Gå til innhold

Hvorfor er Q-tec så dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en 500W Q-Tec før. Den funket fint i 3 uker så gikk den første vifta, gadd ikke stresse med å sende den inn, så jeg byttet vifta selv. Gikk noen uker til så streiket neste vifte. Jeg brukte da en XP1800+ og 2 disker, til det virket den helt fint. Da jeg byttet til XP2500+, NF7-S og et 6800GT kort ble den helt plutselig veldig ustabil. Kunne slå seg av rett som det var og blåskjermer var et hyppig syn. Kjøpte meg en Aspire 520W, og gjett hva... maskinen ble stabilt som et fjell. Kjører nå en AMD64 maskin og ingen problemer. Vil ikke drømme om hvordan det ville vært å brukt en Q-Tec til denne maskinen! :no:

 

Så jeg kan med hånden på hjertet si at Q-Tec rett og slett er noe billig og dårlig skit. Det er ikke noe som er hypet opp, det har jeg fått erfare. Styr unna! Legg på noen hundrelapper og kjøp noe bedre, det vil du tjene på i det lange løp.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at alle andre enn meg har så fæle problemer med Q-Tec! Eneste jeg har å si på den er støy (31dB :().. Har 450 Gold og den er ikke så altfor ustabil!

 

Men jeg mener nå det sånn at: Du får hva du betaler for! ;)

Poenget er at det bare noen hundrelapper til tryggere grunn, f.eks er denne bare noen kr dyrere enn 450 gold (16,- kr i skrivende øyeblikk) og den er MYE bedre!

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Som en nødløsning funker det helt fett.. Har "et lager" med Q-Tec'er som jeg bruker til masse møkk og modding!

Q-tec + gaming = sant

Q-tec + kontorbruk = helt greit

 

I spill er jo naturligvis min litt gnaven, men ikke til kontorbruk..

 

Edit: 2x http:// i den linken.. :)

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Hadde en q-tec psu, på 450watt. Men ved ca 300watt belastning sa den stopp.

Veit man aldri får topp peak, men så mye forskjell er litt for ille.

 

En venn av meg hadde en tilsvarende, men annen watt. Han skulle overklokke pcen sin, men psu en klarte ikke gi nok strøm når han hadde overklokka. Selv om den hadde nokk watt i massevis. Og mot slutten av livet (1,5år) kuttet den strømmen tett som det var.

 

Misstenker den også for å ha kortsluttet hdden min.

 

Anbefaller den ikke. Kan hende jeg og kameraten min har hatt uflaks, men det ser jo ikke sånn ut på postene deres.

 

Men de er jo billige da :p

Endret av effie2085
Lenke til kommentar
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

 

f.eks.

 

"shg Computers SCP300-2x PSU 300Watt, 20/24 pins, 80mm fan, 2 SATA connectors, 20 - 25 db" til 175kr

 

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

:dontgetit:

 

de der kommer jeg aldri til å teste! selv ikke om jeg får eget hardware til å teste det med! det må bare gå til h**** det der :p

Må si at jeg er helt enig med deg! :cry: skulle sett de PSU slite :devil::evil:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

:dontgetit:

 

de der kommer jeg aldri til å teste! selv ikke om jeg får eget hardware til å teste det med! det må bare gå til h**** det der :p

Må si at jeg er helt enig med deg! :cry: skulle sett de PSU slite :devil::evil:

Den SCP400LN er identisk med NorthQ da...

Lenke til kommentar

q-tec er en billigvare. det er billig kvalitet, det er billig ytelse, det er billig holdbarhet, det er billig design.

 

selv om noen kommer å sier at den q-tecen de har funker helt fint, så vil mange si at den de har er kaputt, eller leverer ikke nok effekt osv.

 

jeg har selv testa ut 3 stk q-tec psuer (med inkludert kabinett) og aldri mer. du får tilsvarende produkter fra andre merker til samme pris som er mye bedre.

 

mer er det ikke å si om den saken.

 

har prøvd å holde meg litt seriøs her nå, mene jeg må bare si at q-tec er no dritt som jeg aldri skal ha noe mer med å gjøre.

Lenke til kommentar

Og der røyk "550W" Q-tec en min... Der er vel svar nok på topic eller?

 

Må forresten si jeg ble litt glad :yes:

 

Kan jeg kjøpe en ny som:

 

ikke bråker noe ******

som er litt mer stabil

som varer litt lengre

 

Dette er en bra dag :!:

 

fikk du lyst å anskaffe deg Q-tec nå eller??

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

:dontgetit:

 

de der kommer jeg aldri til å teste! selv ikke om jeg får eget hardware til å teste det med! det må bare gå til h**** det der :p

Må si at jeg er helt enig med deg! :cry: skulle sett de PSU slite :devil::evil:

Den SCP400LN er identisk med NorthQ da...

selv de kritiske verdiene?

Lenke til kommentar
PÅ shg.no så er det sinnsyk lave priser.

"shg Computers SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control" til 318kr

:dontgetit:

 

de der kommer jeg aldri til å teste! selv ikke om jeg får eget hardware til å teste det med! det må bare gå til h**** det der :p

Må si at jeg er helt enig med deg! :cry: skulle sett de PSU slite :devil::evil:

Den SCP400LN er identisk med NorthQ da...

selv de kritiske verdiene?

Døm selv på shg.no...

Lenke til kommentar
Fatter ikke problemet jeg...

 

Har en Qtech i min arbeidsmaskin som funker strålene, aldri hatt noen problemer der. Har og en i en server hos meg som står på 24/7 og som _aldri_ har krasjet en eneste gang det siste året, noe som absolutt er godt nok for meg.

jada du har 2 stk som funker. mene det hjelper ikke det spøt, q-tec er et billig drittmerke som folk kunne klart seg uten.

 

btw, arbeidsmaskiner og servere har vanligvis ikke noe behov for kraftige psu'er. det at dine funker kan rett og slett være fordi du ikke belaster de noe spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...