Gå til innhold

Bølger på skjermen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har et merkelig problem med at det kommer små bølger hele tiden på skjermen :ermm: Jeg startet maskinen med kortet (6800GT) når det ikke satt fast ordentlig, og etter det fikk jeg de bølgene.

Får kun bølgene når jeg rører på musa.. :hmm:

Noen tips?

Endret av tørrfisk
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan noe være permanent ødelagt med kortet? :ohmy:

Hvis det var skjermkortet du tenkte på så tviler jeg på at det er det som er den skyldige, men man vet jo aldri...

Har du mulighet til å ta bilde av og ved siden av skjermen? Så vi kunne se om det er noen elementer der som kan forsturre?

Skrevet

prøve å kjøre 85 eller 100 hrtz. kan funke det. personnelig får jeg fnatt av å sitte på en skjerm med mindre enn 85 hrtz.. hele saken vibrerer liksom..

Skrevet

har et lignende problem, kom etter at jeg kom borti av-knappen på PSU'en. Det er veldig merkbart ved 60Hz, men bedre ved høyere frekvens. Virker som om hele bildet skjelver litt.

Har ingen anelse hva det kan være, men gjetter gfx-kortet.

Skrevet (endret)

Jeg kjente ved nippelen på CPU- vannblokken og den var litt fuktig og ikke så stram, så det kan tenkes at det har kommet fukt på kortet fra den.

Skjermen min klarer ikke mer enn 75 hertz på 1280x1024.

Skal få tatt bilder nå!

Endret av tørrfisk
Skrevet (endret)

Har prøvd å sette ned oppløsning og øke hertz men det gjør bare problemet mer synlig.

Her er alt av elektrisk utstyr som er plugget i (unntatt en forsterker som ikke vises på bildet)

bule3pu.th.jpg

post-23-1119375056_thumb.jpg

Endret av tørrfisk
Skrevet

Men hvorfor skulle noe stråling komme akkuratt i dag? :hmm:

Kan skjermkortet ha blitt skadet når det ble trukket ut ved en feiltagelse mens maskinen var i gang?

Skrevet (endret)

Sett skjermkortet i en annen pc og se om problemet er der fortsatt. Og/eller test en annen skjerm for å finne ut om det er skjermen eller skjermkortet det er noe galt med.

Endret av Apocalypse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...