BareGjest Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Kjøpte ny skjerm nettopp - og den er på alle mulige måter toppen bortsett fra et punkt: den faen meg suger i CS!!! Helt umulig å spille på!!! Har slått av Vsync - den kjører 100fps men den suger likevel!!! Går helt fint i UT2004 - noe som er rart. Er det noen her som har klart å spillse CS på skjermen her - rop ut for jeg trenger tydeligvis hjelp. Får jeg ikke dette til mot slutten av uka så sender jeg skjermen rett tilbake der den kom fra!!
Rafael Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Ro deg litt ned, og gi deg med alle utropstegnene. Isteden for å klage over at den er så dårlig, spørre om hjelp og true med at du sender den tilbake, så kan du kanskje forklare hva som er feil.
BareGjest Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Skrevet 28. juni 2005 Jo du har et poeng - det er bare kjipt å gi 6500 for en skjerm og finne ut at den ikke duger i CS. Kritikk tatt
Jankee Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Om du hadde gjort litt research før du kjøpte ein LCD-skjerm så ville du ha funne ut at LCDer viser best bilde i 1600x1200, og du kjører vel CS i 800x600. Dermed er skjermen litt på "bærtur" med at 4 fysiske pixler skal bli vist som ein pixel.
rulleguru Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Du sier jo bare at skjermen suger, du sier ikke noe om hva som er galt. Hvordan forventer du at noen kan hjelpe?
Ni kon Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Skjermen er fra dette årtusen. CS fra et annet. De er ikke skapt for hverandre.
BareGjest Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Greitt - det var en noe dum post. Utfyllende: Har hørt at LCD skjermer er låst til 60 hz når man kjører over DVI - uansett(?). Til tross for at jeg kjører vsync av så virker det som om skjermen overhode ikke evner å gi meg den gode flyten jeg vet resten av maskina klarer i CS. Altså - det er ikke snakk om noe etterslep ellerno på skjermen - det virker mer som om hele maskina lagger. CS flyter rett og slett ikke godt nok i forhold til den gamle 19" min. Det jeg først og fremst merket var at musen lagget i desktopen akkurat idet jeg bytte fra min gamle 19" til Lacie skjermen. Musen som er en 510 kjentes ut som den plutselig hadde blitt trådløs. Den følelsen henger igjen i endel kjappe fps spill som UT2004 og CS. Det er greitt at dette er en lcd skjerm - og ja jeg forventet noe etterslep, men det virker rett og slett som om skjermen ikke evner å vise de 60 fps engang. Dumper ned mot 30 i enkelte situasjoner tipper jeg - uten at jeg har målt det med fraps.
FJERNET111 Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hvis det dumper ned i 30fps så er det jo bare maskinen sin feil og ikke skjermen... Det er ikke skjermen som styrer fps'en vettu Fraps gir nok desverre ikke uttrykk for det du _føler_ i CS, da den måler de faktiske bilder per sekund. Musen som er en 510 kjentes ut som den plutselig hadde blitt trådløs. Den følelsen henger igjen i endel kjappe fps spill som UT2004 og CS. Er dette sånne tullemyter som fremdeles går igjen i CS-miljøet eller? Du kan ikke "kjenne" at en mus er trådløs. Da har du bare prøvd vanvittig dårlige mus.
Gunder1 Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 (endret) He he, når jeg kjøpte meg 20 tommer tenkte jeg ikke på at den bør kjøres i native mode (1600x1200) Da finner en ofte ut at eks et 6600GT ikke funker lenger HVILKET skjermkort sitter du med Endret 3. august 2005 av Gunder1
BareGjest Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Skrevet 30. juni 2005 Sitter på 20" Lacie .. Og nei - det er ikke en tullemyte. Man kjenner stor forskjell på trådløs og trådbasert mus. Iallefall om du har spilt CS en stund og foretrekker at musen følger med i svingene .. .. og hva 30 fps angår så dro resten av maskinen helt fint i samtlige andre spill da jeg satt på en 19" crt skjerm. Da jeg bytte over til Lacie 20" skjermen så henger ikke lenger bildet med. Prøvde vanlig vga kobling og det fungerte bedre - men da igjen var ikke bildekvaliteten like god som over DVI.
Håvard Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Og nei - det er ikke en tullemyte. Man kjenner stor forskjell på trådløs og trådbasert mus. Iallefall om du har spilt CS en stund og foretrekker at musen følger med i svingene .. Eneste forskjelden på mus sånnsett jeg har merka, er kulemus - optisk/laser, og USB/PS2.. PS2 porten er mye bedre til bruk a mus... USB portene er nokk ikke ment for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå