Gå til innhold

DPS-warrior på høy level = obsolete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ms reaper critt warr :) , jeg tanker nesten aldrig i noen instancer , annet enn 5 mans instancer

I mc så ligger jeg og en annen rogue og slost om første plass hele tiden menst resten av dmg dealerene er ett godt stykke lengre nede :)

er ikke noe som å få inn 2-3 3300crits på en boss me execute i mc :) ..

har ikke det beste utstyret , ca 25 crit unbuffed , reaper , og ett par epics .

DPS ftw :)

Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584
Skrevet
Er det sånn at en DPS-warrior er buttfucked på høy level/endgame? Skjønner jo at den defense-specca warrior er den beste tanken man får, men det kan da ikke bety at ingen trenger en kriger med arms/fury-build?

Er 40 for øyeblikket (nettopp fått MS og alt er fryd og gammen), og kjører 2h axe (Whirlwind Axe). Sweeping Strikes sammen med Cleave er en favoritt, og jevnt over mye bruk av MS og Execute gir bra med skade.

Er det overhodet ikke bruk for slike Warriors endgame?

jo i PvP.

btw

om warrior out damager rogue vet jeg ikke, men mot mobs og bosser med millionervis av HP så kan warrior spamme execute fra under 20%

det er mye execute og dmg.

Skrevet
En defence speccet warrior er egentlig ubrukelig, ettersom en bra 31/20 arms/fury warrior tanker like bra, ja også i MC (må seff bruke skjold & 1-hånds + def stance).

Tullball. Foreslår at du tar en titt på protection-treet igjen (hvis du har en warrior over lvl 10 da). Bare ett av talentene der (Defiance) gir alene +15% aggro i def. stance. I tillegg har du en god del annet som hjelper. Langt mer effektiv med skjold, høyere armor, kortere cooldown på taunt, stunds, silence på shield bash, Last Stand. For å nevne noe.

Jeg har fortsatt til gode å se en warrior skade mer enn meg (warlock) i MC. Mage/rogue/hunter kan gjøre det, litt avhengig av hvilke bosser/mobs.

Skrevet (endret)

En god rogue outdamager hvilken som helst dps warrior (med mindre han har Spinal Reaper).

Rogue kommer helt ann på skills. Jeg har for eksempel en rogue i guilden som outdamager alle, med "bare" 2 40dps daggere, mens andre rogues har bedre equip samt 2 50+dps daggere, og warriorer med arcanite reaper.

I damage: Rogue > Warrior > Hunter/Mage - osv.

EDIT: btw, "Munch: Jeg får være maintank i MC, selv om jeg har MS build, fordi jeg har så bra gear (18000 tankpoints ubuffa)."

Mener du 18 000 armor rating? O.o Det er jo temmelig umulig. Eller er det snakk om no warrior ting jeg ikke skjønner meg på :p

Endret av Taykun
Skrevet
EDIT: btw, "Munch: Jeg får være maintank i MC, selv om jeg har MS build, fordi jeg har så bra gear (18000 tankpoints ubuffa)."

Mener du 18 000 armor rating? O.o Det er jo temmelig umulig. Eller er det snakk om no warrior ting jeg ikke skjønner meg på :p

tror det er noe vi ikke skjønner :p . kanskje at den med mest tankpoints kan i teorien holde best aggro.

Skrevet

Tankpoints er en mod til WoW som regner ut en fiktiv score på bakgrunn av utstyret du har på deg. Tallet sier lite i seg selv, men du kan sammenligne med andre/annet utstyr for å se hva som blir "best".

"Rogue > Warrior > Hunter/Mage - osv."

Plasserer du warrior bakerst i lista der så er jeg kanskje enig. Mage, rogue, warlock, hunter, så warrior før paladin/druide/priest (snakker her om healende priest, shadow priest kommer lenger opp). Sammenligninger blir helt feil om man forrutsetter at warrioren har ekstremt utstyr, mens de andre har "vanlig" utstyr. Forutsett at rogue har et godt våpen eller to, at huntere har en god gun/bue, og at mage/warlock har en del +spell dmg/+% crit on spells, så vil du se at en warrior ikke har sjanse til å holde følge i f.eks. Molten Core. Der har de også svært sjelden mulighet til å angripe flere enn en mob om gangen. I de tilfellene det er flere samlet blir de uansett overkjørt av skaden mage/warlock gjør med AoE.

