Gå til innhold

Multicom, og bærbar spillmaskin... :-(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter forbrukerkjøpsloven er det slik at selger altid har en undersøkelsesrett/-plikt ifm. reklamasjon - bla.a for å avgjøre om det er en rekl. sak eller " brukerfeil mv.".

Dette var jo artig å høre fra Forbrukerrådet. Vår egen sak dreier seg jo opprinnelig om at vi sier det er noe fundamentalt galt med maskinen (eller sammensetningen som sådan), og de sier det er driverproblemer (eller softwareinkompatibilitet).

Det er vanskelig å lese dette på noen annen måte enn at selger har både rett og plikt til å finne problemområdet. I vårt tilfelle finner de ingen problemer, ergo er alt i orden. Vi har dette skriftlig - på papir. Det eneste det sier meg er at de ikke har lett på rett plass. Det sier hvertfall ikke at de har funnet feilen/problemet slik de påstår. Vi har det skriftlig også - på papir.

 

Godt gjort å finne problemkilden når de ikke har støtt på noe som ikke virket som det skulle.

 

Denne "Vi finner ingen feil, så dere må ha installert feil (eller inkompatible) drivere"-holdningen finner vi direkte frekt, og på grensen til det uredelige med tanke på denne teksten fra Forbrukerrådet.

Hadde det vært brukerfeil skjønner jeg godt at de ikke finner noen feil. Om det hadde vært driverene, så syntes jeg det er helt utrolig at de ikke hadde problemer på labben hos MultiCom hvis de faktisk testet maskina helt ut slik de påstår. De brukte jo disse "inkompatible" driverene de også.

 

Jeg skulle virkelig like å høre hvorfor de ikke hadde problemer med de driverene vi visstnok ikke får til å fungere.

Endret av EvilDuck
Lenke til kommentar

Hørt en del om den såkalte Labben på Multicom jeg og. Er det det skrivebordet hvor de har stempelet merket med "AVSLAG"? Melder 50 stk seg samtidig med samme problem så har de ikke noe valg enn å ordne opp.

 

Kan hende jeg har feil på maskinen min og årsaken er at jeg ikke har brukt riktige drivere til skruene på skjermen, og ACDC adapteret (men tviler sterkt)

Lenke til kommentar

Mhm, jaja. Nå sitter jeg her og venter spent på nye dataen.

Men, hør på dette: "Vi sender ikke med lader grunnet kjøper allerede har"

(Sendte ikke med lader når jeg sendte PC-en inn) Og jeg som vil ha enda en lader :p

 

Jeg er også veldig spent på om det er like mye på min data som leverandøren lover, ifølge ECS hjemmeside. Der står det nemlig at PC-en skal ha en fjernkontroll!! :D Men jeg trur ikke jeg får det med :(

 

Til dere som har lignende feil som meg, eller andre feil, og vil ha PC-en erstattes / pengene tilbake:

Skriv et langt brev til Multicom der det står alle feilene og at du ikke er fornøyd med kjøpet og vil refundere eller få ny tilsvarende PC. Det gjorde jeg og jeg har fått en helt splitter ny og bedre PC tilbake.

Men jeg er ikke helt fornøyd da... Ville helst ha pengene tilbake...

 

Kundeservicen til Multicom kan jeg ikke klage på.

 

Skal holde oppdateringer om ris/ros om nye dataen min her!

 

*Det var noe jeg skulle skrive men kommer ikke på det, skriver det senere*

 

Forresten: God morgen alle sammen. ;)

Lenke til kommentar

Mitt brev til Forbrukerrådet.

Så får vi se hva det fører til.

 

 

 

Vedr. heving av kjøp av laptop

 

Jeg kjøpte den 13 september 2004 en ny laptop (Elitegroup G556E) med garanti fra internettbutikken Multicom Norge AS (Heretter kalt Multicom). Denne laptopen har hatt gjentatte problemer med ukontrollerte nedstengninger, dvs at den brått slår seg av. Feilen er konstant, dvs at den inntreffer etter ca to til tre timer spilling, om jeg slår på laptopen igjen tar det ca en halvtime til den gjenoppstår.

 

Dette problemet har jeg tatt opp med Multicom tre ganger, for å få feilen utbedret.

