Gå til innhold

Hjelp til å bygge spill pc til ca 9000kr


Anbefalte innlegg

Sjekk flere butikker..!!!!

Har sett på et oppset (like) for deg hos komplett og psdata

Komplett sin pris: 11487,-

Psdata sin pris : 10678,-

-------------------------------------------

Gå for annet minne, helst CL 2 til AMD

Sata 2 disk med 16MB koster bare ca. 60kr mere enn samme disk med 8M

-----------------------------------------------

Om du går opp 778 kr i forrhold til ditt oppsett, så får du mye for de pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har planer om å gå gjennom flere nettsteder ja. Men tenkte å gjøre det til slutt, når jeg har bestemt meg ca for hva jeg vil ha.

 

Men har du noen anbefalinger av ram CL2 ?? På både Komplett og feks PSData?

Lenke til kommentar

Om du ikke skal ha et DFI hovedkort, er RAM av typen samsung tccd å anbefale..

 

Denne typen RAM gir meget god ytelse ved lave spenninger (2.75-2.85v)

 

Du finner test av dette på bl.a. overklokking.no (OCZ EL PC-3200 Platinum Rev. 2)

 

Du finner brikkene på netshop.no til kr. 1750,-

 

Ellers har mpx.no et par moduler basert på samsung tccd, men dette er et merke jeg ikke har noen kjennskap til, så jeg vet ikke hvordan ytelsen blir i forhold til f.eks. OCZ sine eller G.Skill.

 

Sistnevnte finner du på shg.no til en pris pålydende kr. 1553,-, men de er ikke på lager for øyeblikket.

 

På komplett finner jeg bare Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1), men den prisen var jo bare latterlig.. Det er penger å spare ved å handle RAMen på netshop.. :thumbup:

 

 

Håper dette var til hjelp..

Lenke til kommentar

Vil du virkelig ha mest gaming for pengene, og ikke skal klokke, skal jeg prøve å mekke sammen et oppsett som vil gi deg nettopp det. ;)

Handlekurv 9k - mest 3dmarks for pengene Dette er et morsomt og nesten merkelig oppsett; 7800GTX i listen på hardware som lander på en sum av 9188 kr! Men er jo ganske genialt. Cpuen er heller ikke det som regnes en stor flaskahals for enorme 7800 (men bruker mindre strøm enn fx5900, måtte må med det).

 

Sikkert noen som er skeptiske til det, men si meg, hvorfor bør ikke trådstarter gå for det oppsettet, da dette gir mest ren gaming-ytelse?

 

du får ihvertfall mer "3dmark pr krone" med dette oppsettet, og det holder så godt som budsjettet, men skal du ha fancy kabinett\PSU, blir det nok sprengt.

 

Begrunner mine valg:

 

Hitachi har med de senere disker hevdet seg, og er nå stille på linje med Seagate (har prøvd disken). Disken jeg valgte har også desidert lavest søketid= resulterer i rask oppstart, så denne disken er intet dumt valg.

 

Nforce4 er nesten et must for at en ny PC virkelig skal være ny, med sata2 (noe valgt disk bruker) og med dual channel.

Men selv med Nforce4, kan vi få en billig løsning, og da endte det på de søte små micro-atx hovedkortene, som gir god luftgjennomstrømning (passer også til vanlig miditower). Eneste minuset er "bare" 3 pci-porter, men alt komme integrert i disse dager, så trenger ikke mange av disse i denne integrerte verden.

 

Kabinett er smak og behag, så her er det best at du ser deg rundt selv. ;) Det jeg foreslo har jeg bygd PC i, og er, tross prisen kvalitet.

 

Når det gjelder psuen, så for å være helt på den sikre siden, kunne det være lurt å gå for mer watt enn de 400 wattene som kommer med mitt kabinett-forslag. ;)

Men starte, det vil den, for har prøvd den, men vet ikke om det er kvalitet i det lange løp.

 

Rammen er helt grei den med CAS2,5, for ikke-klokkeren. Før var det kompatibelitetsproblemer med Twinmos, håper at alle vet at det ikke gjelder i nyere systemer.

 

Så, hva synes dere?

 

Edit: Du kan spare 66 kr på å velge Crucial rammen, men den er med 0,5 høyere latency. Jeg mener de 66 kr ekstra for twinmos rammen er verdt det, selv om ikke latencien har alt for mye pris\ytelse å si for gameren. Viktigere for klokking.

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Fordelen med å velge tccd-ram, er at du kan kjøpe f.eks. en 3000+ venice og klokke den kjempehøyt, samtidig som man kjører minnet synkront.

 

Å kjøpe en 3500+ er ikke noe jeg ville gjort, OM man satser på å skaffe RAM av nettopp denne typen..

 

Men ellers ser jo alt veldig greit ut, tror ikke trådstarter blir misfornøyd uansett hva han velger av oppsettene her.. :thumbup:

 

Men Deuz, skal stakkaren kjøpe en og en ting fra en masse butikker, blir fraktkostnadene helt vanvittige..

