Gå til innhold

Angrerett - hvilke rettigheter har jeg?


Anbefalte innlegg

Jada, jeg sitter her nå med en CPU jeg er mindre fornøyd med. Poenget er selvsagt at jeg har prøvd den, så eska og alt er naturligvis åpnet. Så spørsmålet mitt er; gjelder angreretten KUN for uåpnede produkter? Eller går det greit om en har prøvd produktet? CPU-en ble kjøpt hos Netshop, om det har noe å si.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å sende det inn. Du kan prøve produktet i 14 dager når angrerett skjema ligger ved. Hvis skjema ikke er med så er det 30dager. Produktet skal selfølgelig være intakt og embalasje må være med i "ok" stand så den kan sleges igjen. Du må selve dekke porto på returen.

 

Dette gjelder ved fjernsalg og telemarketing (f.eks. webshop), og ikke i butikk.

 

mvh

Lenke til kommentar

Man skal levere tilbake produktet uten forringelser, dvs i samme stand som da man fikk det. I tillegg skal man ikke prøve produktet i 14 dager, men man skal i løpet av de 14 første dagene teste produktet, og så med en gang man finner ut at nei, dette vil jeg ikke ha, stoppe å teste det, altså minimalt bruk.

 

Uansett, en cpu som er montert, OG påført goop/lignende på er ikke i samme stand som da den kom til kunde, og jeg vil tvile på at man får returnert den. Dette kommer ann på butikken rett og slett...

Lenke til kommentar

Vel, det ser ikke ut som jeg har noen rettigheter når varen er brukt, i følge Netshop:

Hei

Dersom denne er tatt i bruk kan du nok ikke returener den.

Vi har ingen garantier for hvordan denne er klokket i ditt system, dermed kan vi ikke selge denne videre igjen.

 

Noen som vet noe mer om dette? Synes det høres litt merkelig ut.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennon det som står her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...54/1024140584.0

Finner jeg ingen ting som tilsier at Netshop kan nekte meg å sende prosessoren tilbake. Jeg skjønner ikke helt argumentet "den kan ha vært overklokket", da så godt som alle dataprodukter kan overklokkes. Det betyr at de ikke har noen garanti for at skjermkort, ram eller hovedkort som sendes tilbake på angrefrist, kan ha vært overklokket av kjøper. Jeg skjønner heller ikke at dette er noe problem. Så lenge varen er i samme stand som når jeg mottok den, dvs, fungerer som den skal, er vel strengt tatt dette ikke noe problem. Eller? Hvis det er noen som vet noe om loven på akkurat dette, stå fram!

Lenke til kommentar

Så lenge varen kan selges som ny kan du få tilbake full beløp av varen.

Om varen må selges som demo (Som i dette tilfellet) kan du regne med å få tilbakebetalt "kostprisen" på varen.

Ja du har angrefrist, men du kan ikke forvente å få tilbake alle pengene.

 

Du kan også se her: www.angrerett.no

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Vel i loven står følgende:

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

      Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side 

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake 

c) varer som raskt forringes fysisk.

 

Da må i så fall webshoppen bevise at denne har vært overklokket og ikke er i TILNÆRMET samme stand.

Lenke til kommentar

Det er webshoppen som har bevisbyrden på om den er overclocket eller ikke her.

Det er ganske vanskelig å bevise for å si det sånn. :p

 

Fysiske skader derimot er ikke noe problem å finne ut av som regel, produktene blir da tatt bilde av og sendt tilbake til kunden. (I allefall der jeg jobber)

 

Er som regel ikke noe problem å få angrerett på produkter som ikke har fysiske skader.

 

Mvh

MajorP

Lenke til kommentar
hmmm, skal netshop begynne å "prøve seg" også nå ?!

Vel vi skal vel ikke begynne å dømme noen nord og ned med en gang da.

Nå har jeg ikke hatt retur til Netshop på cpu,men vet at andre produkter har dette gått greit med.

Skal se om jeg får tid i morgen til å diskutere dette med dem, er sikker på at det løser seg .

Lenke til kommentar

Ja, jeg håper også det finnes en løsning på dette. Men hvis loven sier jeg har rett til å angre, har jeg vel rett til det. Og da har vel Netshop ikke noe valg? Jeg har i allfall sendt en omfattende mail tilbake, der jeg forklarer situasjonen. Jeg linket også til denne tråden.

Jeg ble forresten litt overrasket over Netshops svar på dette. Jeg handler der i den oppfatning at de en av de beste på service i Norge. Jeg trodde dette skulle gå ganske smertefritt, men det ser kanskje ikke slik ut...

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...