Men, en arcanite reaper i bakhodet i PvP svir, og ja, de kan gjøre god skade i PvE også, men neppe like mye som en del andre klasser med tilsvarende godt utstyr.

Skrevet

Aasgaard : jeg tenker meg at du aldrig har vert i mc og lignende før , jeg har vert i mc en god del ganger nå , kommer vanligvis ut som top damage dealer , mages er laaangt nede på listen , så er hunters .. og jeg tanker en del av og til også ..

jeg har 2 epics og en reaper , og bracers of valor , resten er crap ..

man trenger ikke godt utstyr for å gjør my dmg PvE , men en reaper er nesten en selfølge som warrior .. kan sikkert poste noen screenies når pcen min er oppe og går

31/5/15 build er forresten en god build for de som vil tanke og duge greit nokk i pve

jeg kjører seff 31/20 :)

Skrevet (endret)

Hørest ut som du aldri har vært i MC. Er selv en lvl 60 Warrior og har merket meg at alt det Aasgaard sier stemmer :) (Forresten så tror jeg han har vært i MC mer en du noen gang kommer til og bli)

Endret av Dandar
Skrevet
Aasgaard : jeg tenker meg at du aldrig har vert i mc og lignende før , jeg har vert i mc en god del ganger nå , kommer vanligvis ut som top damage dealer , mages er laaangt nede på listen , så er hunters .. og jeg tanker en del av og til også ..

jeg har 2 epics og en reaper , og bracers of valor , resten er crap ..

man trenger ikke godt utstyr for å gjør my dmg PvE , men en reaper er nesten en selfølge som warrior .. kan sikkert poste noen screenies når pcen min er oppe og går

31/5/15 build er forresten en god build for de som vil tanke og duge greit nokk i pve

jeg kjører seff 31/20 :)

Jeg har vært i Molten Core mange ganger, ellers ville jeg selvsagt ikke uttalt meg her. Jeg snakker på bakgrunn av diverse damagemeters i MC. De er kanskje ikke 100% nøyaktige, men de gir i alle fall en pekepinn. Hadde også en 60 warrior i closed beta. En warrior med godt våpen sniker seg opp på topp 10 en gang i mellom, aldri topp 5. Vi har konstant to mages på topp, etterfulgt av en rogue eller to, og så kanskje en warlock. Huntere kan også snike seg inn relativt høyt oppe. Så blir det de klassene om hverandre noen plasser, før første warrior. Mot enkelte motstandere kan warriorer komme lenger opp, men ikke over tid.

Jeg (warlock) har ikke ekstremt utstyr. 4-5 epics, +110 spell dmg totalt, samt litt + crit. Har shadowmastery/ruin-build, fortsatt ikke spilt med en warrior som skader mer.

Skrevet

som sagt , jeg kan poste screenies når jeg får fiksa datan :) .. tror jeg har noen screenies av dmg meters liggende ..

det er forresten vanligvis bare meg som er warrior på top 10 dps lista :) , av og til en med obsidian som ligger og sniker litt nede på lista

Gjest member-60584
Skrevet
Rogue kommer helt ann på skills. Jeg har for eksempel en rogue i guilden som outdamager alle, med "bare" 2 40dps daggere, mens andre rogues har bedre equip samt 2 50+dps daggere

backstab er instant.

dmg range og speed har noe å si. selve DPS tallet på daggern hakke noe å si

en 80-80dmg dagger med 2.0 speed har 40DPS

en 80-80dmg dagger med 1.0 speed har 80DPS

først nevnte er best for instant attacks som backstab som utgjør meste parten av dmg til rogue.

attackpower adder 1 DPS per 14 AP.

den 2.0 speed daggern med mindre DPS får 2dmg per 14 AP. det øker dmg til instant attacks som backstab og sinister strike noe jævlig.

ikke les av DPS...