 

Første gang pr telefon i midten av september, da foreslo teknikeren jeg snakket med at jeg kunne åpne laptopen og sjekke kjølepastaen mellom prosessoren og kjøleribbene.

Etter å ha blitt forsikret om at dette ikke ville gå ut over garantien, med grundig veiledning pr telefon, utførte jeg et forsøk på utbedring. Dette førte bare til at problemet med ukontrollerte nedstegninger tok lengre tid før det inntraff.

Første gang etter ca to timer. Etter denne utbedringen, rundt tre timer.

 

Neste gang feilen inntraff sendte jeg laptopen til Multicom for utbedring (04.10.04).

Da ble kjølesystemet oppgradert (Rutinemessig iflg. Multicom). Multicom fant forøvrig ikke feilen, og sendte laptopen tilbake til meg.

 

Feilen inntraff igjen. Nok en gang måtte laptopen til utbedring av feilen (21.12.04).

Fremdeles er ikke Multicom i stand til å duplisere feilen, og analysere den.

Multicom sender den tilbake med melding om at de finner ikke feilen, og at den er ok.

 

Feilen inntreffer igjen.

Da er det at jeg ber daglig leder i firmaet jeg har min sivile jobb om å hjelpe meg å få hevet kjøpet. Jeg legger ved kopier av korrespondansen mellom advokat Terje Grønn, daglig leder i Battery Management Systems AS (Heretter kalt BMS) og daglig leder i Multicom, Tobias Tangen (Heretter kalt TT).

 

Etter denne brevvekslingen har jeg vært i kontakt med Tobias Tangen pr E-post.

Her har jeg også gjort oppmerksom på at det har oppstått en feil med skjermen.

Han har nektet for at det skal være noe feil med laptopen, med unntak for skjermen, men har likevel tilbudt meg å omlevere kjøpet, at de vil gi meg en ny identisk lik laptop. Dette har jeg avvist. Jeg har overhodet ingen tillit til Multicoms service lenger.

 

Da jeg kontaktet Forbrukerrådet pr telefon ble jeg fortalt at mailer ikke var nødvendig å legge ved. Disse er likevel mulige å få utskrifter av, eller sendt som e-post, på forespørsel. Her kommenterer jeg også de tester Multicom har gjort, som jeg mener er mangelfulle, og bedt om kommentar fra deres tekniker,uten respons på det spørsmålet.

 

 

Kommentar på tiden mellom reklamasjonene:

 

Datoene er innsendt til Multicom.

Jeg tjenestegjorde i de norske militære styrker i Afghanistan, fra 16.06.04. til 07.07.05. Å sende pakker større enn en A4 konvolutt, og tyngre enn 1 kilo var da ikke mulig med norsk feltpost. Alternativet var da tysk feltpost, men den hadde ord på seg for å være treg og upålitelig. Eneste utvei for å få sendt laptopen til utbedring var å sende den med en venn som var villig til å ta den med på flyet som håndbagasje på permisjon hjem til Norge, avhengig av at det ikke oppsto vektrestrikjoner på bagasjen, for videre å overlevere den til Dag Ståle Bakken, som skulle sende den til Multicom for meg. Dette ble Multicom gjort kjent med, og de har ikke hatt noen innsigelser mot at det kunne gå litt tid før de mottok den til service.

 

 

Ytterligere kommetarer, her forutsetter jeg at vedlagte kopier av korrespondansen er lest igjennom.

*Jeg er rett og slett for slapp til å skrive av TT's brev til oss, men har du lest igjennom denne tråden har du nok oversikt til å henge med*

 

TT har forsøkt å legge skylden på mine problemer med ukontrollerte nedstengninger på at det er vanlig med ”inkompabillitet programmer i mellom, avvik i drivere, eller rene brukerfeil og programvarekrasj”

TT har også vektlagt at laptopen er levert fra dem uten operativsystem, drivere eller programvare installert. Dette har jeg stått for selv.

 

Med dette mer enn antyder de at jeg nok har gjort noe feil når jeg har installert.

Det kunne være en mulighet, så jeg får min kollega Dag Ståle Bakken, systemansvarlig i BMS om å bistå meg i en test og utprøvning av laptopen for å imøtekomme Multicoms påstander, samt å kommentere Multicoms test.

Dag Ståle Bakken er også programvare-utvikler, en stilling han har hatt i 9 år.