 

Greit å handle en og annen tingen, men når hele maskinen kommer fra 5-6 forskjellige sjapper synes jeg det blir litt mye.. :hmm:

Lenke til kommentar

Trådstarter har allerede sagt at han ikek skal klokke, og da er det langt ifra ytelsesmessig forsvarlig å kjøpe tccd o.l i et budjett på 9k.

 

Du har rett i at det blir dyrere i praksis, da alt skal bestilles på færrest mulig shops, men ellers så har Netshop alt på lager, men noe er overpriset, så prisen ender der på 10562,- Så en må vurdere om det lønner seg å bestille alt fra

èn eller to butikker. Uansett blir det som regel noe bytting mellom alternativene av "ikke-viktige" produkter, fordi den aktuelle webshoppen enten ikke har produktet på lager (gjelder ikke her), eller har ekstremt overpriset et produkt.

 

Så ja, budsjettet blir nok sprengt, men skjønner enda ikke hvorfor han ikke burde gå for det opsettet hvis han bare gikk hakket ned på GPU til f.eks x800xt? Da blir det rimeligere, og allikevel bedre ytelse enn deres alternativer i spill.

Nå sitter minnekontrolleren på cpuen, så det er ikke mye ytelsesforskjell mellom hovedkort, så skjønner ikke hvorfor dere tenker dyrt, nå han ikke skal klokke.

Lenke til kommentar

Deuz: Takk for svar! ;) Men spørs om jeg rett og slett- ikke tør å prøve meg på den! :ermm: Dessuten blir det litt tungvint når jeg må bestille fra flere steder, og budsjettet mitt er vel i overkant allerede.

 

Holder fortsatt på oppsettet jeg har så langt. Men er fortsatt litt usikker på rammen, men hvis den holder mer enn nok uten klokking, så er det sikkert bra nok for meg. Og det er mulig at jeg går ned til 3200+ hvis dette holder.

 

Nå nærmer det seg ny pc i alle fall!! :w00t:

Endret av dup
Lenke til kommentar
Lurer forresten på noe. Hva er forskjellen på disse skjermkorta:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306372&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307844&cks=PRL

 

Er det verdt å bruke 250 kr mer på det siste?

Ultimate edition er det blant annet:

-1 x S-videoutgang

-DVI-VGA-adapter

 

noe som ikke er på den andre. Altså det er mer stæsh på ultimate edition og den er bedre bundlet.

Lenke til kommentar
Nå er penga på vei til riktig konto, så nå blir det ikke lenge til bestilling!! :D

 

Men vrir meg voldsomt i søvne nå, da det foregår en krig mellom ati og nvidia i drømmene mine! :ohmy: Det det står mellom nå, er det sapphire X800XL Ultimate Edition og et XFX 6800 GT kort. Prøvd å lese masse tester mellom disse, men har ikke kommet noen vei fordet! :(

 

Hva er forresten forskjellen mellom sapphire X800XL Ultimate Edition og Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail??

 

Og hvis jeg går for et ati skjermkort, så må jeg vel ta et annet hk siden SLI blir overflødig.

 

Puh!! Mye å tenke på om dagen... ;)

 

Edit: PS! Har ikke peil på overklokking altså

Hvis jeg var deg, hadde jeg valgt et GeForce 6800GT, som opprinnelig var planen.

 

Årsaken? De yter nesten helt likt, men 6800 har støtte for Pixelshader 3.0, som - tro det eller ei - faktisk har noe å si.

 

Det første spillet som eksklusivt bare støtter PS 3.0 og ikke PS 2.0 (for ikke å snakke om PS 2.0b) er det nyeste SplinterCell. Jeg tror det blir flere spill der det blir på samme måten.

 

Jeg er fullstendig klar over at det er mange av dere som mener det er helt uvesentlig med PS 3.0-støtte. Det mener dere ikke om et år.

Lenke til kommentar

hvis du kjøper Dette oppsettet, kan du trøste deg med at jeg sender deg en gratis fullversjon av elastomania...

 

for å være mer presis: RAM Brikkene er noe tøv, kanskje det er mulig å leke seg med bokstavene i notepad med opsettet, Men skal du kunnne spille f.eks Battlefield 2 så må du fullstending endre mening!

spørr heller noen på Psdata om å sette sammen komponenter for ditt behov til under 10000 kroner!...

 

den meningen kom fra meg...! ok?

Lenke til kommentar

Du kunne ikke tenke deg å bytte kabinett? På den måten kan du spare en del kroner.

 

Mitt forslag. Totalpris: 8463,-

 

Som du ser har jeg valgt et kabinett med innebygget strømforsyning. (Som forøvrig er en FortronSource strømforsyning, stillegående, av høy kvalitet.)

 

I tillegg har jeg satt opp en A64 3200+ Venice, som jeg mener er "mest for pengene" akkurat nå. Og skulle være bra nok i massevis til alle spill jeg kan tenke meg. :)

 

Edit: Fikset linken. Den viste opprinnelig tom handlevogn. :blush:

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Jeg er absolutt åpen for å bytte kabinett. Men vil ikke at det skal være for tungt, og det er fint hvis det er med 12cm vifte. Og veldig gjerne stillegående!!

 

Men det var en dyr handlevogn du kom med, for den var jo tom !! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...