Gå til innhold

Multicom, og bærbar spillmaskin... :-(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morsomt å lese om hvordan et klistremerke hadde løsna og festa seg i CPU viften slik at den stoppa. Akkurat som vår pc. Der hadde det kommet en papirbit inn i vifta gjennom de bitte-bittesmå hullene over vifta. YEAH right multicom!!! :thumbdown:

Høres rart ut. Hvor i hell.. skulle dette klistermerket være festet? På CPU vifta? Er relativt promblert tilgang inn dit mua. de små hullene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Multicom har dårlig kundeservice, og de er sleipe som faen pluss at de har sugne maskiner som ikke henger sammen.

 

2 ganger sente jeg inn til rep siden det jævla strømhullet ikke funka plutselig.. 600 vær gang.

 

Vifta stoppa og de påsto klistremerke i den som er bullshit, snakka med han som reparerte den og han visste ikke va slags klistremerke det var eller hvordan den kom inn, så han sa send mail. Det gjorde jeg uten svar.

 

Jeg skrev her på forumet hvor dårlig multicom var og da fikk jeg plutselig mail fra multicom om at hvis jeg ikke identifiserer meg skal dem fortelle det er bullshit.

 

Sendte mail med hvem jeg var og all dritten de gjorde mot meg og OJ, merkelig ikke noe svar.

 

Har sitti i telefon i flere timer med dem hvor jeg har ringt inn med et problem som oppsto og de nekta for at det og påsto jeg løy. Yeah, sån man får kunder av.

 

Fortell alle at de ikke skal kjøpe fra multicom. Multicom kan angre på at de hadde så dårlig kundebehandling, det taper de no jævlig på nå.

Lenke til kommentar

Wow!:woot:

 

Her får man høre litt av hvert ja.

 

Salvinorin: Herrgud, Multicom er jo rett og slett barnslige med deg! Du har en sterk sak der mener jeg. Snakk litt med Ormantel, trur det var den han kalte seg for her på forumet. Vell, du finner han sikkert. Stikk av Multicom :p

Endret av askogli
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal bare få litt liv igjen i denne tråden.

Nå har jeg sendt en mail til Multicom og klaget på en sprekk i skjermrammen på min EliteGroup 556E bærbar datamaskin.

Har sett tidligere i denne tråden at andre har hatt problemer med akkurat det samme. Altså på nedre høyre side av skjermen. Sprekken har bare blitt verre og verre og snart faller vel hele stasen sammen?

 

Har ikke fått svar enda...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lest en del nå i denne tråden, og er faktisk nokså sjokket over hva som står. Jeg har kun kjöpt enkelte deler fra multicom, men aldri pakke pc'er og slikt. Jeg har, derimot, värt borti deres kunde "service", når jeg en gang skulle få reparasjoner på en kiss divx spiller.. Det var mildt sagt en ubehagelig opplevelse, og jeg måtte trenge meg på for å få betalt frakten! :roll:

 

Jeg håper at multicom får seg et spark bak og ser å få orden på ting!

Endret av jacoobholm
Lenke til kommentar

Setter stor pris på denna tråden, holdt på å kjøpa elitegroupe 600 heilt til eg las detta forumet. Stor takk til dere som deler deres erfaringer og advarer folk mot dette dårlige kjøpet!

 

Stå på og håper det ordner seg for dere!

 

edit:skriveleif

Endret av adis
Lenke til kommentar
For to timer sida skjedde det noe pussig! PC-en slå seg brått av mens jeg surfet. Ikke noe virus. Bare en svart skjerm. Måtte slå den på da, videre takka jeg gud for at jeg ikke skrev skoleoppgave!

5092160[/snapback]

 

Når jeg hadde dritt laptopen fra multicom så skrudde skjermen seg av hele tida, og man måtte restarte for å få den til å skru seg på, sendte den inn med lapp med alle problemene (hadde mange) og de gadd ikke å fikse det. Noe annet dritt med multicom laptopene er at de mister skruer som f. og gummiknottene under, ps de gidder ikke å gi deg nye hvis du sender den inn, har prøvd.

Lenke til kommentar

Kjent problem... Alt med skjermproblemos.

 

Men i mailen jeg fikk så sa de at de hadde fått nye forsterkede rammer/skjermer på EC serien så de BØR bare ha fikset det når jeg leverer min inn. I noen tilfeller her når jeg ser gjennom tråden så er jo Multicom så "barnslige" og useriøse at det er til å le høyt og rått av.

 

Det er noe merkelig med denne bedriften. Nesten som om hele bedriften hadde et veldig skiftende humør. For det er veldig mange kjempefornøyde kunder fra multicom som ikke har hatt problemer idet hele tatt og fått god service... Godt humør. (fullt av 6ere)

 

En god del med karakter 1 og 2 og disse har fått en elendig kunebehandling og hatt masse krøll og masse bullshit med firmaet. Altså dårlig humør.

