Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

straffen for hærverk på bil?


Abe_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i teorien kan du få 1 år for det,men det skjer aldri.

 

men det er jo ikke no straff hvis du ikke blir tatt,men å drive å fortelle til masse folk at du har gjort det er jo ikke akkurat det lureste,men så er du ikke særlig lur hvis du driver å gjøre hærverks på folks biler,da er du egentlig ganske dust i huet.

Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser herpa en delebil en gang (da vi var ukloke og uvitne). Etter et år ble det anmeldt, et halvt år senere ble det tatt opp til konfliktrådet. I konfliktrådet blir alle partene enige om hvilken straff det skal bli, eller de kommer fram til en løsning. Med oss ble det 5 timers samfunnstjeneste hver.

 

Sånn KAN det gå :blush:

Lenke til kommentar

Grunnen til at ikke vi måtte betale var at det ikke fantes bevis på ugjerningen. Eller, det var en person som hadde sett oss være ved siden av den litt tidligere, men ingen hadde sett at vi herpa den.

 

Så vi fikk de 5 timene mest "for samvittighetens skyld" så de kalte det ;)

Lenke til kommentar

skulle vært strenge straffer, spør du meg.

Noen bulka bilen min (ser ut som noen har sparket veldig hardt eller slått med en bjelke elns på høyre forskjerm) mens jeg var på jobb. fantastisk flotte greier, tror det koster rundt 15000 å få retta den opp igjen.

og ikke gidder jeg anmelde det heller, fordi det er en gammel bil uten full kasko, og det koster meg mer å anmelde det enn å la være.

:)

 

Edit: skrivefeiltull.

Endret av ParaNode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...