Gå til innhold

Tulleannonser på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Hvorfor aksepteres slike annonser som denne på bruktmarkedet her?

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=21436

 

Her er det hverken navn eller telefonnummer eller adresse til selger. Slike mail adresser kan vel også alle skaffe seg (ala hotmail). Alle klager på qxl, men der blir ihvertfall alle annonsørenes oppgitte adresse testet (de sender passordet i posten).

 

 

Anbefaler ingen å handle med den karen, det lukter svidd lang vei (mulig jeg tar feil så hvis du er villig til å svi av 2-3.000 på å finne det ut så skal ikke jeg blande meg inn). Jeg er også 99% sikker på at jeg har sett annonser fra han her med nesten like nicknames tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor aksepteres slike annonser som denne på bruktmarkedet her?

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=21436

 

Her er det hverken navn eller telefonnummer eller adresse til selger. Slike mail adresser kan vel også alle skaffe seg (ala hotmail). Alle klager på qxl, men der blir ihvertfall alle annonsørenes oppgitte adresse testet (de sender passordet i posten).

 

 

Anbefaler ingen å handle med den karen, det lukter svidd lang vei (mulig jeg tar feil så hvis du er villig til å svi av 2-3.000 på å finne det ut så skal ikke jeg blande meg inn). Jeg er også 99% sikker på at jeg har sett annonser fra han her med nesten like nicknames tidligere.

word

Lenke til kommentar

Kis, hva med å si i fra til de som modererer bruktmarkedet istedet for å rante her? Selvsagt, om du er ute etter å henge ut noen er jo dette det riktige stedet å gjøre det på, men det kan jo ikke være tilfelle, eh? Nei, du vil vel nok bare gjøre oss alle en kjempetjeneste ved å si i fra om denne forferdelig skumle selgeren på bruktmarkedet.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Hvorfor aksepteres slike annonser som denne på bruktmarkedet her?

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=21436

 

Her er det hverken navn eller telefonnummer eller adresse til selger. Slike mail adresser kan vel også alle skaffe seg (ala hotmail). Alle klager på qxl, men der blir ihvertfall alle annonsørenes oppgitte adresse testet (de sender passordet i posten).

 

 

Anbefaler ingen å handle med den karen, det lukter svidd lang vei (mulig jeg tar feil så hvis du er villig til å svi av 2-3.000 på å finne det ut så skal ikke jeg blande meg inn). Jeg er også 99% sikker på at jeg har sett annonser fra han her med nesten like nicknames tidligere.

Så ikke slike som deg skal komme med gummiballtre på døra hans hvis han i verste fall skulle overprise varen en hundrelapp?

Lenke til kommentar
Så ikke slike som deg skal komme med gummiballtre på døra hans hvis han i verste fall skulle overprise varen en hundrelapp?

Har du hørt om folk som krever å få forhåndsbetalt, for så å la vær å sende varen? Eller om dem som sender en murstein i postoppkrav?

 

Noen folk er faktisk ganske naive, se bare på dem som sender penger til afrika-svindlere.. Der er det snakk om større summer også, men folk går jammen fem på!

 

Synes det er bra med advarsler som dette, jeg.

Lenke til kommentar

Nja..

 

Jeg selv oppgir ikke adressen min i adressefeltet, men en gyldig mailadresse. Vil kunden ha adressen min som et sikkerhetsnett, skal han selvfølgelig få den. Vet ikke, men jeg liker liksom ikke å skrive adressen min sånn at alle kan se den..gammel vane :)

 

Kall meg paranoid :roll:

 

edit: Adressefeltet står ikke helt tomt da jeg hovedsaklig handler lokalt her i Trondheim ;)

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte faktisk en hel pc av denne selgeren for et par år siden. Vel, TROR jeg da, iallfall er for-dobbelt-navnet tilsynelatende likt. Så IKKE vær helt sikker på at det ER denne selgeren når dere nå leser videre!

 

Maskinen manglet to ting som var annonsert (kabel og minnebrikke), pluss at harddisken var defekt. Selgeren ble vanskeligere og vanskeligere å få tak i, med stadig mer oppfinnsomme unnskyldninger.

 

Til slutt ventet jeg flere måneder før jeg ringte igjen fra et nummer i en annen by, og da kom jeg endelig gjennom. Truet med politianmeldelse, og da løste det seg endelig, rundt 9-10 mnd etter kjøpet. "De" sendte meg pengene for verdien til det som manglet / var defekt.

 

Da jeg endelig fikk snakket med "selgeren" i telefonen (dame), ble jeg satt over til samboeren (mann), for det var visstnok han som hadde med alt "datagreiene" å gjøre. Hun "visste ikke noe om det der"

 

Det å selge i en kvinnes navn for å virke mer troverdig synes jeg ikke noe om i det hele tatt. Alle eposter frem og tilbake hadde vært i hennes navn. Hun "visste ikke noe om det". Samboeren innrømmet hva han hadde gjort.

 

En skrekkhistorie for meg. Aldri igjen skal jeg kjøpe noe over nettet uten å snakke med selgeren over telefonen. Man kan lære en del om en person bare ved å snakke med henne. OG man ser om det ER henne, eller en helt annen (mann).

Lenke til kommentar
Så ikke slike som deg skal komme med gummiballtre på døra hans hvis han i verste fall skulle overprise varen en hundrelapp?

Kom ikke på at det gikk an å gjøre det før du ga meg ideer :dribble:

 

 

Syns ærlig talt at det ikke hadde vært så farlig å oppgi telefonnummer og bosted, dette var ikke gjort med hensikt å henge ut annonsøren, aner ikke hvem han er jeg heller. (ikke er det mulig å finne det ut heller, det var litt av poenget)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...