 

Jeg merker det også i epostene jeg får av dem. Noen ganger er de ganske "rett fram" og litt småfrekk.. Liksom "kan du bevise at du har handlet her?" osv.. En annen gang er de kjempe vennlige og hjelpsomme... Den samme personen jeg mailer med i samme "runde" så det er nok ikke flere personer.

 

Men som alle sier.. Ligg unna multicom. Jepp de er drittbillige og det er kjempemange fornøyde kunder , men det er en viss risiko for å bli en av de ufornøyde kundene og det er ikke en risk å ta ifølge min mening.

Elitegroup sine maskiner er også litt tvilsomme....

 

En annen ting med disse er jo batterikapasiteten som multicom skryter av å vare i 4 timer.. Det er jo en selfølge at de ikke gjør det.. Nermere bestem 2 timer, men sånn er det med alle. Men jeg begynner å lure når min maskin tar kvelden etter å ha brukt den fullt oppladet i mindre enn 1 time der jeg har sett på en DVD! Det er litt skummelt. Så vær litt obs på batteriet når du (forhåpentligvis ikke) handler en Elitegroup maskin fra Multicom.

 

En forbannet har talt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mine erfaringer med ECS maskiner:

 

:thumbup: Ros:

Billige, lekkert design, standardiserte komponenter, ingen tulle-løsninger som f.eks. delt grafikk-minne med hoved minne, støtter 7200RPM HDD.

 

:thumbdown: Ris

Lite robuste. De kalles bærbare, men disse maskinene tror jeg er ment for å ikke bli flyttet. Mistenker at de er skrudd sammen av barnearbeidere som ikke tør å si fra når de gjør feil, i frykt for å miste en ukes lønn. Adapter-inngangen ser ut til å løsne etter to uker ( dette har skjedd med TO ECS maskiner jeg har hatt). Touchpad'en har en tendens til å flytte markøren "tilbake til start" når jeg løfter fingeren fra den.

 

Historien om min G551

Kjøpte først en G551 maskin. Denne maskinen hadde en ganske så irriterende feil, en voldsom ulyd som kom, etter min oppfatning, når harddisken jobbet ( Forestill deg en gravemaskin med belter som snur 360 grader på asfalt). Sendte maskinen inn til service, og den kom tilbake i verre stand enn hva den var når jeg sendte den. Joda, ulyden var borte. De hadde også oppgradert tastaturmatten og viften. Ros for det. Så begynte problemene......

 

Jeg mistenker at der var skjedd noe med grafikk-chipen. Hver gang jeg skulle spille spill eller kjøre grafikk-krevende programmer ( billedbehandling / 3d studio max) ble skjermen fylt med såkalte "artifacts" ( er ikke sikker på om dette er rette betegnelsen, skjermbildet ble uansett til en pen grøt). Multicom mente at det kunne skyldes en dårlig montert kjøleribbe. Jeg sende maskinen inn til service. Fikk den i retur med beskjeden "Byttet hovedkort. Testet OK". Problemet var bare at maskinen ikke var OK. Multicom hadde aldeles ikke reparert feilen. Så jeg sende maskinen inn til service igjen, og fikk den tilbake med samme resultat.

Selv om Multicom tok dette på garantien, så hadde maskinen nå kostet meg hundrevis av kroner i porto i tillegg til at jeg hadde vært uten maskin i minst 6-7 uker av skoleåret ( Går dataingeniør, tenk deg en vanlig skole-elev, om han skulle vært uten muligheter til å gjøre hjemmearbeid i en så lang periode).

 

Jeg sendte så en mail til Multicom og forklarte hvor drit lei jeg var av dette. Det de tilbød da var å oppgradere hovedkortet til en nyere modell. Jaha ? Hovedkortet hadde jo allerede blitt byttet tre ganger så dette aksepterte jeg ikke, selv om Multicom sa at det var det beste de hadde å tilby. Jeg henvendte med da til forbrukerombudet sine hjemmesider, og sende Multicom en ny mail der jeg siterte utdrag fra kjøpsloven ved siden av mine argumenter. I utgangspunktet ville jeg heve kjøpet, slik at jeg kunne bytte til en ny modell. Dette ville Multicom ikke gå med på, og jeg fikk omtrent inntrykket av at det var opptil meg å bevise at jeg ikke hadde mishandlet maskinen fysisk. Multicom tilbød meg å bytte til en nyere modell, G556, og siden både prosessor og grafikk-kort var bedre på denne modellen takket jeg ja til denne løsningen og var rimelig fornøyd....... så lenge det varte

 

Historien om min G556

 

Etter å ha sendt G551-maskinen min i retur ( nye hundre kroner i porto, nye 2-3 uker med ventetid) fikk jeg min G556. Joda, inngangen til strømadapter ble løs etter to-tre uker ( nei, jeg har IKKE flyttet på maskinen mens strømadapter er tilkoblet). Viften høres ut som et jagerfly i take-off når prosessoren er hardt belastet. Sitter i skrivende stund på en Acer-maskin, da min G556 er inne til service ( nei har du sett ?) . Kjører de nyeste spillene på den og viftestøyen er ikke på langt nær så ille ( riktignok er denne maskinen en 1.5ghz prosessor, mens min 556 har en 1.6ghz . Hvis så er tilfelle at de ekstra 100mhz utgjør så mye større kjølebehov, så får en av dere lesere vær-så-god korrigere meg, min oppfatning er i alle fall at 7% raskere prosessor ikke skal forårsake en støy-økning på 200-300%).

Uansett, jeg var fornøyd med denne maskinen helt til skjermen sluttet å lyse opp fullstendig. For alle dere med bærbare, dere vet sikkert at skjermen blir litt mørkere når man kjører på batteri. Problemet mitt var nå at skjermen var like mørk hele tiden, uansett om jeg jobbet med eller uten strøm-tilknytning. Den var også mørkere enn hva som er standard når maskinen kjører på batteri. Det hjalp heller ikke å justere lysstyrken med hurtigknappene etter oppstart. Dette problemet forverret seg, slik at til slutt var skjermen svart når maskinen gikk på batteri, og halv-mørk når den gikk på strøm. Prøvde jeg å koble fra strøm-adapter ble skjermen helt svart igjen. For å legge litt krydder på alt dette, begynte skjermen å flimre i tillegg. Sto til slutt igjen med følgende scenarioer som jeg videreformidlet til Multicom:

 

1: Det ender av og til at skjermen flimrer

2: Det hender veldig ofte at bakgrunnsbelysningen forblir halv-mørk (den samme lysstyrken som er standard når den kjører på batteri). Det hjelper ikke å koble til strømadapter. Det hjelper ikke å prøve å justere skjermbelysningen ved hjelp av hurtigknappene som er lokalisert på ”F7” og ”F8” knappene.

3:Det hender veldig ofte ved oppstart uten tilkoblet strømadapter at skjermen er helt svart. Skjermbildet kan så vidt vises i bakgrunnen. Når jeg plugger i strømadapteren kommer skjermbildet, men skjermen forblir halvmørk. Bare unntaksvis får jeg den lysstyrken det skal være når maskinen er tilkoblet strømadapter. Det hjelper ikke å prøve å justere skjermbelysningen ved hjelp av nevnte hurtigknapper.

 

 

I skrivede stund sitter jeg fortsatt og venter på maskinen min. Ifølge Multicom skulle det ta halvannen uke å reparere dette. Vel, ifølge Posten ble maskinen min hentet den 3.November. Den 17. begynte jeg å bli utålmodig, så jeg ringte til Multicom, dette medførte at på den 18. fikk jeg mail om at maskinen min var til behandlig, men ikke fullført ( En kamerat av meg opplevde det samme. Han måtte ringe Multicom for å høre hvordan det gikk, etter det skjedde ting plutselig veldig raskt). I og med at det nå har vært helg, betyr dette at det blir tidligst mandag ( 21.) før den er ferdig igjen. For de interresserte innebærer det at min maskin kommer til å tilbringe minst 2,5 uke hos Multicom. Er jeg så heldig at den blir sendt fra Multicom på mandag, og Posten er rask, så har jeg vært uten arbeids-redskap i "bare" 3,5 uker nå midt i eksamens-sluttspurten. Selv om hun sikkert ikke leser dette, vil jeg sende en stor takk til min mor som har vært så raus at jeg har fått låne hennes maskin ( nevnte Acer-maskin) disse ukene slik at jeg har sluppet å velge mellom 15-timers skoledager eller strykkarakterer i alle fag.

 

Hvor jeg vil hen med alt dette ? Vel, bortsett fra at jeg ville understreke at jeg aldri mer kommer til å kjøpe en ECS-maskin (!!) ville jeg egentlig bare fortelle min historie. Må også nevne at jeg har kjøpt mange andre ting fra Multicom og de fortjener ros for rask levering og lave priser. Service avdelingen har jeg ikke så mye tiltro til lengre, men jeg tviler på at jeg hadde fått en reparasjon utført av meg selv som garantisak, så hvilke andre valg har man da ?

Endret av oskaremil
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...