Gå til innhold

hvilket av disse kameraene har best bildekvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har lest på diverse forum skal optikken være bedre på fz20 kontra S2. Jeg har ikke prøvd dem selv, så jeg kan ikke stå inne for at dette er korrekt. Du kan prøve å søke litt i google, fz20 vs S2 f.eks.

 

Men S2 skal ha en helt overlegen videofunskjon, hvis dette er viktig for deg.

 

Jeg hadde det samme problemet som deg, bare at duellen sto mellom fz5 og S2, valget falt på fz5, som jeg kjøpte i dag. Det står og lader, så jeg har ikke prøvd det enda. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for fz20.

Lenke til kommentar
hei!hvordan kommer panasonic fz20 ut mot canon powershot s2-is?bildekvaliteten er viktigst for meg,ikke om skjermen kan snus eller videodelen er bra. Bildekvaliteten er viktigst for meg

Da skal du nok velge fz20 med tanke på støy ved høy iso. Personlig har jeg valgt S2 og er veldig fornøyd nettopp fordi jeg har flipp-display, god video og god betjening men det blir jo en smakssak.

Lenke til kommentar

Jeg har nå noen uker vurdert de samme 2 kameraene.

 

Hadde i grunn bestemt meg for FZ20'en i vinter, men så var blaget Digital Foto litt negativ rundt bildekvaliteten ved dårlig belysning (tydlige korn ved høy ISO). Det gjorde meg mer usikker igjen. S2 kameraet har jo fått litt samme omtale synes jeg, men har ikke klart å funnet en test med begge kameraene som sier hvem av dem som har best kvalitet. Vet at bladet Digital Foto skal ha en test i nr9 som kommer 25. juli så jeg venter litt på den.

 

Har nå også funnet en 3. kandidat, Samsung Pro815, med 8 megapixels og 28-420 mm (15X) zoom. Pris er litt usikker men snakker om under 8000,- (har sett 830$ på nettet). Det eneste som mangler er tester av bildekvaliteten. Så må vel enda vente en stund på det :(

 

Forresten FZ20 er vel snart over et år gammel. Noen som har hørt om det ikke kommer en erstatter av den snart fra Panasonic ?

 

Dette gjorde kanskje ikke valget letter for deg... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da det ser nok ut til at fz 30 kommer til å bli mitt nye kamera!

spesifikasjonene ser rå ut:)

er jo også litt spent på samsung pro 815,håper at det bli sammenligner mellom disse 2 kameraene snart!

Hvor stort minnekort bør man ha til slike kameraer?

Endret av pleiadene
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...