Det må kunne antas at han er fullt ut kapabel til å utføre en slik jobb.

 

TT har i stedet for å diskutere de tørre fakta forsøkt å diskreditere denne testen ved å påpeke at testen ikke er skrevet på firmaets brevark, eller under selskapets navn. Videre har TT reagert på at Terje Grønn er styreformann i BMS, med en eierandel på 9,87%, og brukt dette som grunnlag for å fremstille den som en ”vennetjeneste”.

Dette er som at jeg skulle ha reagert på at teknikeren som har utført testene hos Multicom er ansatt i et firma hvor TT er daglig leder. Fullstendig meningsløst.

 

Videre skriver TT følgende ”Det er en allmenn kjensgjerning at tunge 3D spill ofte har problemer med inkompabillitet både i forhold til software og hardware.”

Dette er en oppfatning som nok må deles av mange flere enn bare TT før det kan sies å være en allmenn kjensgjerning.

 

Vi har også oppdatert BIOS etter anbefaling fra TT.

 

Så vil jeg gjøre oppmerksom på at laptopen min blir markedsført som passende for spilleglade, med ytelser i toppklasse. Den er også designet for Windows XP.

Jeg forventer ikke at den skal kunne spille alle pc-spill, ei heller forventer jeg at alle pc-spill skal fungere optimalt på min laptop.

MEN jeg forventer at den er kompatibel med spill som er XP kompatible, og som ikke har systemkrav som overgår laptopens ytelser, som heller ikke har kjente problemer, og fungerer helt fint på andre pc’er med operativsystemet XP.

Samtlige spill, fra flere ulike spillvarehus, som har krasjet på min laptop har fungert helt fint på andre datamaskiner med lavere oppgitte ytelser enn min laptop.

Her vil jeg skyte inn at alle spillene jeg har innstallert fungerer helt upåklagelig så lenge laptopen orker å være på.

 

Jeg er av den oppfatning at det mest sannsynlig er problemer med kjølingen av

laptopen som forårsaker disse ukontrollerte nedstengningene

Konvensjonell visdom tilsier at et problem som oppstår hyppigere når elektronikken er varm skyldes problemer med kjølingen. Dette er naturligvis bare min udokumenterte påstand. Multicoms tekniker var av samme oppfatning da jeg snakket med ham i september, at det nok var problemer med kjølingen.

At det skal være rutinemessige oppgraderiner av kjølesystemer på denne modellen peker da også på at kjøleproblemer ikke er noe ukjent fenomen for denne modellen.

 

 

Til slutt vil jeg bare komme med følgende betraktning:

 

TT benekter at det er en hardwarefeil med min laptop som forårsaker de unkontrollerte nedstegningene, men mener likevel at problemene skal bli borte med en ny identisk laptop. Jeg ville naturligvis ha innstallert eksakt samme software på denne uten å få problemer igjen, men det ville altså ikke skyldes ny hardware iflg TT’s logikk?

 

Jeg ser grunn til å sette spørsmålstegn ved denne antagelsen.

Her innrømmer i realiteten TT at det er noe galt med min laptop, all den tid han mener en ny laptop vil løse mine problemer med unkontrollerte nedstegninger.

Lenke til kommentar

Vi har fått mail fra daglig leder på multicom, der han tilsynelatende "har fått tilbakemeldinger" om at vi har gått offentlig ut med at vi har blitt nektet angreretten. De tilbakeviser dette på det sterkeste og sier at vi misforstått, og at dette er vår feil.

 

Dere kan selv se at kravet om angrerett ble avvist tidligere i dette forumet. De avviste først vårt krav om omlevering og etter at vi sendte mail der vi bruker angreretten får vi beskjed at "dette kan ikke gjennomføres" og at de har sendt en ny pc - dette etter maksimum 20 minutter etter at de avviste kravet.

