pr.stk. Lev.dato 1 Innregistrert service hendelse 0,00 18.08.2005 Ankomst SM015823224NO. G5531500 sn. 96F44000139Q42100080 m/veske, ikke orig.emb. Kun ca 1,5 timer batteritid? Utbedre dårlig kontakt mellom lader og PC, skruer og ramme/list til skjerm. Sjekk for metallisk lyd når viften aktiveres. ________________________ Ser også ut som at alt gikk på garanti. Men spørs hvor mye det hjelper hvis problemene gjenoppstår etter en uke Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Forhåpentligvis har Multicom skjerpet seg nå. Fikk akkurat sendingsbekreftelse hvor det ble stadfestet at min maskin har blitt godkjent som garantireperasjon. 1 STK Utført garanti hendelse 0,00 Skiftet skadet kontakt for tilkobling mot lader. Skiftet ramme til LCD-skjerm pga sprekkdannelse. Fjernet klistremerke som hadde løsnet og havnet i CPU-viften, og dermed forårsaket ulyden fra denne. Byttet til nytt batteri. PC testet OK. Returneres. AOM. Innleveringsmeldingen står i posten ovenfor. Lenke til kommentar
steinaro Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Morsomt å lese om hvordan et klistremerke hadde løsna og festa seg i CPU viften slik at den stoppa. Akkurat som vår pc. Der hadde det kommet en papirbit inn i vifta gjennom de bitte-bittesmå hullene over vifta. YEAH right multicom!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå