tommis Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Heisann Har kjøpt meg eksternt HD-kabinett og satt i min sekundære HD fra min stasjonære PC. Disken er en WD 120 GB. Kabinettet bruker USB 2.0 og HD ble oppdaget med en gang jeg koblet den til. Problemet var da at den IKKE dukket opp i 'min datamaskin'. Gikk da inn på 'Kontrollpanel'->'Administrative verktøy'->'Datamaskinbehandling', der fant jeg den. MEN den var satt opp som "dynamisk disk", ikke standard, antar at det er derfor den ikke dukket opp i 'min datamaskin'. Uansett, jeg kunne aktivere den slik at jeg fikk brukt den som vanlig, men da måtte jeg aktivere den på samme sted neste gang jeg koblet den til. Derfor prøvde jeg "konvertere til standarddisk" som virket som et forlokkende alternativ i 'datamaskinbehandling'. Dette gikk dritt og nå er det 120 GB "utildelt plass".... Noen som har en ide om hvordan jeg kan redde dataene?
sofTest Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Det står ganske tydelig at å konvertere til "standarddisk" vil medføre at dataene går tapt. Med mindre du vil betale for profesjonelle tjenester, så kan du prøve GetDataBack, PC INSPECTOR™ File Recovery eller lignende programmer.
tommis Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Skrevet 2. juli 2005 Joda det står jo riktignok det... men nå står det jo så mye dumt i de windows-advarslene...hehe. Det var nok i overkant slapt av meg og ikke høre på advarselen.
wil Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 hei. her er det et gratis recovery program som du kan prøve. fikk nettopp tips om programmet selv og det ser bra ut. du slipper å installere dette programmet: Restoration heter det: http://www.download.com/Restoration/3000-2...tml?tag=lst-0-1
Flippo Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 (endret) Neste gang, proev "import dynamic disk". Men jeg mener aa huske at Windows protesterer mot dynamiske disker paa USB kontrollere og da maa disken kobles til vanlig IDE, toemmes, og saa konverteres til Basic foer den kan brukes i USB kabinettet. - Per Christian Endret 2. juli 2005 av Flippo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå