Gå til innhold

Multicom, og bærbar spillmaskin... :-(


Anbefalte innlegg

Jeg fikk og byttet min trøblete G556 til en Multinote AL50 og jeg må si meg veldig fornøyd med denne. Har hatt den siden begynnelsen av desember nå.

 

Eneste forskjellen er at AL50 har litt "grovere" vifte. Dette fører til at den støyer mer enn G556 ved lav belastning, men MYE mindre enn G556 ved høy belastning. Det er nok smak og behag hva man måtte mene her, men siden jeg bruker maskinen mye til spilling velger jeg å se på dette som et pluss.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morsomt å lese om hvordan et klistremerke hadde løsna og festa seg i CPU viften slik at den stoppa. Akkurat som vår pc. Der hadde det kommet en papirbit inn i vifta gjennom de bitte-bittesmå hullene over vifta. YEAH right multicom!  :thumbdown:

Høres rart ut. Hvor i hell.. skulle dette klistermerket være festet? På CPU vifta? Er relativt promblert tilgang inn dit mua. de små hullene.

4717982[/snapback]

 

Det problemet med vifta hadde jeg også :) Kjøpte min hos IT24.no, og etter en kjapp telefonsamtale med dem, fikk jeg vite hvordan jeg skulle fjerne det. Enkelt i grunn.

 

Nå har imidlertid hd'en streiket. Det faller vel mer på Toshiba enn ECS, men er slettes ikke imponert over helheten av maskinen. Vil nok kreve en heving av kjøpet om det skulle bli større problemer etterhvert. IT24 har forøvrig vist upåklagelig service så langt, med enkel bytte av HD, samt utbedring av defekt ladekontakt.

Lenke til kommentar
Ettersom det er Multicom vi snakker om her, så kan du bare glemme heving av kjøpet.. Hvis du får trengt dem inn i et hjørnet med gode argumenter, kommer de til å tilby bytte mot en annen maskin, eller en reperasjon (som pleier å ikke fikse noe) gratis. Dette skulle bare mangle egentlig..

5652147[/snapback]

Jeg er på vei til Forbrukertvistutvalget med min sak.

Jeg godtok ikke ny maskin fra Multisvindel. Jeg har null og nix tiltro til disse dresserte apekattene som skal forestille en serviceavdeling, og en ledelse som ikke evner å forstå ting som involverer ordet "Forbrukerkjøpsloven".

Jeg har vært pisse lei av at Multisvindel faen ikke tør å svare på ting som de ikke kan vri på.

 

Mailutvekslingen mellom meg og Multisvindel via Forbrukerrådet er en historie for seg. Da jeg ikke ville godta Multisvindels forslag om omlevering ville ikke FR ta stilling, men bare pushe saken videre til FTU. Nå venter jeg i spenning på at jeg skal få papirer fra FR som jeg kan fylle ut ifm saksgangen, FTU må kontaktes via FR, jeg kan ikke selv kontakte FTU og be om at saken tas opp.

 

Jeg vil ikke ha noe gjøre med folk som bæsjer i buksa, og påstår at det er jeg som lukter.

 

 

Hvorfor jeg ikke vil godta omlevering?

Fra mitt siste brev til FR:

 

Hvorfor jeg avslår Multicoms tilsynelatende gode tilbud om omlevering,

pluss 2000,- kroner.

 

Det er av flere årsaker.

Dels fordi mitt krav er på kroner 20 745,- pluss renter.

Multicoms tilbud med ny laptop og penger representerer verdier for

17 195,- kroner.

Dette er en differanse i Multicoms favør på rundt regnet 3500,-

kroner, ikke iberegnet renter.

 

Dette vil være som om at jeg skulle ha betalt 18 500,- kroner i

forskudd ett år i forveien for en vare til kroner 15 000.

Jeg har ikke kunnet ha nytte av laptopen jeg kjøpte i fjor, det er

hele poenget med saken, derfor aksepterer jeg ikke noe trekk for

nytteverdien i denne perioden.

 

 

Men hovedårsaken til at jeg avviser dette tilbudet er at jeg overhodet

ikke har tillit til Multicom lenger. Multicom har gjort en slett jobb

med forsøkene på utbedring,

og fart med løgn & sitatfusk i sin argumentasjon mot meg.

 

Så fortsetter brevet hvor jeg begrunner siste punkt, og mer til.