 

Dette er mailen vi fikk der han foreslår en løsning:

 

"Jeg hadde før jeg tilskrev deg tidligere i dag lest nøye gjennom tidligere korrespondanse. Jeg kan ikke på noe punkt i korrespondansen fortså hvordan dette kan ha blitt oppfattet som at det har blitt nektet angrerett. Svaret du har fått der det skrives "dette kan dessverre ikke gjennomføres" er et direkte svar til ditt ønske om at maskinen skal bli liggende hos oss i påvente av at du sender inn resterende. Det er dette som ikke kunne gjennomføres ettersom vi akkurat hadde hastebehandlet din reklamasjon som god service og sluttført en pakke ut mot Posten igjen. Skulle du angret måtte du da hentet ut pakken for så å sende inn igjen varene. Det ligger på kjøpers ansvar å gjennomføre angreretten uten annen bistand fra selger enn at angrerettskjema skal følge forsendelsen. Det er med andre ord ikke vårt ansvar å uoppfordret opplyse deg om nøyaktig hva du må gjøre i praksis for å angre utover å levere angrerettskjemaet.

 

Det er beklagelig dersom dette har blitt misforstått, men jeg har vondt for å tro at du kan ha følt dette som et blankt avslag på angreretten, da ville det vært naturlig å sendt et svar der du ber om nærmere redegjørelse for dette. Det ville også være helt utenkelig for oss å uten videre avvise en angremelding, derav har det heller aldri slått oss at dette kunne bli så grovt misforstått.

 

Når det gjelder heving av kjøpet har vi tidligere gjennomgått din historikk hos oss flere ganger uten å kunne finne grunnlag for å kunne heve kjøpet. Det skal svært vesentlige grunner til for å kunne heve et slikt kjøp ettersom det vil være til spesielt betydelig ulempe for selger p.g.a. spesielt høyt verditap siden varen var ny. Tilbudet du har fått fra teknisk avdeling gjelder nok rent tilbakekjøp, altså at vi kjøper maskinene av deg som brukt vare uten videre dersom du er interessert i å få solgt dem. 7.000,- høres ut som en meget fair pris på en slik maskin brukt i dag.

 

Vi har solgt flere tusen G556 maskiner og erfarer en relativt lav feilrate. Men med så mange solgte maskiner er det umulig at det ikke blir en håndfull som vil erfare problemer som du viser til. Vi løser normalt slike problemer svært effektivt og erfarer 99% fornøyde kunder. Målet vårt er 100%, noe bl.a. denne mailen forsøker å bevise.

 

Det vi kan tilby som en minnelig løsning er å omlevere kjøpet. Ved omlevering av kjøpet vil det av naturlige årsaker bli en noe bedre spec ettersom maskinene du har er utgått. Du vil da få en lik helt ny maskin, men med Dothan 1700 prosessor. Garanti og reklamasjonsrett vil også bli fornyet. Den kraftigere prosessoren kan du i så fall se på som en kompensasjon for de problemene som har vært.

 

Dersom du ikke har tiltro til G556 modellen er dette beklagelig, men vanskelig for oss å gjøre noe med. Da kan vi evt. levere deg en annen modell, f.eks. den nye 600 serien - da mot betaling av mellomlegget opp til den maskinen du ønsker (maskinen vi kan omlevere til koster ca. 9.000,- i dag).

 

Jeg ber om din snarlige tilbakemelding på om du ønsker en omlevering av begge maskinene. Dersom du står fast på å kreve kjøpet hevet ser vi dessverre ingen annen utvei enn å la saken gå til normal saksbehandling hos Forbrukerrådet og evt Forbrukertvistutvalget."

 

 

Vi venter nå på forbrukerrådets behandling.

Lenke til kommentar
Vi har solgt flere tusen G556 maskiner og erfarer en relativt lav feilrate.

Den har jeg dårlig for å tru på... virker som 95% av alle G5xx eiere på dette forumet har problemer.

 

Vi løser normalt slike problemer svært effektivt og erfarer 99% fornøyde kunder. Målet vårt er 100

Yah right...

Lenke til kommentar

Når vi fikk tilbudet så gikk vi gjennom andre folks erfaringer med denne nye 600 serien og vi fant en interessant review på notebookforums.com:

 

http://www.notebookforums.com/showthread.p...&highlight=G600

 

Konklusjonen på denne er:

 

Poor build quality

- Keyboard flex, particularly around the spacebar

- Keyboard "vagueness", it takes a considerable amount of pressure to register a keystroke, so you'll get some missed ones during faster typing.

- Internal fan is noisy, and I don't mean from the RPMs. There is actually a scratching sort of noise (ballbearings maybe or something loose).