Skrevet

vi har aldri mages på topp , bortsett fra rett etter vi har tatt magdamar fordi de får nuka så mange core hounds eller hva de heter ..

vi går vanligvis til shazzrah (akta spelling) før vi gir oss for dagen , snakker om litt lengre runs , ikke sånne små mc runs

Skrevet
vi har aldri mages på topp , bortsett fra rett etter vi har tatt magdamar fordi de får nuka så mange core hounds eller hva de heter ..

vi går vanligvis til shazzrah (akta spelling) før vi gir oss for dagen , snakker om litt lengre runs , ikke sånne små mc runs

Altså, det vil ikke jeg kalle et "lengre run", snarere et kort. Vi tar stort sett til og med Golemagg på dag 1. Slik at det bare er Majordomo og Ragnaros som gjenstår til dagen etter. Logger ut en warlock og et par andre på et trygt sted like ved Majordomo, så vi slipper å renske vei inn. Det er du som er ute på "småruns" her. :p

Skrevet

hehe , såpass ja :)

har ikke så mange guilds på vår server som er komt så langt i pve skjønner du , så vet ikke hva som er normalt , men ett mellom langt run da :p ..

Skrevet

Vi kjører MC regelmessig. MT er faktisk _ikke_ protection specca. Men klarer å holde på aggro sålenge ingen dmgspecca warlock overnuker.

Trur det går mye på utstyr til en warrior. For i MC kjører tanken vår tanke utstyr, (dvs. Quel'Serrar + skjold, og ca. 100 mer i defence skill). Men i UBRS og slikt, så er det crit gear. Og da outdamager han både mages og rogues. Blant 15 folk, hadde MT 18-19% av all dmg done... Det trudde jeg ikke på at var mulig før jeg så det.

Med andre ord, man kan fortsatt være god tank uten å være protection specca. Kommer helt ann på ustyr.

Skrevet
Vi kjører MC regelmessig. MT er faktisk _ikke_ protection specca. Men klarer å holde på aggro sålenge ingen dmgspecca warlock overnuker.

Trur det går mye på utstyr til en warrior. For i MC kjører tanken vår tanke utstyr, (dvs. Quel'Serrar + skjold, og ca. 100 mer i defence skill)

Jo, men en def. speccet warrior med samme utstyr tanker unektelig bedre. Det skal mer til før han mister aggro, altså kan de som står for skade drepe ting raskere. :)

Men i UBRS og slikt, så er det crit gear. Og da outdamager han både mages og rogues. Blant 15 folk, hadde MT 18-19% av all dmg done... Det trudde jeg ikke på at var mulig før jeg så det.

Det kan jeg tenke meg. Selv (warlock) har jeg problemer med å komme på toppen i slike instancer. Grunnen til det er at mobs dør alt for fort, og jeg har relativt lange kastetider på et par av mine viktigste angrep. Jeg er heldig om jeg rekker å få inn to-tre shadow bolts på en mob en del steder. Samtidig er det jo slik at warrioren gjerne er den som starter kampen, og dermed får inn et par-tre ekstraangrep hver kamp.

Skrevet (endret)

gjorde UBRS ikveld med guildies og en av våre warriors kjørte DW og full fury. Han brukte også diverse mail deler som ga +crit og han lå på topp i dmg hele turen over 2 mager og 1 rogue . :ohmy: .

20% av all dmg gjorde han :)

Var virkelig morro å se en warrior pumpe ut så mye damage :D .

Endret av Keylar
Skrevet
gjorde UBRS ikveld med guildies og en av våre warriors kjørte DW og full fury. Han brukte også diverse mail deler som ga +crit og han lå på topp i dmg hele turen over 2 mager og 1 rogue . :ohmy: .

20% av all dmg gjorde han :)

Var virkelig morro å se en warrior pumpe ut så mye damage :D .

Toskete DW warriors.....

Unektelig bedre for PvE Grinding, men en mail-utstyrt warrior er like meningsløs i PvP som han er i instances....

Skrevet (endret)

Har 1 def-specced warrior i guilden min. Er egentlig ikke nødvendig, men er kjekt å ha så man ikke trenger å stresse så mye for å holde han i live. Artig i PvP også når 5 rogues ikke klarer å drepe han når 1 shaman healer han :D Skal sies at han vel har 10 epics nå da..

Når det gjelder damage har vi alltid en gjeng rogues i toppen. Har et par warriors som liker å gå dps med obsidian edged blade og typhoon som kanskje kommer etter roguene, men de er et godt stykke bak de beste. Hunters og warlocks ligger også rundt her. Mages gjør det bra på imps og core hound packs, men ellers er de ganske langt nede egentlig.

Endret av purpledonkey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...