 

 

 

Noen som stusset på hvorfor jeg ble tilbudt penger også?

Da jeg først fikk tilbudet pr telefon het det seg at det var en kompensasjon for det jeg hadde oppfattet som dårlig kundeservice.

Lenke til kommentar

heh.. virker ikke som at multicom er den eneste med problemer.. shg er litt rare selv.. har testet en shg8630 2gb ram 2ghz 6600 128mb med 3dMark05 og fikk 900 poeng.. Jeg sendte denn inn til rep og fikk den tilbake i samme tilstand.. de påstod at det ikke var noe galt siden de testet pc'en på en av dres harddisker med 3dMark05 og fikk 2700poeng.. pga mitt os var passordbeskyttet :cry:

 

men vet noen av dere hva dette kan skyldes hvis det er sant.. at de fikk 2700 når jeg får 900.. begge på win xp pro..

 

er frustrert som bare F... jeg kommer snart til å besøke shg i oslo.. og det kommer ikke til å være fint :nei:

Lenke til kommentar
heh.. virker ikke som at multicom er den eneste med problemer.. shg er litt rare selv.. har testet en shg8630 2gb ram 2ghz 6600 128mb med 3dMark05 og fikk 900 poeng.. Jeg sendte denn inn til rep og fikk den tilbake i samme tilstand.. de påstod at det ikke var noe galt siden de testet pc'en på en av dres harddisker med 3dMark05 og fikk 2700poeng.. pga mitt os var passordbeskyttet  :cry:

 

men vet noen av dere hva dette kan skyldes hvis det er sant.. at de fikk 2700 når jeg får 900.. begge på win xp pro..

 

er frustrert som bare F... jeg kommer snart til å besøke shg i oslo.. og det kommer ikke til å være fint  :nei:

5660953[/snapback]

Det var da merkelig at du ikke ble mailet/oppringt om dette, slik at du kunne ha gitt dem passordet ditt?

 

Uansett, slik som det nå er kan jeg bare gjette på at du har softwarefeil av en eller annen art. Kan bare anbefale at du begynner med å være høflig om du besøker SHG, og har med både laptop og passord, slik at de får bedre forutsetninger for å finne ut hva som er galt.

 

Lykke til med besøket, og husk å ikke være ufin! ;)

 

 

 

Raffegutten:

Lykke til med servicen, håper de klarer å både finne feilen og fikse den!

*Krysser fingrene for deg*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjett hvem som har fått medhold fra Forbrukerrådet? :mrgreen:

 

Jupp, Forbrukerrådet mener jeg har et rettslig grunnlag for å heve kjøpet.

Så får vi se hva Multicom sier til det da.

5711877[/snapback]

Nå har jo ikke forbrukerrådet så mye de skulle ha sagt bortsett fra at de veileder - men de kan sende saken videre til FTU, slik jeg ser du vil gjøre :). Får håpe det går bra med deg der da.

Lenke til kommentar

Nå har jo ikke forbrukerrådet så mye de skulle ha sagt bortsett fra at de veileder - men de kan sende saken videre til FTU, slik jeg ser du vil gjøre :). Får håpe det går bra med deg der da.

5713206[/snapback]

Sant det, FR har ingen juridiske muskler. Men dog, så vil nok deres syn bli tatt i betraktning.

 

Og når det kommer til stykket, så har Multicom hatt flere forsøk på å utbedre feilen de ikke klarte/gadd å finne. Multicom har også gitt uttrykk for at de mener problemet skyldes brukerfeil, uten å kunne komme med noe konkret grunnlag for det. Jeg på min side, den barske, kjekke og beskjedne underdog, har derimot kunnet slakte deres påstander, og komme med til dels brutale utsagn som Multicom ikke har kommet med noe svar på, bl.a. har jeg tatt dem i løgn, uten å engang bli forsøkt svart i mot.

FTU kan bli riktig morsomt om Multicom er så standhaftige at de vil fortsette vår lille uoverenskomst.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Først fikk jeg høre at FR ville sende saken til FTU, siden det var rimelig steile fronter, og det ikke var tegn til enighet blant partene.

 

Så kommer det meg for øre at FR først må fatte en avgjørelse før de kan sende saken videre til FTU. Det har de nå altså gjort, og den gikk i min favør. Jeg tenker at jeg får slå på tråden til Multicom i morgen, og spørre om de vil gi seg nå, eller om at vi må fortsette hos FTU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...