Gå til innhold

Hvorfor er Q-tec så dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man holder en strømforsyning av en viss kvalitet i den ene hånden og en Q-tec i den andre så vil man fort innse at det nok er en del forskjeller. Vektforskjellen er alene nok til å være svært skeptisk til Q-tec

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Den har faktisk gjort det bra på tester flere steder, som f.eks. bit-tech (Det eneste stedet jeg har sett en q-tech test)

 

Ryktet dems har nok mest sansynlig blitt overdrevet. En person i hw. får en dårlig erfaring med q-tec, og det spres til alle. Tilslutt sier alle at q-tec er noe shit.

Lenke til kommentar

altså det er ikke bare BS.

 

q-tec er billig jalla dritt. Du får det du betaler for.

 

En 500W q-tec yter aldri like bra som en 500w annetmerke...bare se på prisforskjellen på den gjennomsnittlige 500w PSU...bare det bør få deg til å tenke deg om. Q-tec oppgir peak ytelse, "alle" andre oppgir sustainable... så en 500w q-tec jobber hardere og er mye mer ustabil enn en annen 500w PSU som får kjørt seg.

 

Ustabile PSU'er kan forårsake mye problemer med ustabilitet, crash o.l. , og kan i verste fall føre til fysiske hardware svikt (en 350W q-tec PSU drepte ett HK og en XP1800+ for meg iallefall..)

 

Qtec 500w - 595kr

andre ~500W PSU'er ligger 200-500kr over i pris...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Lurer egentlig bare på hvorfor disse er så dårlig i forhold til andre?

Veldige billige deler og enkle løsninger som gir lav salgspris.

 

Men er min og andres erfaringer, at det du sparer på q-tec, forsvinner fort i andre ødelagte deler - elektronikk er følsomme greier...

Lenke til kommentar

PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

 

f.eks.

 

"shg Computers SCP300-2x PSU 300Watt, 20/24 pins, 80mm fan, 2 SATA connectors, 20 - 25 db" til 175kr

 

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

Lenke til kommentar
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

 

f.eks.

 

"shg Computers SCP300-2x PSU 300Watt, 20/24 pins, 80mm fan, 2 SATA connectors, 20 - 25 db" til 175kr

 

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

:dontgetit:

 

de der kommer jeg aldri til å teste! selv ikke om jeg får eget hardware til å teste det med! det må bare gå til h**** det der :p

Lenke til kommentar
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

 

f.eks.

 

"shg Computers SCP300-2x PSU 300Watt, 20/24 pins, 80mm fan, 2 SATA connectors, 20 - 25 db" til 175kr

 

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

Men q-tec er billigere - f.eks. 134,- kr for 300W hos mShop

Lenke til kommentar
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

 

f.eks.

 

"shg Computers SCP300-2x PSU 300Watt, 20/24 pins, 80mm fan, 2 SATA connectors, 20 - 25 db" til 175kr

 

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

Men q-tec er billigere - f.eks. 134,- kr for 300W hos mShop

Men..

 

Mye styggere

Bråker MYE mer

og sikkert flere

 

SHG Computers er et veldig kjent firma i Dannmark, som har begynt å selvge i Norge og tror jeg. Er ikke helt sikker. Fant bare en link til dem på forumet til ocshoot

Lenke til kommentar
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

 

f.eks.

 

"shg Computers SCP300-2x PSU 300Watt, 20/24 pins, 80mm fan, 2 SATA connectors, 20 - 25 db" til 175kr

 

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

Men q-tec er billigere - f.eks. 134,- kr for 300W hos mShop

Men..

 

Mye styggere

Bråker MYE mer

og sikkert flere

 

SHG Computers er et veldig kjent firma i Dannmark, som har begynt å selvge i Norge og tror jeg. Er ikke helt sikker. Fant bare en link til dem på forumet til ocshoot

Men du sa

 

Men en ting er sikkert. Man finner billigere strømforsynere enn Q-tec

 

Dette har du enda ikke vist :roll:

Lenke til kommentar
Men q-tec er billigere - f.eks. 134,- kr for 300W hos mShop

 

Ja .. 300 peak watt .

 

 

Prøv å samle info fra Q-tec's webside om detaljer som

holdup time

ripple/noise

max. continious ampere pr. line

Transient Response

Load Regulation

Line Regulation

Efficiency

Power Factor

(man finner ingen info i det hele tatt)

 

Prøv deretter hos de som er anerkjent som skikkelige power supply produsenter

som ocz,antec,enermax,FSP,tagan, osv .

De vil man få opplyst disse egenskapene .

 

 

En produsent som ikke oppgir verdier som er kritiske for

stabil load/drift er ikke noe å satse mtp. nyinnkjøp på etter min mening .

(skjuler de noe ..... ?)

Lenke til kommentar
Den har faktisk gjort det bra på tester flere steder, som f.eks. bit-tech (Det eneste stedet jeg har sett en q-tech test)

 

Ryktet dems har nok mest sansynlig blitt overdrevet. En person i hw. får en dårlig erfaring med q-tec, og det spres til alle. Tilslutt sier alle at q-tec er noe shit.

Støtter den! Har Q-Tec og den duver og går.. ;) Selv errer snørråførti kortslutninger og en god del slag.. :)

Lenke til kommentar
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

 

f.eks.

 

"shg Computers SCP300-2x PSU 300Watt, 20/24 pins, 80mm fan, 2 SATA connectors, 20 - 25 db" til 175kr

 

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

Men q-tec er billigere - f.eks. 134,- kr for 300W hos mShop

Men..

 

Mye styggere

Bråker MYE mer

og sikkert flere

 

SHG Computers er et veldig kjent firma i Dannmark, som har begynt å selvge i Norge og tror jeg. Er ikke helt sikker. Fant bare en link til dem på forumet til ocshoot

Men du sa

 

Men en ting er sikkert. Man finner billigere strømforsynere enn Q-tec

 

Dette har du enda ikke vist :roll:

Greit da, ikke billigere, men omtrent like billig, og MYE bedre, ihvertfall stillere.

Lenke til kommentar

jeg har bare sett en Q-tec å da jeg titta inni den så ble jeg ganske sjokert,

det var KUN 2 stk elektrolytt kondensator..

normalt sett burde/skal det være en rekke med noen små og raske kondensatorer koblet i parralell siden mye av hardware kan trekke store mengder ampere i det den fks fyrer i gang GPUen osv å da må den gi nok strøm i det lille millisekundet å det er da man har de små kondensatorne,

jeg har selv erfaring med at maskinen rebooter i det den starter skjermkort driverne ( det er da GPUen plutselig trekker masse strøm ) å i en Q-tec så jeg ikke en eneste slik rask kondensator, noe jeg ble ganske sjokert over, det var da jeg faktis inså at Q-tec sugde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...