- The LCD lid slam shut issue, this was exhibited in both units and was said by ECS to be "by design"

- Both units had the same "rippling" in the plastic piece above the keyboard.

- Second unit had a crack in the front of the LCD lid in the translucent accent plastic

 

Ikke faen om vi vil ha den.

 

Det siste er at vi kan velge hva vi vil i multicoms butikk for 9,000 kr.. Vi tenkte vi ville ha 18 mp3 spillere.. hehe

Endret av oleostlid
Lenke til kommentar

Altså - opprinnelig mail hvor ønske om angrerett ble fremmet:

Hei,

Jeg har snakket med broren min som kjøpte pc samtidig. Vi er enig om å bruke angrefristen.

Står selv i loven: ”Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager...”

Skal jeg sende den andre pc’en + bæreveskene vi fikk billig ned sammen med angrerett slippen til dere?

Pc’en min har dere jo der nede. Har glemt å sende med noen cd’er og en slags bæreveska som fulgte med. Dette sendes i morra.

Vi kan sende pc’en ned i morgen. Da er det 13 dager siden vi kjøpte den.

Du kan nå meg på telefon: xxx. Hvis du har noen spørsmål.

Svaret på dette var:

Hei igjen.

Dette kan dessverre ikke gjennomføres.

Intenst arbeid har ført til at ditt primærønske ble oppfylt, og ny PC er på vei til deg med pakkenummer xxx (bedriftspakke dør-dør).

Jeg kan ikke stoppe denne forsendelsen.

Ha en fortsatt fin dag!

Begrunnelsen for at dette ikke er å nekte angrerett blir da slik, i følge MultiCom:

Jeg hadde før jeg tilskrev deg tidligere i dag lest nøye gjennom tidligere korrespondanse. Jeg kan ikke på noe punkt i korrespondansen fortså hvordan dette kan ha blitt oppfattet som at det har blitt nektet angrerett. Svaret du har fått der det skrives "dette kan dessverre ikke gjennomføres" er et direkte svar til ditt ønske om at maskinen skal bli liggende hos oss i påvente av at du sender inn resterende.

 

Altså - ærlig talt!

Den opprinnelige mailen omhandler i sin helhet et ønske om å bruke angreretten. Det er ikke et ønske om at PC'en skal bli liggende hos MultiCom. Det ytres faktisk ikke et slikt ønske; Det er kun en understreking av de faktiske forhold slik kunden ser det. Når MultiCom da svarer på en mail som omhandler ønske om angrerett kan de ikke forvente at svaret blir tolket ut i fra noen annen kontekst uten at det faktisk spesifiseres. Når den eneste spesifikasjonen av kontekst fra MultiCom er: "Dette kan desverre..." må kunden tolke dette som den kontekst mailen er et svar på. Altså angreretten.

Følgende er da i den opprinnelige mailen:

1. Spørsmål om PC nr. 2 skal sendes med vesker og angreslipp.

2. Påpeker at MultiCom allerede har hans PC.

3. Påpeker at noen CD'er og "en slags bæreveske" som fulgte med blir sendt dagen etter.

4. Påpeker at PC'en kan sendes dagen etter.

5. Påpeker at det da vil være 13 dager siden kjøpet.

 

MultiCom påstår her altså at deres svar på dette, som begynner med "Dette kan dessverre ikke gjennomføres." automatisk skal forstås som et svar på pkt. 2 som forøvrig er en påstand og ikke et spørsmål?

 

Man må jo sette seg inn i kundens situasjon, hvor han vil benytte angreretten, og får tilbake at dette ikke kan gjennomføres. Det er mye mulig at det fra MultiCom sin side er helt opplagt at dette kun kunne dreie seg om at de hadde hans PC, men for en kunde som ikke kan dette lovverket blir det ikke slik. Ut i fra dette ville hvem som helst som ikke kan denne loven tolke det på denne måten, og ikke tenkt på at angreretten er noe du ikke trenger å avtale med selger.

 

Dette som blir skrevet av MultiCom kunne like gjerne brukes til å bevise endel andre ting. For eksempel:

1. Det var ikke mulig å gjennomføre kundens ønske slik han ville for at de måtte ha alle varene i en forsendelse.

2. Da de ville ha mottatt varene ville det gått mer enn 14 dager, derfor kunne ikke angreretten benyttes.

3. Angreslipp skal ikke sendes inn sammen med varene, da MultiCom vil ha denne per rekommandert post separat fra varene.

 

Alt dette er selvfølgelig bare tull, men det er lett å tolke som man vil når det trengs.

