Gå til innhold

Hjelp til å bygge spill pc til ca 9000kr


Anbefalte innlegg

Jeg er absolutt åpen for å bytte kabinett. Men vil ikke at det skal være for tungt, og det er fint hvis det er med 12cm vifte. Og veldig gjerne stillegående!!

 

Men det var en dyr handlevogn du kom med, for den var jo tom !!  :)

hva i all.... :mad:

 

Det kom jo opp på den PC'en jeg satt med der og da. Men jeg skal prøve på nytt...

 

HER! Denne bør virke!

 

*fikset opprinnelig link også*

 

EDIT: Det er satt av plass bak i kabinettet for å montere på en 120mm vifte for utblåsning. I tillegg er det et meget enkelt "klikk på plass" system for disker/drev. Luftinntaket i forkant av kabinettet er utstyrt med støvfilter. :thumbup:

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hart vært veldig aktiv i denne tråden, og gir ikke opp, men prøver igjen på enda et oppsett. Min handlevogn er oppdatert, og nå lyder oppsettet som følger når det ropes ut:

Alt fra MPX.

 

MSI K8N NEO4-F på MPX til 798,-

 

AMD Athlon 64 3200+ boxed "Venice" 1589,-

 

Sapphire Radeon X800XL 256 MB 2689,-

 

Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA 1035,-

 

Thermaltake Xaser Tsunami kabinett 965,-

 

ThermalRock Power View 450W 600,-

 

Nec ND-3540A 395,-

 

2x Veritech 512mb 400mhx CAS2,5 720,-

 

Totall = 8791 + frakt

 

Med frakt traff jeg ca. på blinken, 9k. Tsunmi kabinettet er "najs", alt jeg kan si, og er ikke særlig tungt heller. En kamerat av meg har det. Dyrere ram til en ikke-klokke PC er ikke verdt de ekstra pengene, spør du meg, men feel free til å bytt ut med tccd, hvis du vil :)

Resten av herligheten snakker vel for seg selv.

Lenke til kommentar

Synes virkelig at mitt MPX oppsett er sinnsykt mye bedre og finere (se kabinett) enn komplett-oppsettet. Du må ta det! Vil du ikke byge selv, kan du alltids la MPX gjøre det. :D Er så gira på det oppsettet, at jeg vurderer å ta det selv, selv om jeg ikke ternger det.

Når det gjelder 6800gt vs x800xl, så istedenfor å høre på en liten persons mening, les den store x800XL testen testen av hw.no

X800XL gir mer for pengene, og yter overalt bittelitt bedre spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg liker også det siste oppsettet ditt! Skulle virkelig ikke ønske jeg gjorde det men, så det hadde blitt litt enklere! ;)

 

Er jo sant at de fleste har gode ord om x800xl. Så da er det kanskje ikke så viktig med det der shader 3.0 greiene?! :hmm:

 

Og nå for noen timer siden tikket det inn noen grunker fra kontoen i Sveits! :p Så nå vil jeg bestille hvert øyeblikk! (så slipper dere det maset her også.. ;) )

 

Men liker bedre dette kabinettet: Kabinett I hvert fall når det kommer i sort.

 

Og merker man mye forskjell på 3200+ og 3500+ ? Vet at man får mer for penga med 3200+, men hvis det er veldig merkbart så er jeg villig til å cæshe ut!

 

Så har lyst til å gå for dette innen en time, hvis ingen protesterer sterkt:

Ny PC

Lenke til kommentar

Hehe! Takk igjen! Som du skjønner så begynner jeg å bli lei av å snuse på datastæsj nå! ;) Vil ha det litt håndfast, bygge litt! :thumbup:

 

Men med frakt så blir det vel plutselig litt mer kroners også tenker jeg..

 

Har enda et (viktig?) spørsmål. Trenger jeg noe som helst mer på det oppsettet mitt nå?? Tenker da spesielt på vifter. Fortsatt ingen planer om klokking...

Lenke til kommentar

Hehe! Takk igjen! Som du skjønner så begynner jeg å bli lei av å snuse på datastæsj nå! ;) Vil ha det litt håndfast, bygge litt! :thumbup:

 

Men med frakt så blir det vel plutselig litt mer kroners også tenker jeg..

 

Mente at hvis jeg kun bestiller det headsettet fra den netshoppen, så lønner det seg ikke likevel. Med frakt ble det 480 kr eller no.

 

Men kjører på fra komplett likevel! Her skal det ikke sparas på noe! ;)

 

EDIT: Lurer fortsatt på dette da:

Har enda et (viktig?) spørsmål. Trenger jeg noe som helst mer på det oppsettet mitt nå?? Tenker da spesielt på vifter. Fortsatt ingen planer om klokking...

PC

 

Endret av dup
Lenke til kommentar

Har vel ikke så veldig sterke meninger om det, men jeg synes det er dumt å spa ut masse penger på et øvre middelklasse-kort for så og sitte å spille spillene sine i DX8-grafikk. (PS 1.1) :D

 

Selv så sitter jeg jo med et Radeon 9800 Pro, og er nesten fornøyd, så du får jo noe som er over dobbelt så bra som mitt kort uansett, da. :thumbup:

 

EDIT: Og jeg er ingen liten person - jeg veier 82 kg! :cool:

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...