Gå til innhold

Er det noen som har fått sin 3700+ San Diego enda?


Anbefalte innlegg

Har liggende inne en bestilling på 3700+ San Diego hos Komplett. Den var ubekreftet på lager både hos Netshop og Komplett 29 juni. Nå er den ubekreftet 1 juli hos Komplett og 14 juli hos Netshop.

 

Har en følelse av at dersom ikke Netshop får inn prosessoren før 14 juni greier nok ikke Komplett det heller. Derfor lurer jeg på om denne prosessoren har vært solgt tidligere i Norge, eller er dette første partiet man venter på?

 

Er det noen her med erfaring fra 3700+ San Diego og som har kjøpt den? I såfall hvor fra og når?

 

4000+ San Diego har Netshop på fjernlager, (men den blir dog 1100 kroner dyrere og da sprekker budsjettet mitt) så det tyder jo på at 3700+ burde være rett rundt hjørnet også.

 

Jeg postet ikke denne posten i Webshop- og butikkdiskusjoner da jeg føler den omhandler CPU'en og ikke forretningene som selger den. En moderator må gjerne flytte den hvis posten ansees som feilpostet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi den er av samme serien som den til min kompis og da klokker den sannsyneligvis likt med hans, det vil si det samme som min 3200+.

Så hvorfor køpe en cpu til nesten 3000 kr når du får en til halve prisen som yter like bra .

Det er da en San Diego med 1 mb cache du sitter på, og selv om den ikke kan kjøre på høyere klokk en din 3200+ Så er det vel en fordel med dobbel så stor cache?

Lenke til kommentar
Fordi den er av samme serien som den til min kompis og da klokker den sannsyneligvis likt med hans, det vil si det samme som min 3200+.

Så hvorfor køpe en cpu til nesten 3000 kr når du får en til halve prisen som yter like bra .

Det er da en San Diego med 1 mb cache du sitter på, og selv om den ikke kan kjøre på høyere klokk en din 3200+ Så er det vel en fordel med dobbel så stor cache?

Joda,men den fordelen er forsvinnende liten og ikke verd den doble prisen .

Lenke til kommentar
Fordi den er av samme serien som den til min kompis og da klokker den sannsyneligvis likt med hans, det vil si det samme som min 3200+.

Så hvorfor køpe en cpu til nesten 3000 kr når du får en til halve prisen som yter like bra .

Det er da en San Diego med 1 mb cache du sitter på, og selv om den ikke kan kjøre på høyere klokk en din 3200+ Så er det vel en fordel med dobbel så stor cache?

Joda,men den fordelen er forsvinnende liten og ikke verd den doble prisen .

Og når du i tillegg kan få tak i en annen som klokker enda bedre.. ;)

Lenke til kommentar
Fordi den er av samme serien som den til min kompis og da klokker den sannsyneligvis likt med hans, det vil si det samme som min 3200+.

Så hvorfor køpe en cpu til nesten 3000 kr når du får en til halve prisen som yter like bra .

Det er da en San Diego med 1 mb cache du sitter på, og selv om den ikke kan kjøre på høyere klokk en din 3200+ Så er det vel en fordel med dobbel så stor cache?

Joda,men den fordelen er forsvinnende liten og ikke verd den doble prisen .

Og når du i tillegg kan få tak i en annen som klokker enda bedre.. ;)

Nå vet jeg jo ikke med sikkerhet hvordan denne klokker da siden den ikke er prøvd,men sannsyneligvis klokker den ike bedre enn den jeg testet da begge er fra samme serie og produsert i uke 16 i 05

Lenke til kommentar

Update:

 

Da fikk jeg min San Diego på lørdag.

Synes den virker utrolig kjapp, og er ikke noe merkbart tregere enn min 3.2E på multitasking selv om den ikke har Hyper Threading.

 

Etter en dags bruk er jeg strålende fornøyd, og regner i grunn ikke med at den vil bli klokket noe i fremtiden. Synes den gjør jobben sin bra nok på 2200MHz.

Lenke til kommentar

Hyper Threading er en slags virituell cpu.. kunstig dual core for å si det enkelt som behandler forskjellige oppgaver samtidig raskere enn en uten Hyper Threading.

 

Enkelt forklart, men dog skal det sies at jeg i ettertid merket ganske stor forskjell på den gamle pentiumen min med Hyper-Threading og San Diegoen, spesielt i arbeid hvor Hyper Threading kommer til sin rett. Det å pakke ut en DVD på 4.5GB i rar-filer er vel det beste eksemplet på hvor overlegen Hyper-Threading egentlig er, for med San Diegoen bruker jeg i overkant av 5 minutter, mens med Pentiumen halve tiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...