Lenke til kommentar
Svaret du har fått der det skrives "dette kan dessverre ikke gjennomføres" er et direkte svar til ditt ønske om at maskinen skal bli liggende hos oss i påvente av at du sender inn resterende. Det er dette som ikke kunne gjennomføres ettersom vi akkurat hadde hastebehandlet din reklamasjon som god service og sluttført en pakke ut mot Posten igjen

 

Morsomt. Først kunne ingenting gjøres pga ferieavvikling, så halvannen time senere var ny pc på vei ut etter du kom med krav om å heve kjøpet. Uansett har ikke dette noe å si. Du kom med krav om heving av kjøpet innen 14 dager. Så enkelt er det.

 

Neste punkt fra Klovnene i Åmli er da å påstå at du har misforstått.

 

Østlid:

"Jeg har snakket med broren min som kjøpte pc samtidig. Vi er enig om å bruke angrefristen"

 

Multicon:

"Dette kan dessverre ikke gjennomføres.

 

Intenst arbeid har ført til at ditt primærønske ble oppfylt, og ny PC er på

vei til deg med pakkenummer xxx (bedriftspakke dør-dør).

 

Jeg kan ikke stoppe denne forsendelsen. "

 

 

Du fikk ikke gjennomslag for ditt krav om å heve kjøpet etter angreretten.

Er det så veldig mange andre måter å lese dette på da...?

 

Hvilken del av "Jeg vil ikke ha denne dritten lengre" var det som var vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Dette er den lange forklaringen om at de har rett og vi misforsto:

 

"I denne forbindelse finner vi grunn til å presisere at det aldri har blitt nektet deg angrerett. Maskinen som ble sendt inn ble opprinnelig bedt om at skulle returneres til deg. Etter vi hadde returnert maskinen ble det mottatt melding om at du ønsket å angre og at vi ikke trengte å sende maskinen tilbake til deg. Du fikk da raskt beskjed om at maskinen allerede var sendt tilbake til deg og at vi derfor ikke kunne løse dette i praksis der og da. Dette er ikke forenlig med at du ikke kunne angre på kjøpet, og her ser det ut til at du har misforstått. Angremeldingen har vi mottatt rettidig og du hadde full rett til å angre. Dersom du virkelig ønsket å angre kjøpet kunne du selvfølgelig sendt tilbake det du ønsket med en gang det kom frem til deg igjen. Dette ville forutsatt en aktiv handling fra din side ved at du måtte pakket ned maskinen i original stand igjen samme dag den kom og sendt den tilbake til oss. Dette kan vi ikke se at har skjedd. Vi finner grunn til å anta at svaret med at maskinen allerede var sendt fra oss gjorde at du valgte å beholde den fremfor å angre."

 

"Maskinen som ble sendt inn ble opprinnelig bedt om at skulle returneres til deg" - Dette er feil, da vi aldri ba om å få den tilbake. Vi ba om en omlevering og dette ble avvist.

 

"Dersom du virkelig ønsket å angre kjøpet kunne du selvfølgelig sendt tilbake det du ønsket med en gang det kom frem til deg igjen" - Hvorfor skulle vi gjort det når de sa at dette ikke kunne gjennomføres?

Lenke til kommentar
Etter vi hadde returnert maskinen ble det mottatt melding om at du ønsket å angre og at vi ikke trengte å sende maskinen tilbake til deg.

Dette er enten ren løgn, eller så har MultiCom misforstått, eller så kan de ikke lese. Kan noen av hw.no's eminente brukere fortelle meg hvor det står at de ikke trengte å sende maskinen tilbake:

Skal jeg sende den andre pc’en + bæreveskene vi fikk billig ned sammen med angrerett slippen til dere?

Pc’en min har dere jo der nede. Har glemt å sende med noen cd’er og en slags bæreveska som fulgte med. Dette sendes i morra.

Vi kan sende pc’en ned i morgen.

Like mye som MultiCom sier at kunden har misforstått, så tror jeg nok også MultiCom har misforstått littegranne her...

Det er nok høyst trolig kundens feil det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...