Gå til innhold

Noen som har prøvd N/Me


Anbefalte innlegg

Det virker som om du glemmer at det er flere PvPtyper enn HoH/Tombs. GvG, (Arena teller ikke :p) der det ikke er altar-holding, og putrid ikke er så nyttig.

 

Så du sier at man ikke kan klare seg i Tombs/HoH uten en putrid-necro?

Jeg gir aldri ut GvG builds, men det er sant som du sier at putrid ikke er så utrolig bra der.

 

Putrid er ganske så nyttig i alle maps i Tombs utenom relic maps.

 

Skal ikke si at det er umulig å gjøre det bra uten putrid, men du vil se at for øyeblikket vil du ganske så ofte bli eid av putrid hvis du ikke kommer igang med en skikkelig putrid spam.

Ja, du har helt sikkert rett, da du er med i Idiot Savants, og jeg med i et mindre kjent og ganske sikkert mye dårligere guild. :p (Har slutta i GoV for de som ikke visste det)

 

Nei, men det å si at monk er mest nødvendig er teit! Så lenge guild/team builden baserer seg på at en ikke har monk så går alt fint... F. eks at en har en earth ele som protecter alle, og alle har overlevelses skills på seg...

 

Har selv vært på ett damage team hvor vi hadde earth ele som protector. Med dette teamet klarte vi oss like godt som ett team med monk

 

Monks er nødvendig, uansett om du har en earth ele eller to, så vil et godt lag rive dere i stykker om dere ikke har noen monks. (Det vil de sikkert uansett.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Putrid er en strategi, men det finnes jo utallige andre. Tror den store "aha" opplevelsen kommer når man faktisk (som lag) HAR en strategi, og ikke bare 8 individuelle strategier. Når man finner et konsept man vil prøve, så bruker man tid på å finjustere skills slik at man får en helhet. Så lenge alle er enige om denne helheten og kan strategien ned til fingerspissene er det utrolig hvor mye man får til.

Lenke til kommentar

Joda, i teorien så ja. Det kan gå. Men det er en stor sjangse å ta. Tenk hvis laget har mesmere. Se for deg at alle har to disrupt skills. Og de tar hver deres, hva gjør dere da. De to første spella dere caster går til helvette, og dere sitter igjen med lite energi, siden mesmere kan fjerne energi samtidig som de disrupter.

 

Men jeg er enig med deg, det kan gå, men om det går, er jeg ikke sikkert på :)

 

Hvordan var gikk regla igjen?

You can plan and plan all day, but on the battlefield, the plan is forgotten.

 

(eller noe i den duren, i hvertfall samme poeng :) )

Lenke til kommentar
Kanskje et veldig godt guild vil klare å vinne HoH uten monks, men et godt guild med monks vs et godt guild uten monks, prøv å gjett utfallet. Monks er iallfall nødvendig som secondary, War Machine f.eks kjører av og til 8 E/Mo's har jeg hørt.

Se for deg f. eks 8 "damage dealers" som angriper en og samme monk... Den monken vil knuses ned i bakken før du får sagt "bø"!! Og hvis de i tillegg har med seg "blindness spells" og bruker det på warriors og rangers, hvilket gjør at angrepene feiler...

 

Da vil jeg si at teamene er like gode :thumbup:

Protective Spirit, Heal Area, Word of Healing, Healing Seed (noe som nesten hver monk bruker), og i tillegg har du 3 monks med dette.

 

You lose.

Lenke til kommentar

Men Ole, hva når en monk blir targeted av 8 nukers. Da dør han. Og vi kan jo også si at nukerene også består av tre ele/me. Da vil de tre monkene bli slått ut, og 5 nukers tar en monk lett. Men da igjen, vil høyst sannsynligvis nukerene ha mistet noen, siden ingen av dem tåler spess mye, og siden de ikek har healers....

Lenke til kommentar

Protective spirit eier all nuking. Ellers så er jo spirit spam build of the month for tiden, og da har jo det meste rundt 800++ HP. Nei, det er nok en grunn til at kun noobs bruker air spike fremdeles.

 

I tillegg er jo hammer warriors skikkelig populær, og lykke til med nuking gjennom knockblock. Dessuten vil ikke 5-8 nukers ha nok damage til å ta ut et lag så fort at de ikke får resset igjen.

Endret av OleR
Lenke til kommentar

Arena.net har balansert spillet fantastisk, men uansett hvordan du snur og vender på det er en monk mer nødvendig enn en ranger. Rangere er gode, men monker er nødvendigere, på grunn av et enkelt prinsipp.

 

Når man tar skade, må man heale opp igjen den skaden for ikke å tape. Hvilken klasse er best til å heale? Jo, en monk.

 

Gi meg et eksempel på et guild som ikke bruker noen Mo/?'s eller mange ?/Mo's i enkelte builds (som fungerer), så skal jeg gi deg en småkake. Og så prøver du å finne et guild som ikke bruker rangere, warriors, mesmers, necros, eller eles i enkelte builds. Det siste var enklest, sant?

Lenke til kommentar
Jeg er helt med på det du mener, og har en guild (liten) selv hvor vi først brukte healer henchie, men holder nå på å "avle" opp en monk :p 

Eneste poenget jeg prøver å få frem er at spillet er så balansert at ingen proffessions er mer nødvendig enn andre.

 

Jeg kan ikke komme med noen eksempler av den enkle grunn at guilder uten monk er mer skjelden som du sier. Men det trenger vel nødvendigvis ikke å være fordi monk er 100% nødvendig. Kan vel ha noe med det faktum at der er vanskeligere å lage en god build uten monk, og krever ett erfarent team!

Jeg er fortsatt uenig, jeg mener at en monk er 100% nødvendig i et build som satser på å gjøre det godt.

 

Men siden vi tydeligvis ikke blir enige, skal vi bare la denne diskusjonen ligge? :)

 

EDIT: Vi snakker om PvP sant? I PvE er jeg enig med deg i at en monk kan unnværes, og istedenfor bruke en necro og/eller en earth ele. (Selv om dette blir vanskelig på de siste missionene) Men ikke i PvP, mener jeg. :)

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Problemet med Protective Spirit er jo at det bare kan brukes på et target, og et godt nuke team vil skifte target når de ser at en monk har PS på seg, da det er veldig lett å merke.

Du har nok rett der, men uansett så står fremdeles alle de andre problemet med et fullt nuker build.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...