Gå til innhold

Bruke 5.1 anlegg sammen med vanlig receiver


Anbefalte innlegg

Lurer på åssen det går/om det går. Skal anskaffe en NAD C720BEE Receiver, men kommer ikke til å kjøpe høyttalere enda..

er det mulig å kombinere den med et 5.1-sett som Creative Megaworks 550THX? (har fra før)

Og hvis det egentlig ikke går, er det muligens en sak jeg kan ha i mellom så jeg i alle fall får lyd? Å koble på for små høyttalere er kanskje ikke så veldig gunstig heller..

Og ja, veit at det idéelle hadde vært en hjemmekinoforsterker/receiver, men skal ha vanlig anlegg etterhvert.

(jeg mistenker et krasj her men må vite det sikkert..)

 

Så..

I149401.jpg + NADC720BEE_1_m.jpg = ??

Endret av quack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ting jeg har lært er dette:

 

Slike pc anlegg der høyttalerne er tilpasset forsterkeren som sitter i subn. Satelittene er laget for å fungere nærmest perfekt sammen med subn.

 

Dette gjelder også for de så microhjemmekinoanleggene du finner med forsterker/dvd + 5.1 ( 5 x satelitt + sub ). Der kan man ikke sette større høyttalere på forsterkern osv osv..

 

For det andre så er det ganske overkill å kjøre 5 slike satelitt høyttalere på en så stor forsterker.

 

osv osv

 

Sliten etter 6 timer på toget

Lenke til kommentar

Okay, har funnet ut at det her blir litt teit jeg også.. vurderer en litt mer kickass receiver (NAD T753), og heller kline til med fullt anlegg når man først er i gang.

 

I følge en kar hos hifi-klubben hadde jeg bare brent opp 5.1 høyttalerne hvis jeg kobla de til den forsterkern, og det er jo sant hvis man tenker seg om litt. Så jeg har vel fått svar på det jeg lurte på egentlig.

 

good night everyones :yucky: (trøtttt :fun: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...