Gå til innhold

Hjelp til å bygge spill pc til ca 9000kr


Anbefalte innlegg

Da har jeg foreløpig kommet fram til denne pakken:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...64049&su=F-....

 

Noen som har noe å utsette på denne? Forbedringer? Denne bråker vel ikke helt J.... heller? Hovedkortet er greit? Osv.. :D

Ser bra ut det der. Eneste som bråker er den lille viften på hovedkortet.

Hvis du kjøper en slik kan du koble den mellom viften og hovedkortet. Da kan du justere ned hastigheten (og støyen selfølgelig) på viften.

Hvis du ikke har tenkt til å benytte deg av SLI,så er dette et godt og lydløst alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får hive meg på her jeg og:

 

Om du vil spare noen kroner, kan du gå for det første 6800GT-kortet du hadde funnet (Gainward), da det koster noen hundrelapper mindre.

 

Og sørg for at du finner ut om det er en "Venice" CPU du har valgt, da de har mer overklokkingspotensiale, sånn at du kan drøye en evt. oppgradering enda lengre..

 

Tagan PSUer er bra, hadde 480wattern tidligere og var meget fornøyd med den, men byttet den ut til fordel for en Mist 500w fra microplex, da den er en hel del stillere..

 

Og vet ikke om det kabinettet er spesielt bra, mente å ha lest en test av det (eller et svært likt) en plass, der det ikke fikk spesielt bra kritikk.. Men det er nå så.

 

 

Men ellers tror jeg du vil komme meget langt med det oppsettet, å spille bør ikke bli noe problem på en stund..

Lenke til kommentar

mener det er sløs av deg å bruke nesten 800kr mer på 6800gt kortet, når du for med x800xl hos netshop som yter like bra! desuten for du med en kraftigere prosessor, i tillegg til at nettsummen totalt blir nesten 1000(!) kr billigere enn komplett oppsettet, så jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor du skal kjøpe det oppsettet.

Lenke til kommentar

igjen takke for gode svar av dere! :yes: En super side, hadde nok ikke kommet noen vei uten! :thumbup:

 

Men ducmaster, den 800 kr forskjellen, da tar du prisene på begge korta fra netshop? For der er jo 6800gt noen hundringser dyrere enn på komplett.

 

Jeg prøvde meg på et oppsett på netshop tilmærmet likt det jeg har på komplett, og da ble det en del dyrere faktisk. Men kunne sikkert tatt andre løsninger hvis min hw-viten hadde vært bedre!

 

Men nå har jeg begynt å lure på om det er noe forskjell på 6800gt og "x800xl" (det var det det het?) Virker jo som om de fleste har anbefalt det første.

 

Og hva med AMD kontra Intel?

 

-Kjetil

Lenke til kommentar

ville gått for ati skjermkort eller 7800 viss du klare og spare nok på andre delar sida ytelsen på x800xt pe og 6800 ultra er ca den samme(dei er best på forsjellige ting) og x800xt er masse mindre og minskar ikkje luftgjennomstrømninga i kabbinette i næreheten so masse.

 

6800 ultra er ein del kraftigare enn x800xl

 

edit: har og hørt om mange som har problem med 6800 ultra med at det låser seg og restartar osv...

Endret av bonebraker
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...B9-E8F2A0FB8667

 

Det er vel det jeg ville godt for innen den prisklassen som er aktuell for deg.

Det er også rom for en god del klokking..... :yes:

Nice! Det så veldig bra ut. :yes:

Eneste jeg ville byttet der er skjermkortet til dette.

 

Muligens også tatt billigere ram. For eksempel et par av disse.

 

Edit:Ville nok også valgt en Samsung S-ATA2 disk.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...1B-BDA9CFC33152

 

hva med denne? ikke noe masse casemods å sånt bare deler du trenger, som er bra, prossesorer en er en venice så den kan du klokke opp litt, skjermkortet er bra, det vil gi god ytelse på spill, lydkortet gir god lyd osv trenger du mer?

men de andre har vel kanskje bedre peiling enn meg så er ikke sikker jeg ;)

Endret av marius90
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...1B-BDA9CFC33152

 

hva med denne? ikke noe masse casemods å sånt bare deler du trenger, som er bra, prossesorer en er en venice så den kan du klokke opp litt, skjermkortet er bra, det vil gi god ytelse på spill, lydkortet gir god lyd osv trenger du mer?

men de3 andre har vel kanskje bedre peiling enn meg så er ikke sikker jeg ;)

Jeg hadde heller valgt Joatrucci sitt oppsett,men byttet til Twinmos Speed Premium ram,Sapphire X800XL Ultimate Edition skjermkort og en Samsung disk.

Da blir det en VELDIG stillegående pc med gode overklokkingsegenskaper.

Prisen blir da også like lav som ditt oppsett.

Lenke til kommentar

Nå er penga på vei til riktig konto, så nå blir det ikke lenge til bestilling!! :D

 

Men vrir meg voldsomt i søvne nå, da det foregår en krig mellom ati og nvidia i drømmene mine! :ohmy: Det det står mellom nå, er det sapphire X800XL Ultimate Edition og et XFX 6800 GT kort. Prøvd å lese masse tester mellom disse, men har ikke kommet noen vei fordet! :(

 

Hva er forresten forskjellen mellom sapphire X800XL Ultimate Edition og Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail??

 

Og hvis jeg går for et ati skjermkort, så må jeg vel ta et annet hk siden SLI blir overflødig.

 

Puh!! Mye å tenke på om dagen... ;)

 

Edit: PS! Har ikke peil på overklokking altså

Endret av dup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...